طرز تهیه 6 مدل شربت گیلاس سالم و طبیعی

طرز تهیه 6 مدل شربت گیلاس سالم و طبیعی


منبع: دلگرم

112

1400/4/5

15:42


طرز تهیه 6 مدل شربت گیلاس سالم و طبیعی

دستور تهیه شربت گیلاس

گیلاس یکی از میوه های تابستانی است که خواص بسیاری برای بدن دارد. اگر می خواهید این میوه ی خوشمزه را به شکل نوشیدنی میل کنید، می توانید شربت گیلاس طبیعی درست کنید.

فقط کافیست با این مقاله از مجله اینترنتی دلگرم همراه شوید تا دستور تهیه این شربت خوشمزه و طبیعی را به شما عزیزان آموزش دهیم.

طرز تهیه شربت گیلاس خانگی

مواد لازم جهت تهیه شربت گیلاس:

  • ۱ کیلو گیلاس دم گرفته و شسته شده
  • ۳ پیمانه شکر
  • ۳ پیمانه آب

مراحل تهیه شربت گیلاس:

تمام مواد را با هم مخلوط میکنیم و روی حرارت میگذاریم بعد از ۵ دقیقه که شربت جوشید با گوشتکوب گیلاس ها را یک کمی له میکنیم و اجازه میدهیم ۵ دقیقه دیگر هم بجوشد.

شربت را در صافی میریزیم و نیم ساعت صبر میکنیم تا کاملا شربت از صافی رد شود. شربت خالص را مجددا روی حرارت قرار می دهیم تا ۵ دقیقه دیگر هم بجوشد.

بطری یا ظرفی که شربت قرار است در آن نگهداری شود باید خوب با آب و صابون شسته شود و سپس با آب جوش کاملا ضد عفونی شود و گرنه شربت کپک میزند. اگر ماشین ظرفشویی دارید ظرف مورد نظر را در ماشین بشویید.

این شربت را به مدت دو هفته میتوان در یخچال نگهداری کرد. سعی کنید همیشه تازه و به فصل شربت تهیه کنید.

طرز تهیه شربت گیلاس

چطور شربت گیلاس درست کنیم ؟

طرز تهیه مربا و شربت گیلاس همزمان

مواد لازم برای تهیه مربا و شربت گیلاس:

  • گیلاس پاک‌ کرده نیم کیلوگرم یا دو کاسه ماست‌خوری
  • شکر نیم کیلوگرم یا دو کاسه ماست‌خوری
  • پودر ژله گیلاس یا آلبالو یک قاشق غذاخوری

مراحل تهیه شربت گیلاس:

گیلاس‌ها را شسته، از هسته جدا می‌کنیم. سپس دو کاسه گیلاس را با یک و نیم کاسه ماست‌خوری شکر مخلوط کرده، در یک قابلمه بزرگ می‌ ریزیم. در قابلمه را می‌گذاریم و آن را حدود 3 الی 4 ساعت کنار می‌گذاریم.

در قابلمه را گذاشته و آن را روی شعله زیاد می‌گذاریم. بعد از جوش آمدن، در قابلمه را برداشته تا حدود 5 دقیقه مربا بجوشد. آن را مرتب هم می‌زنیم تا سر نرود. شعله را خاموش کرده، کف روی مربا را جدا می‌کنیم و دور می‌ریزیم.

نصف بیشتر شربت گیلاس را جدا می‌کنیم. حدود یک لیوان شربت خواهیم داشت. نصف کاسه ماست‌خوری شکر (معادل یک فنجان یا 120 گرم شکر) روی بقیه مربا ریخته، دوباره در قابلمه را گذاشته تا مربا به جوش آید سپس در ظرف را برداشته تا مربا 2 دقیقه با شعله زیاد بپزد.

یک قاشق غذاخوری پودر ژله را کم‌کم به مربا اضافه کرده، هم می‌زنیم تا مربا آماده شود. شعله را خاموش می‌کنیم.

کف روی مربا را دوباره جدا کرده، دور می‌ریزیم و می‌گذاریم تا مربا در قابلمه بماند و سرد شود. در حین سرد شدن، چند مرتبه آن را هم می‌زنیم تا گیلاس‌ها به یکدیگر نچسبند. مربا گیلاس آماده است. آن را در ظرف مربا می‌ریزیم. نوش جان.

طرز تهیه شربت گیلاس طبیعی

مواد لازم جهت تهیه شربت گیلاس:

  • ۱ فنجان گیلاس
  • ٢ قاشق شکر

مراحل تهیه شربت گیلاس طبیعی:

گیلاس ها را بشویید و بگذارید با یک و نیم لیوان آب بیست دقیقه با حرارت کم بپزد. نصف لیوان تبخیر می شود، بعد که رنگ و مزه گیلاس درآمد گیلاس را جدا کنید و دو قاشق شکر در آب بریزید و بگذارید چند دقیقه دیگر بجوشد تا شکر حل شود.

حالا بگذارید تا شربت شما خنک شود، سپس نوش جان کنید.

طرز تهیه شربت گیلاس

شربت گیلاس بدون هسته

طرز تهیه شربت گیلاس سیاه

مواد لازم برای تهیه شربت و مربای گیلاس:

  • گیلاس سیاه بدون هسته سه پیمانه
  • آب سیب خانگی نصف فنجان
  • آب لیمو تازه دو قاشق چای‌خوری
  • شکر سه پیمانه

مراحل تهیه شربت و مربای گیلاس:

در یک قابلمه بزرگ یک لایه گیلاس بریزید، مقداری شکر روی گیلاس‌ها بریزید و این کار را لایه لایه تکرار کنید و در آخر آب لیمو و آب سیب را هم به آنها اضافه کنید. حواستان باشد که سیب را با پوست آب بگیرید.

قابلمه را برای ۳۵ تا ۵۰ دقیقه (بسته به قدرت اجاق‌گاز) روی حرارت متوسط قرار دهید. بعد از گذشت نیم ساعت، مقداری از شربت را در ظرف تمیز در دار بریزید و باقی‌مانده مایعات داخل قابلمه را برای غلیظ‌تر شدن روی اجاق بگذارید.

وقتی که مایع به غلظت دلخواهتان نزدیک شد (اما از آنچه که انتظار دارید آبکی‌تر بود) شعله را خاموش کنید. پنج تا ده‌دقیقه بعد به قابلمه سر بزنید و غلظت باقی‌مانده شربت مربا را بررسی کنید.

اگر به اندازه کافی غلیظ شده بود، کمی برای سرد‌تر شدن مربا صبر کرده و سپس آن را در ظرف‌هایی که آماده کرده‌اید بکشید. آب سیب و آب لیمویی که به این مربا اضافه کرده‌اید، مانع شکرک‌زدن آن می‌شود.

پس اگر مرباها را در ظرف استریلی که در محکمی دارد، در یخچال بگذارید، بیشتر از شش ماه می‌توانید آنها را میل کنید. اگر هم می‌خواهید تا تابستان سال بعد مربای گیلاس داشته باشید، بخشی از آن را در فریزر بگذارید و به اندازه مصرف یکی دو ماه را در یخچال قرار دهید.

طرز تهیه شربت گیلاس رژیمی

  • گیلاس پاک‌ کرده و یا دون کرده 1 کیلوگرم
  • شکر 3 پیمانه
  • آب 3 پیمانه جهت علاقه مندی می توانید مطالب

روش تهیه شربت گیلاس رژیمی:

در قدم اول از طرز تهیه شربت گیلاس خانگی باید، گیلاس ها را بشویید و همینطور هسته و چمبه آن را جدا نمایید سپس شکر و آب را خوب باهم مخلوط نمایید و بعد گیلاس ها را به آن اضافه نمایید.

مخلوط فوق را روی حرارت شعله گاز قرار دهید و تا زمانیکه بجوشد مدام هم بزنید تا ته نگیرد. زمانیکه شربت رژیمی گیلاس شما به غلظت مورد نظرتان رسید از روی شعله گاز بردارید و 30 دقیقه صبر کنید تا سرد شود.

بعد از سرد شدن شربت گیلاس باید آن را از صافی رد کنید تا گوشت گیلاس گرفته شود. از گوشت گیلاس می توانید به عنوان مربا و یا جهت تزئین دسرها استفاده نمایید.

در مرحله آخر از دستور تهیه شربت گیلاس کم شیرین در خانه باید شربت را در بطری های شیشه بریزید و در یخچال نگهداری نمایید.

طرز تهیه شربت گیلاس

طرز تهیه شربت گیلاس با گیلاس

طرز تهیه شربت گیلاس مجلسی

مواد لازم برای تهیه شربت گیلاس:

  • گیلاس: یک کیلو
  • شکر: یک لیوان
  • آب: ۲ لیتر( ۸ لیوان)
  • میخک: ۳ تا ۴ عدد
  • چوب دارچین: یک تکه

دستور تهیه شربت گیلاس:

به جز دارچین همه مواد را روی گاز بگذارید و بجوشانید. بعد از اینکه رنگ گیلاس‌ها تغییر کرد (کم رنگ شد) چوب دارچین را اضافه کنید و زیر گاز را خاموش کرده و اجازه دهید خنک شود.

سپس از توری بگذرانید و در یخچال بگذارید تا خنک شود. در این حالت رنگ شربت براق میشود، سپس خنک نوش جان کنید.

همچنین بخوانید:

طرز تهیه شربت آلبالو با هسته به 2 روش ساده

طرز تهیه 3 مدل شربت زردآلو نوشیدنی سالم و مقوی


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو