اتاق فرار یا اسکیپ روم چیست؟

اتاق فرار یا اسکیپ روم چیست؟


منبع: بیتوته

118

1400/4/7

09:57


اتاق فرار یا اسکیپ روم چیست؟



اسکیپ روم, اسکیپ روم تهران, بهترین اتاق های فرار

اتاق فرار یکی از تفریحات دسته جمعی است

 

همه چیز درباره اتاق فرار

اتاق فرار یکی از تفریحاتی است که در سال های اخیر و ورود به ایران توانسته طرفداران زیادی پیدا کند. شما می توانید به همراه دوستانتان به این اتاق ها بروید و در کنار خوش گذارنی و کمی فسفر سوزاندن، اوقات خوشی را بگذرانید و خاطرات خوبی برای خود ایجاد کنید.

اتاق فرار چیست؟

 

 بازی اتاق فرار, حل معمای اتاق فرار, معماهای اتاق فرار

اتاق فرار چند سالی است که به ایران آمده است و توانسته طرفداران زیادی پیدا کند

 

اتاق فرار اتاقی است که شما و تیمتان در آن جمع می شوید و حدود یک ساعت زمان دارید تا معمای اتاق را حل کنید و از اتاق خارج شوید و یا همان فرار کنید!

داستان جایی جالب تر می شود که معما ها رفته رفته سخت تر می شوند و شما باید بیشتر از مغز خود استفاده کنید تا بتوانید معما ها را حل کنید.

 

در آغاز برای پیدا کردن سر نخ ها باید به همه جا با دقت نگاه کنید و همه جا را به خوبی بگردید. زیر فرش، زیر تابلوها، لا به لای قفسه ها، در بین کتاب ها و هر چیزی که امکان دارد چیزی درون آن پنهان شده باشد!

همچنین شما باید به الگوهای موجود در اتاق به خوبی نگاه کنید و اگر یک الگو ناقص است آن را حل کنید تا به شما سر نخی بدهد. در نهایت شما باید با ربط دادن تمام الگو ها و سرنخ های خود با یکدیگر، به یکسری اعداد برای حل معما ها برسید.

 

گاهی اوقات سرنخ ها به بزرگترین شکل ممکن و عادی ترین حالت در مقابل شما قرار دارند اما چون عادی هستند نمی توانید آن ها را تشخیص دهید. پس در همه جا به دنبال سر نخ و راهنمایی ها بگردید. گاهی اوقات جواب بسیار آسان است و گاهی اوقات به مقدار زیادی فکر کردن نیاز دارد.

در واقع برای عبور از یک اتاق فرار شما به چند اصل نیاز دارید، کار گروهی، خلاقیت و صبر!

 

در چه مواقعی می توان از اتاق فرار استفاده کرد؟

 

اتاق فرارایران, استفاده از اتاق فرار, اتاق فرار

اتاق فرار برای جمع های دوستانه و یا خانوادگی بسیار مناسب است

 

اتاق های فرار را می توانید در هر موقعی امتحان کنید. این اتاق ها برای تعطیلات خانوادگی و تفریح با دوستان بسیار مناسب است. این اتاق ها در اغلب موارد باعث ایجاد شوق و اشتیاق و هیجان در افراد می شود. در یک نظر سنجی تمامی افراد اعلام کرده اند که از اتاق فرار لذت زیادی برده اند.

 

حدود 90 درصد افرادی که از اتاق فرار استفاده کرده اند نیز اعلام کرده اند که تاثیر اتاق فرار در افزایش همکاری در زندگی عادی را دیده اند!

افراد حتی اگر نتوانند معما را حل کنند و از اتاق بیرون بیایند، برای خود یک خاطره به یاد ماندنی ایجاد کرده اند که تا مدت ها در خاطراتشان باقی می ماند.

هر چه تعداد در اتاق های فرار بیشتر شود، شور و اشتیاق افراد برای این که آن ها جواب را بیابند بیشتر می شود و در نتیجه تلاش بیشتری برای یافتن جواب ها می کنند.

 

اگر تعداد شما کم باشد هم هیچ مشکلی ایجاد نمی شود و می توانید حتی به تنهایی نیز وارد این اتاق ها شوید. همچنین می توانید به افراد غریبه ای که تعداد آن ها کم است هم بپیوندید و با یکدیگر هم تیمی شوید و معما را حل کنید. تجربه اتاق فرار با غریبه ها هم می تواند لذت بخش باشد!

 

چه چیزی باعث محبوب بودن اتاق های فرار می شود؟

 

اتاق فرار, اسکیپ روم, عکس های اتاق فرار

شور و هیجان حل معما در اتاق فرار به حداکثر می رسد

 

اتاق های فرار با ترکیب هم کاری اجتماعی با یک خط داستانی با معماهای مختلف می تواند ذهن افراد را به تکاپو بیندازد و باعث ایجاد شوق و شور حل معما در آن ها شود.

اتاق های فرار هر کدام به شکل متفاوتی ایجاد شده اند و هر کدام داستان های خود را دارند و به همین دلیل آن ها تکراری نمی شوند و شما می توانید انواع مختلف آن را امتحان کنید.

 

شکل این اتاق ها از اتاق های ساده شروع می شود و به طراحی هایی فضایی مانند اتاق فضا پیما و یا اتاق های کشتی نیز کشیده می شود. هر کدام از آن ها به نوعی هیجان انگیز هستند و باید تمامی آن ها را امتحان کنید!

 

با تمام مزایای این اتاق ها، غیر منتظره نیست که این فعالیت به عنوان یک فعالیت اعتیاد آور شناخته شده است. فقط کافی است که یکبار آن را امتحان کنید! طبیعتا این اعتیاد یک اعتیاد سالم است و هیچ ضرری برای شما ندارد(البته به جز ضرر مالی!!).

 

همچنین در سال های اخیر اتاق های فرار به صنعت بازی سازی نیز وارد شده است و بازی هایی ساخته شده که با استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی انجام می شود که آن ها نیز بسیار هیجان انگیز هستند. در ادامه این نوع از اتاق فرار را بیشتر توضیح خواهیم داد.

 

اتاق فرار مجازی چیست؟

 

اتاق فرار ایران, استفاده از اتاق فرار, اتاق فرار

شما می توانید با استفاده از تجهیزات واقعیت مجازی، اتاق فرار مجازی را امتحان کنید

 

همان طور که پیش تر نیز اشاره کردیم، اتاق فرار مجازی نوع جدید از اتاق های فرار است که با استفاده از تجهیزات واقعیت مجازی انجام می شود. این تجهیزات قیمت بسیار بالایی دارند اما مراکزی هستند که شما می توانید با مراجعه به آن ها به صورت زمانی و با قیمت نسبتا پایین از تجهیزات ان ها استفاده کنید و اتاق فرار مجازی را امتحان کنید.

 

با توجه به همه گیری کرونا و عدم امکان تجمع و همچنین تعطیلی بسیاری از مراکز تفریحی، اتاق فرار مجازی انتخاب بسیار خوبی برای امتحان کردن اتاق فرار است. این گونه اتاق ها را نیز می توان به همراه جمع دوستان انجام داد و آن ها هم به نوبه خود دارای هیجان زیادی هستند.

 

انواع مختلفی از بازی های اتاق فرار وجود دارد و می توانید با انتخاب خودتان یکی از آن ها را امتحان کنید.

همچنین در این نوع اتاق فرار ها محدودیتی برای زمان و مکان وجود ندارد و همچنین گاهی اوقات در آن ها چیز هایی اتفاق می افتد که در دنیای واقعی امکان رخ دادن آن ها وجود ندارد و به همین دلیل این اتاق ها هیجان بیشتری نسبت به اتاق فرار معمولی ایجاد می کنند.

 

همچنین این نکته وجود دارد که این بازی ها بر اساس زبان انگلیسی ساخته می شوند و به همین دلیل برای دانستن راهنمایی های بازی و سر نخ ها باید به زبان انگلیسی تا حدودی مسلط باشید. اما اگر این بازی ها را در مراکز تفریحی انجام می دهید، قطعا فردی وجود خواهد داشت که در صورت لزوم شما را راهنمایی کند.

 

نکاتی دیگر در مورد اتاق فرار

 

تاق فرار, اسکیپ روم, عکس های اتاق فرار

در اتاق فرار همیشه یک ناظر بر کار شما نظارت می کند

 

نخست این را بدانید که در واقع در به روی شما قفل نمی شود و در صورت لزوم می توانید با درخواست از ناظر بازی که با استفاده از یک میکروفون که در اتاق وجود دارد به شما نظارت می کند، به بیرون بروید. پس ترسی از این که شما نمی توانید از آن اتاق بیرون بیایید نداشته باشید!

 

نکته دیگر این است که در صورتی که شما نتوانید در وقت مشخص شده بازی خود را تمام کنید، راهنمای بازی در را باز می کند و می توانید از اتاق بیرون بیایید. اما همان طور که گفتیم چه معما را حل کنید و چه نکنید، یادگاری خوبی از اتاق فرار در ذهن شما و دوستان یا خانواده بر جا می ماند.

در پایان می توان گفت که بهتر است هر فردی در طول زندگی اش حداقل یک بار هیجان اتاق فرار را امتحان کند!

 

گردآوری: بخش گردشگری بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو