مواردی که گفته شد رایج ترین پرسش هایی هستند، که ممکن است در زمان خرید ممبران های تصفیه آب برای شما ایجاد شود. در ادامه به بررسی نکاتی می پردازیم، که مطالعه آنها برای خرید فیلتر ممبران تصفیه آب اصل می تواند کمک کننده باشد.

به عنوان اولین نکته قصد داریم به اهمیت ممبران در ساختار دستگاه های تصفیه آب بپردازیم، این موضوع تا حد زیادی تعیین کننده اهمیت خرید ممبران تصفیه آب اصل می باشد. فیلترهای ممبران در دستگاه های تصفیه آب توانایی حذف آلاینده ها را با دقت بیش تر از ۹۹ درصد دارند. ممبران ها باعث حذف سختی آب هم می شوند و در واقع موثر ترین فیلترهای تصفیه آب برای کاهش سختی آب هستند. با توجه به این موضوع می توان دریافت که کارکرد دستگاه های تصفیه آب تا حد زیادی به عملکرد ممبران بستگی دارد. به همین دلیل توصیه می شود برای خرید دستگاه تصفیه آب به اصل بودن و سطح کیفی ممبران به صورت ویژه ای توجه کنید.

اخیرا ممبران های تصفیه آب تقلبی، با ظاهری کاملا شبیه به برندهای معروف و با کیفیت مثل فیلمتک وارد بازار شده اند، این مسئله باعث شده تا تشخیص ممبران تصفیه آب اصل کمی دشوار باشد.

با توجه به این که استفاده از ممبران های تصفیه آب تقلبی می تواند باعث کاهش راندمان و در مواردی توقف عملکرد دستگاه شود؛ چطور می توان ممبران تصفیه آب اصل را از تقلبی تشخیص داد؟ موارد زیر مهم ترین راهکارهایی هستند که توجه به آنها برای خرید ممبران تصفیه آب اصل تا حد زیادی حائز اهمیت می باشد.

بیشتر بخوانید: امروزه انواع آنتی اسکالانت ها در بازار موجود هستند. شما می توانید جهت خرید آنتی اسکالانت به فروشگاه آبین کراجعه فرمایید.

چطور ممبران اصل را از تقلبی تشخص دهیم؟

مهم ترین پارامترها برای تشخیص ممبران تصفیه آب اصل از تقلبی موارد زیر هستند:

1- خرید از فروشگاه معتبر: از نظر عده زیادی از کارشناسان تشخیص اصل و تقلبی بودن ممبران ها در بسیاری از موارد کار دشواری است. به این دلیل که در مواردی شکل ظاهری ممبران های تقلبی کاملا مشابه با نمونه اصلی می باشد و تنها تفاوت های جزئی در ساختار آنها وجود دارد. با توجه به این مهم ترین و موثر ترین راهکاری که توجه به آن برای انتخاب ممبران های تصفیه آب اصل توصیه می شود، خرید از فروشگاه تصفیه آب معتبر است که تضمین کننده اصالت و سطح کیفی کالای ارائه شده باشد.

2- تعداد لایه های فیلتر ممبران: به صورت کلی برای تعیین سطح کیفی ممبران، توجه به پارامترهایی مثل تعداد لایه های فیلتر اهمیت زیادی ندارد. اما نکته این جاست که افرادی برای کاهش هزینه ساخت ممبران از تعداد لایه های آن کم می کنند. معمولا تعداد لایه های ممبران های تصفیه آب تقلبی از نوع اصلی آن با همان برند، کمتر است.

3- نوع بسته بندی: تمام ممبران های تصفیه آب اصل دارای بسته بندی مشخص شده ای هستند، که با سایر ممبران های تصفیه آب متفاوت است. در کنار این بسیاری از کمپانی های تولید کننده مشخصات ممبران را روی بسته بندی آن عنوان می کنند. در این زمینه حائز اهمیت است که بررسی کنید تا مشخصات روی بسته بندی ممبران با اطلاعات محصول مورد نظر تفاوتی نداشته باشد. از دیگر نکات در این زمینه این است که فیلترهای ممبران تصفیه آب اصل و اورجینال دارای کیفیت بسته بندی بالاتری هستند.

4- برند ممبران تصفیه آب: بررسی برند ممبران تصفیه آب از نکاتی است که توجه به آن برای خرید تا حد زیادی حائز اهمیت می باشد. برخی از برندهای معتبر و شناخته شده ممبران های تصفیه آب شامل فیلمتک، CSM، ممبرانیوم و هایدروناتیک می شوند. در این زمینه بهتر است با طرح این پرسش که آیا این برند از کمپانی های تولید کننده ممبران تصفیه آب می باشد؟ با جستجوی نام آن از اعتبار برند کالای مورد نظر اطمینان پیدا کنید.

5- حجم آبدهی فیلتر ممبران: یکی از مهم ترین مشخصه ای که روی فیلترهای ممبران عنوان می شود، حجم آبدهی آن است. حجم آبدهی کالای مورد نظر را با مشخصات نمونه اصلی مقایسه کنید.

6- لیبل فیلتر ممبران: تمام مشخصات روی لیبل ممبران را بررسی کنید و مطمئن شوید که مشخصات عنوان شده روی محصول با نمونه اصلی مطابقت داشته باشد.

7- مواد نگهدارنده: در روند تولید فیلترهای ممبران تصفیه آب اصل، تمام پارامترهای موثر در سطح کیفی آن رعایت می شود. کمپانی های تولید کننده در زمینه جلوگیری از خرابی ممبران، بعد از تولید آن را بلافاصله بسته بندی می کنند و در بسته بندی آن از مواد نگهدارنده استفاده می شود. با توجه به این بعد از باز کردن بسته بندی ممبران تصفیه آب اصل، باید بوی مواد نگهدارنده استشمام شود.

8- وزن فیلتر ممبران: این موضوع هم می تواند برای تعیین اصل بودن ممبران تصفیه آب کمک کننده باشد. همان طور که گفته شد معمولا تعداد لایه های ممبران های تصفیه آب تقلبی از نمونه اصلی آن کمتر است و دارای وزن کمتری نسبت به ممبران های تصفیه آب اصل می باشند.

سایت آبین علاوه ارائه محصولات تصفیه آب اصل با بالاترین سطح کیفی، امکان دریافت مشاوره رایگان را هم برای خرید کالا در اختیار شما قرار داده است. در صورت تمایل برای دریافت مشاوره در زمینه خرید محصولات تصفیه آب، با مراجعه به وب سایت abin با کارشناسان مجموعه ما از طریق تماس تلفنی در ارتباط باشید.