طرز تهیه آبغوره

طرز تهیه آبغوره شیرازی روازاده در طب سنتی تصویری به روش جوشاندن قرمز خانگی چگونه رنگ آبغوره قرمز میشود نی نی سایت xvc jidi Hfy vi

آبغوره یکی از انواع چاشنی های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که در غذاهای زیادی مورد استفاده قرار می گیرد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آبغوره در ادامه با پورتال آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم آبغوره
غورهبه مقدار دلخواه

دستور تهیه آبغوره

مرحله اول

برای تهیه آبغوره خونگی ابتدا غوره ها را از ساقه جدا می کنیم و به خوبی می شوییم، سپس داخل آبکش می ریزیم و کنار می گذاریم تا آب اضافی شان خارج شود، سپس در ادامه به سراغ گرفتن آب غوره ها می رویم.

مرحله دوم

برای گرفتن آب غوره ها در صورتی که آبمیوه گیری در دسترس داشتیم می توانیم از ان استفاده کنیم و در صورتی که آبمیوه گیری یا دستگاه مشابه در منزل نداشتیم می توانیم غوره ها را به مغازه های آبگیری غوره ببریم و آبگیری کنیم.

مرحله سوم

پس از اینکه آبغوره ها را گرفتیم، آنرا درون قابلمه می ریزیم و می جوشانیم تا حدودا نصف شود، جوشاندن آبغوره باعث می شود که غلظت بیشتری داشته باشد و زمان استفاده بهینه تر مصرف شود، ضمن اینکه خوشرنگ تر نیز شود.

مرحله چهارم

پس از اینکه آبغوره را به خوبی جوشاندیم مقداری نمک به آبغوره اضافه می کنم. البته در صورتی که از آبغوره برای کاهش فشار خون استفاده می کنید نیاز نیست نمک اضافه کنیدف چون نمک خودش باعث افزایش فشار خون می شود.

مرحله پنجم

پس از اینکه آبغوره را جوشانیدم باید انرا ضاف کنیمف برای این منظور بهتر است از تنظیف یا پارچه نخی استفاده کنیم تا پالپ های موجود در آبغوره به طور کامل گرفته شوند و علاوه بر اینکه باعث خراب شدن آبغوره شوند، رنگ آنرا نیز خراب نکنند.

مرحله ششم

پس از اینکه آبغوره را صاف کردیم و به طور کامل خنک شد، آنرا درون شیشه های درب دار می ریزیم و کمی روغن مایع اضافه می کنیم. در پایان آبغوره آماده شده را جلوی آفتاب قرار می دهیم تا رنگ آن خوشرنگ تر شود، سپس در کابینت نگهداری می کنیم.