خانه‌نشینی کرونایی؛ افزایش ابتلا به دیابت در کودکان

50

1400/4/5

13:34


خانه‌نشینی کرونایی؛ افزایش ابتلا به دیابت در کودکان

سلامت نیوز: نتایج بررسی‌ها نشان داد که محدودیت‌های خانه‌نشینی منجر به افزایش وزن کودکان و همچنین افزایش موارد ابتلا به دیابت در کودکان شده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مدیکال‌اکسپرس، محققان اظهار کردند: در همه‌گیری بیماری کووید- ۱۹میزان و شدت ابتلا به دیابت نوع دو در میان کودکان ایالات‌متحده افزایش یافته که مهمترین عامل آن، افزایش وزن در زمان خانه‌نشینی بوده است.


دکتر دانیل هسیا، محقق اصلی این بررسی در مرکز تحقیقات پزشکی پنینگتون در باتون روژ لوئیزیانا، اظهار کرد: در حالی‌که این بررسی، پذیرش برای دیابت نوع دو کودکان در یک مرکز را تجزیه و تحلیل می‌کرد، اما محققان عنوان کردند که این تنها نمونه کوچکی از بیمارستان‌های دیگر است.
عدم تحرک، مهمترین عامل برای افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع دو است.


محققان بیان کردند: فعالیت جسمی کمتر، زمان بیشتر استفاده از صفحات نمایشی، اختلالات خواب و افزایش مصرف غذاهای فرآوری‌شده در افزایش وزن افراد نقش دارد.


نتایج بررسی نشان داد: افزایش وزن اندک در مدت کوتاه می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع دو و بیماری‌های قلبی را افزایش دهد.
در این بررسی تعداد و شدت بستری افراد در بیمارستان بین مارس و دسامبر ۲۰۱۹ با مدت مشابه سال ۲۰۲۰ مقایسه و مشخص شد که میزان بستری‌شدن به دلیل دیابت نوع دو در سال ۲۰۱۹ از ۰.۲۷ درصد به ۰.۶۲ درصد افزایش یافته است.


محققان گفتند: کودکان بستری شده در سال ۲۰۲۰ دیابت شدیدتری با گلوکز خون بالاتر، A۱C بالاتر (نشانگر قند خون بیش از سه ماه) و شاخص‌های کمبود آب بدن نسبت به موارد مشابه سال ۲۰۱۹ داشتند.


همچنین در سال ۲۰۲۰، کودکان بیشتری با شرایط جدی وجود داشتند که معمولا نیاز به پذیرش در بخش مراقبت‌های ویژه را افزایش می‌دهد (مواردی که منجر به کماء دیابتی خواهد شد).


هسیا گفت: متاسفانه بیماری کووید- ۱۹ زندگی را به طرق مختلفی مختل کرده است و نتایج این بررسی اهمیت حفظ شیوه زندگی سالم برای کودکان در شرایط دشوار را نشان می‌دهد.

ترجمه از خبرگزاری ایسنا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو