برای کسب این ویزا هزینه بیشتری نسبت به سایر ویزاها باید پرداخت کنید. هدف از مهاجرت از طریق سرمایه گذاری برای کشورها جذب سرمایه‌های خارجی، رشد و توسعه اقتصادی، اشتغال‌زایی، پیشرفت علمی و جذب طرح‌های استارت آپی و کارآفرینی است. مهاجرت از طریق سرمایه گذاری از آن دسته ویزاهای محبوب است که فرد را پس از مدتی سرمایه‌گذاری در کشور مدنظر به اقامت دائمی یا حق شهروندی آن کشور می‌رساند.

اما باید بدانید در حال حاضر مهاجرت سرمایه‌گذاری برای همه کشورها ممکن نیست و در بیشتر کشورها قانون ویزای سرمایه‌گذاری ایجاد شده است و هرساله کشورهای بیشتری این ویزا را در قوانین مهاجرتی خود می‌گنجانند. 

مشخص است که هر کشوری برای مهاجرت سرمایه‌گذاری قوانین خاص خودش را دارد. برخی کشورها چندین روش سرمایه‌گذاری را برای مهاجرین ارائه می‌دهند. برخی تنها یک راه برای سرمایه‌گذاری را ارائه می‌دهند. در مقابل مزایای این نوع ویزا نیز در کشورهای مختلف متفاوت است. برخی از کشورها به مهاجرین سرمایه‌گذاری اقامت دائم یا حق شهروندی می‌دهند اما در برخی کشورها هم تنها اقامت موقت ۲ تا ۵ ساله اعطا می‌شود.

از جمله کشورهایی که مهاجرت از طریق سرمایه‌ گذاری به آن‌ها ممکن است می‌توانیم به استرالیا، پرتغال، یونان، کانادا و ترکیه اشاره کنیم و در ادامه این مقاله به مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه‌گذاری خواهیم پرداخت.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به استرالیا

استرالیا جز کشورهایی است که در سال مهاجرتی گذشته ظرفیت ویزاهای سرمایه‌گذاری خود را سه برابر کرد و شرایط جدیدی را برای این نوع ویزا اعلام کرد. برای دریافت اقامت استرالیا از طریق سرمایه‌گذاری باید ویزای ۱۸۸ استرالیا را دریافت کنید.

ویزای سرمایه گذاری

شرایط دریافت ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا (ساب کلاس ۱۸۸)

ویزای ۱۸۸ استرالیا به پیش‌نیازهای زیر نیاز دارد:

معمولا باید کمتر از ۵۵ سال سن داشته باشید.

برای ویزای کارآفرینی دارایی‌های خالص شما باید حداقل ۸۰۰ هزار دلار استرالیا با نرخ دولتی باشد. این دارایی‌ها باید از راه قانونی کسب شده و قابل انتقال به استرالیا باشد. برای ویزای کارآفرینی، در ۲ سال از ۴ سال اخیر، گردش مالی شما باید حداقل ۵۰۰ هزار دلار استرالیا – با نرخ تبدیل دلار دولتی -  باشد. البته با توجه به تغییرات زیاد نرخ دلار در ایران، می‌توانید گردش مالی را در ۳ یا ۴ سال پیش از آن نشان دهید.

باید از نظر سلامتی مورد تأیید دولت استرالیا باشید. گواهی سلامت معمولا تا ۱۲ ماه معتبر است.

شما باید برای ایالتی که قصد زندگی و سرمایه‌گذاری در آن را دارید بیزینس‌پلن ارائه دهید و بعد از پذیرش بیزینس‌پلن شما آن ایالت برای شما دعوت‌نامه میفرستد. اگر بتوانید ویزای ۱۸۸ را دریافت کنید می‌توانید خانواده خود را با این ویزا به استرالیا ببرید و آن‌ها در استرالیا کار و تحصیل کنند.

برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری با ویزای ۱۸۸ باید حداقل ۶۵ امتیاز داشته باشید.

ویزای ۱۸۸ استرالیا یک ویزای موقت است و مدت زمان آن ۴ سال و سه ماه است و شما باید در این مدت شرایط خود را برای دریافت ویزای ۸۸۸ استرالیا که ویزای دائم است آماده کنید.

چرا مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به استرالیا محبوب است؟

مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری برای اخذ ویزای استرالیا، دارای شرایط بهتری نسبت به دیگر کشورهای مهاجر‌پذیر است. رکورد قابل توجه استرالیا در رشد اقتصادی برای بیست و هشتمین سال متوالی، استرالیا را به یک محیط امن و با خطر پایین برای انجام کسب و کار یا شروع یک فعالیت تجاری تبدیل کرده است. اما دریافت ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا مزایای دیگری هم دارد که در ادامه به بیان آن‌ها می‌پردازیم.

1. امکان اقامت چهار الی شش سال از طریق اخذ ویزای 188 استرالیا

2. عدم الزام نمره زبان انگلیسی

3. امکان اخذ ویزای 188 استرالیا صرفا از طریق ارائه سوابق کسب‌و‌کار و سوابق مالی

4. نبود هیچ‌گونه قید و شرطی در ویزای 188 استرالیا (امکان رفت‌و‌آمد به کشور استرالیا بدون محدودیت در زمان اقامت، امکان اشتغال و تحصیل برای دارندگان این نوع ویزا، امکان افتتاح انواع حساب‌های بانکی)

بدون نیاز به انتقال سرمایه قبل از اخذ ویزای سرمایه‌گذاری و همچنین عدم وجود الزام در زمان سرمایه‌گذاری پس از حضور در استرالیا

5. محدوده پایین سرمایه‌گذاری نسبت به دیگر ویزاهای سرمایه‌گذاری مشابه در سایر کشورها

6. اعضای خانواده‌تان را همراه خود به استرالیا می‌برید و می‌توانند در آن‌جا کار و تحصیل کنند.

در حال حاضر ایالت نیوسالت‌ولز سیدنی به پرونده‌های مهاجرت از طریق سرمایه گذاری رسیدگی می‌کند و در کمتر از یک ماه شما می‌توانید از این ایالت دعوت‌نامه بگیرید. در نظر داشته باشید که شرایط دریافت ویزای سرمایه‌گذاری هر ساله تغییر می‌کند و اگر قصد دارید برای این ویزا اقدام کنید بهتر است هر چه پرونده مهاجرتی خود را شروع کنید.

برای دریافت مشاوره رایگان مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه گذاری می‌توانید فرم ارزیابی سرمایه گذاری گروه مهاجرتی پاسارگاد را تکمیل کنید تا برای مشاوره با شما تماس بگیریم.