طرز تهیه املت گوجه فرنگی

طرز تهیه املت گوجه فرنگی با پنیر پیتزا با فلفل دلمه با رب محلی رشتی خوشمزه با سیر xvc jidi hlgj i

املت گوجه فرنگی یکی از انواع املت های پر طرفدار ایرانی است که به خاطر محبوبیت زیادش در قهوه خانه ها هم سرو می شود. این املت خوشمزه در گذشته فقط از ترکیب تخم مرغ و گوجه فرنگی به همراه ادویه تهیه می شده است، اما امروزه در بعضی رستوران ها موادی مانند پیاز، فلفل دلمه ای و قارچ را نیز به این املت اضافه کرده اند. البته همچنان روش تهیه این املت به صورت سنتی از طرفداران خاص خودش برخوردا است، برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه املت گوجه فرنگی در ادامه با مجله چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوجه فرنگی۸ عدد بزرگ
پیاز۱ عدد درشت
تخم مرغ۴ عدد
فلفل دلمه ای (اختیاری)۱ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
روغن و آویشنبه مقدار کافی

طرز تهیه املت گوجه فرنگی

مرحله اول

اگر املت گوجه فرنگی را بدون پیاز درست می کنید توصیه می کنیم فقط یک بار املت را با پیاز درست کنید تا متوجه تفاوت طعمش شوید. ابتدا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه مقداری روغن در یک تابه مناسب تفت می دهیم.

مرحله دوم

پس از اینکه پیاز سبک شد، مقداری ادویه ( ادویه کاری، زردچوبه و .) به پیاز اضافه می کنیم و پس از کمی تفت دادن، پوست گوجه فرنگی ها را می گیریم و به صورت ریز خرد می کنیم، سپس به تابه حاوی پیاز اضافه می کنیم.

مرحله سوم

گوجه فرنگی را کمی تفت می دهیم سپس درب تابه را می گذاریم تا گوجه فرنگی ها آب بیندازند. اگر با حرارت بالا گوجه فرنگی ها را سرخ کنید نیازی نیست درب تابه را بگذارید چون خیلی سریع آب اضافی شان تبخیر می شود.

مرحله چهارم

اگر تمایل دارید از فلفل دلمه ای هم در املت خود استفاده کنید، آنرا به صورت نگینی خرد و به تابه اضافه کنید. در این مرحله باید گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای تا حدی که کاملا نرم و پخته شوند و روغن بیندازند تفت دهیم.

مرحله پنجم

حالا نوبت اضافه کردن تخم مرغ ها می باشد. می توانیم تخم مرغ ها در یک کاسه بشکنیم و مخلوط کنیم سپس به صورت یکبار به تابه اضافه کنیم یا اینکه تک به تک بشکنیم و به تابه اضافه کنیم. تخم مرغ ها را که اضافه کردیم آویشن را نیز اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در ادامه مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم و به صورت متداوم مواد را هم می زنیم تا تخم مرغ ها سفت شود و به طور کامل بپزند. پس زا اینکه املت آماده شد آنرا به همراه نان بربری یا نان سنگک تازه سرو می کنیم.

نکات طرز تهیه املت گوجه فرنگی

نان مخصوص املت

اولین نکته در مورد نانی که می خواهید در کنار املت سرو کنید این است که در صورت امکان نان تازه و داغ باشد. نکته دیگر این است که املت را بهتر است با نان بربری سرو کنید. با آموزش زیر می توانید نان بربری سنتی را در منزل درست کنید.