نمایش "فواره خیام" اثر جذاب منیر فرمانفرماییان در شارجه امارات

منبع: ایران آرت

70

1400/4/6

08:43


فرمانفرماییان این اثر را به سفارش سه‌ساله بروخه در بلژیک در سال 2018 و با الهام از عالم حکیم عمر خیام، شاعر و فیلسوف ایرانی ساخت و حالا بنیاد هنری شارجه در امارات متحده عربی آن را برای مدتی طولانی به امانت گرفته است.

ایران آرت: به‌تازگی بنیاد هنری شارجه در امارات فواره خیام، اثر بی‌بدیل منیر شهرودی فرمانفرماییان،‌ هنرمند فقید ایرانی را -که دو سال پیش از دنیا رفت- در استودیوی الحمریه این موسسه به نمایش گذاشته است.

فرمانفرماییان این اثر را به سفارش سه‌ساله بروخه در بلژیک در سال 2018 و با الهام از عالم حکیم عمر خیام، شاعر و فیلسوف ایرانی ساخت و حالا بنیاد هنری شارجه در امارات متحده عربی آن را برای مدتی طولانی به امانت گرفته و در استودیوهای الحمریه به نمایش گذاشته است.

هنرمند ایرانی در ساخت این فواره برای ایجاد یک برج دوار روی پایه توخالی از اشکال هندسی شیشه‌ای سه و پنج و شش ضلعی بهره برده که در زمان‌های مختلف روز شکست‌های نوری متنوعی ایجاد می‌کند و تصویری مجازی از فواره آبی که سرچشمه زندگی است به نمایش می‌گذارد.

به گزارش ایبنا، رئیس بنیاد هنری شارجه اشاره کرد که نمایش این اثر در این بنیاد به یاد این هنرمند ایرانی و عملکرد هنری او و نقش الهام‌بخش و تاثیرگذارش بوده است و تعهد ما را برای حمایت از هنرمندان در منطقه خاورمیانه، شمال افریقا و جنوب آسیا نشان می‌دهد.

او در ادامه افزود که این اثر هنری در وسط و میانه استودیو قرار گرفته تا در دید کامل بازدیدکنندگان از این مکان قرار بگیرد و مردم بتواند از دیدن آن لذت ببرند.

 عمر خلیف، مدیر این موسسه نیز درباره این اثر هنرمند ایرانی افزود «فواره خیام مهم‌ترین اثر هنری این هنرمند ایرانی است و انعکاس‌بخش تخیل یک هنرمند با همه پیچیدگی‌هایش و تعامل اثیری آن با نور است.»

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو