تابلو آرزوها چیست و کاربرد آن چیست؟

تابلو آرزوها چیست و کاربرد آن چیست؟


منبع: بیتوته

94

1400/4/5

09:57


تابلو آرزوها چیست و کاربرد آن چیست؟



تابلو آرزوها,تابلو آرزوها چیست,کاربرد تابلو آرزوها چیست

تابلو آرزوها چیست

 

تابلو آرزوها چه کاربردی دارد؟

آرزو به معنی آن چیزی که افراد در زندگی برای رشد و ارتقا خود می خواهند که باید آن را از ملاک های زندگی به دست آورد. آرزوها همیشه در تصور انسان حس شادی و خوشحالی به وجود م آورد که با سعی و تلاش می توان به آن ها رسید و در ادامه از نظر شخصیتی و اجتماعی ارتقا پیدا کرد. در این مقاله تصمیم داریم به طور کامل درباره تابلو آرزوها صحبت کنیم با همراه باشید.

تابلو آرزوها چیست؟

یکی از مفیدترین روش هایی که در قانون جذب وجود دارد، تابلوی آرزوها می باشد. تابلو آرزوها به شما یاری می رساند تا بتوانید تصویرسازی های ذهنی خود را وسیع تر کنید. به معنی دیگر، توسط تابلوی آرزوها می توانید فرکانس ذهن خود را دقیقا بر روی چیزی که تصمیم دارید به آن برسید، تنظیم کنید.

 

با تصویر سازی درست و ابداعی خواسته های خود می توانید ذهن و قلب خود را راضی کنید که این تصاویر را به عنوان واقعیت بپذیرد. یعنی اینکه شما در تابلو آرزوها آینده ی خود را می بینید. اگر در اینترنت یک سرچ ساده داشته باشید، می بینید که خیلی از اشخاص موفق در دنیا هنگامی که تصمیم آغاز کار خود را داشته اند، نخست تابلو آرزوهای خود را ساخته اند و آنگاه با استفاده از قدرت بی نظیر قانون جذب موفق شده اند به خواسته های خود برسند.

 

ذهن انسان تشکیل شده از سلول های نورونی است که به موقع بیداری در حال فرستادن انرژی و ارتعاش می باشد. کائنات این انرژی را گرفته و با توجه به آن، خواسته و ناخواسته ای را وارد زندگی می کند.

 

تابلو آرزوها,تابلو آرزوها چیست,مراحل ساخت تابلوی آرزوها

کاربرد تابلو آرزوها چیست

 

افکار انسان به دو گروه افکار مثبت و منفی تقسیم می شوند. اگر افکار منفی و حس بد داشته باشید انرژی یا ارتعاشی که به کائنات می فرستید در سمت ناخواسته ها است و چنانچه افکار مثبت و حس خوب باشد به این معنی است که ارتعاش مثبتی به کائنات داده اید و در انتظار جواب مثبت در جهت خواسته ها از آن باشید. چند شیوه که می توان به وسیله آن درخواست صحیح به کائنات فرستاد:

 

- شکرگزاری و حس رضایت

- کنترل صحیح سخن و جدی گرفتن قدرت آن

- صحیح و مثبت فکرکردن

- تمرین کنترل ذهن به طور روزمره

 

معمولا اشخاص مشهور و موفق در دنیا از روش تابلو آرزها استفاده کرده اند. یعنی آن ها نیز برای خود تابلو آرزوها ساخته اند و آنگاه با استفاده از قدرت قانون جذب به خواسته و اهداف خود دست پیدا کرده اند.

 

تابلو آرزوها,تابلو آرزوها چیست,چیدن تصاویر تابلوی آروزها

مراحل ساخت تابلوی آرزوها

 

مراحل ساخت تابلوی آرزوها

تابلو آرزوها تصاویری از آینده ای است که امروز دیده می شوند و با مجسم کردن خلاقانه آرزوها، قلب و ذهن انسان باز می شود تا این تصاویر را به عنوان واقعیت قبول کند. مراحل ساخت تابلو آرزوها به صورت زیر است.

 

مشخص کردن هدف

نخست باید معلوم کنید تصمیم به جذب کردن چه چیزی را دارید؛ موفقیت در کسب و کار، درآمد بیش تر، سلامتی، آرامش، ماشین جدید، خوشبختی، مسافرت های بهتر و… . تنها چیزی که در جهان هستی حققت دارد وجود نداشتن هیچ نوع محدودیتی برای خواسته ها و آرزوهاست. تا آنجا که می توانید آرزوهای بزرگ داشته باشید و از خواسته های کوچک و کم ارزش دست بردارید. وظیفه شما خواستن و انتخاب کردن است و وظیفه کائنات و قانون جذب اجابت کردن همه خواسته های حقیقی شماست. ولی باید دید آیا خواسته ای که حالا دارید همان چیزی است که برایش ساخته شده اید؟

 

رسیدن به خواسته ای که با اصل ما سازگاری ندارد خیلی دشوار است و در آخر ما را شاد نخواهد کرد! چرا که هم جهت شدن با انرژی آن خواسته با ذات ما هم خوانی نداشته است. رسیدن به نقطه کمال زندگی، پیدا کردن همین راه و علاقه اختصاصی و شخصی است.

 

تابلو آرزوها,تابلو آرزوها چیست,تابلو آرزوهایمان را کجا بگذاریم

چیدن تصاویر تابلوی آروزها

 

ثبت اهداف و آرزوها

بعد از روشن سازی و انتخاب بهترین هدف، باید لیستی کامل از همه مراحل رسیدن به هدف تهیه کرد و لیست آرزوها و هدف ها را بدون هیچ شک و تردیدی با جزئیات روی کاغذ آورد. امکان دارد هدف شما این باشد که درسال آینده یک ماشین پورشه بخرید حتی مدل و رنگ آن را نیز باید معلوم کنید.

 

توانایی انتخاب اهداف درست زمانی به دست می آید که در رسم کردن نقشه ذهنی مهارت کافی به دست آید. استعدادهای حقیقی خود را شناخته و اطمینان پیدا کنید که تنها علاقه به یک چیز علت بر داشتن استعداد فرد در آن نیست. در حقیقت تابلو آرزوها مطابق با خیال به وجود نمی آید. می توانید در هرچیزی که دوست دارید وارد شوید و مهارت پیدا کنید ولی هیچ وقت تبدیل به بزرگ ترین شخص آن جا نخواهید گردید. عظمت شما زمانی مشخص می شود که با آگاهی بر آن چه واقعا می خواهید و برایش ساخته شده اید، در مسیر اختصاصی خود حرکت کنید.

 

جمع کردن تصاویر تابلو کائنات 

بعد از تهیه فهرست پر جزئیات و آشکار هدف ها، باید به آسانی به دنبال عکس های مربوط با آن ها بود. جستجو در اینترنت، مجلات جذاب خارجی و روش های بسیار دیگر می تواند به پیدا کردن تصویر کمک کند. تلاش کنید تصاویری را انتخاب کنید که حس بهتری به شما می دهد و آن ها را به گونه ای که دوست دارید در تابلو آرزوهای خود بگذارید. به صورتی که حس خوب و انگیزشی در شما به وجود آید. حتی می توانید یک عکس حقیقی از چیزی که میخواهید تهیه کنید مثلا به نمایشگاه ماشین بروید و با ماشینی که آرزوی آن را دارید عکس گرفته درون تابلو آرزوهایتان بگذارید.

 

تابلو آرزوها,تابلو آرزوها چیست,مشخصات یک تابلو آرزو

تابلو آرزوهایمان را کجا بگذاریم

 

چیدن تصاویر تابلوی آروزها

زمانی که به مقدار کافی تصویر جمع کردید، وقت آن رسیده که تابلوی آرزوها را درست کنید. می توانید تابلویی با اندازه های مورد نظر از جنس کاغذ، مقوا، چوب، صفحه گوشی موبایل و یا هرچیزی که دوست دارید تهیه کنید. آنگاه تصاویر جمع آوری شده را به طوری بر روی تابلوی آرزوها بچینید که سبب به وجود آمدن حس خوشایند درون شما شود. این تابلو مال شماست بنابراین بهتر است آن را به طور هیجان انگیز و خلاقانه به وجود آورید. همین طور می توانید بین تصاویر از کلمات یا جملات زیبا و مثبت مانند خدا، عشق، فراوانی، سلامتی، خوشبختی، آرامش و…. استفاد ه کنید.

 

تابلو آرزوهایمان را کجا بگذاریم ؟

تابلو آرزوی خود را باید جای بگذارید که همیشه به آن دسترسی داشته باشید و آن را ببینید. می توانید آن را بر روی دیوار اتاق، محل کار یا جایی که زیاد می روید بگذارید.

 

در کل تابلو آرزوی شما باید در پیش چشمانتان باشد به گونه ای که هر زمان به آن نگاه می کنید حس خوشحالی و شادی به شما دست بدهد و انگیزه تان بیشتر شود.

 

می‌توانید هر جایی که دوست دارید تابلو آرزویتان را بگذارد، تنها اطمینان پیدا کنید جایی آن می گذارید که هر روز به آن را می بینید. تنها هر روز به سراغ آن بروید و در آرزوهای خود غرق شوید.

 

هر چقدر حس شما بهتر باشد و هیجان بیشتری داشته باشید زودتر با آن هدف و خواسته ای که دارید میرسید. تابلو آرزوها قدرت تجسم و تصویرسازی شما را قدرتمندتر می کند همین سبب می‌شود که چیزی که از کائنات می خواهید قدرتمندتر باشد و شما زودتر به آن چیزی که می‌خواهید برسید.

 

تابلو آرزوها,تابلو آرزوها چیست,ساخت تابلو آرزوها

مشخصات یک تابلو آرزو

 

مشخصات یک تابلو آرزوی خوب

چنانچه میخواهید تابلو آرزوهایتان حتما اثر گذار و خوب باشد ابتدا اطمینان پیدا کنید که استانداردهای زیر را داشته باشند:

 

باید اشتیاق برانگیز و الهام بخش باشد

این تابلو باید شما را به شور و هیجان بیاورد به صورتیکه هنگامی که به آن نگاه میکنید برای آمدن فرداها هیجان و شور و شوق بسیاری داشته باشید و بیشتر و بیشتر تا جایی که میتوانید برای رسیدن به رویاهایتان سعی کنید.

 

باید مشخص و معین باشد

چیزهایی را در این تابلو می گذارید که واقعا آنها می خواهید نه چیزهایی که تنها دوست دارید.

 

تابلو آرزوها,تابلو آرزوها چیست,ساخت تابلو آرزوها

ساخت تابلو آرزوها

 

خیلی شلوغ و درهم و برهم نباشد

شما امکان دارد رویاها و آرزوهای بسیاری داشته باشید ولی نباید تابلو آرزوهایتان را خیلی شلوغ و بی نظم و انباشته از تصاویر زیادی کنید.

 

سرگرم کننده و شاد باشد

از انجام دادن و کامل کردن کارهایی که شما را به این اهداف میرساند لذت ببرید و برای شما مانند یک سرگرمی و تفریح باشد.

 

تابلو آرزوها,تابلو آرزوها چیست,نحوه استفاده از تابلوی آرزوها

نحوه استفاده از تابلوی آرزوها

 

گردآوری: بخش روانشناسی بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو