تغییر رسته خدماتی کتابخانه‌های عمومی؛ «ستاد ملی کرونا» پس از گذشت یک سال و نیم سرانجام به یاد «کتابخانه‌های عمومی» افتاد!

منبع: سینما پرس

46

1400/4/7

10:42


سینماپرس: با ابلاغیه ستاد ملی کرونا مبنی بر تغییر رسته خدماتی کتابخانه‌های عمومی، فعالیت کتابخانه‌های عمومی در دوران کرونا تغییر کرد.

سازمان اسناد و کتابخانه ملی

سینماپرس: با ابلاغیه ستاد ملی کرونا مبنی بر تغییر رسته خدماتی کتابخانه‌های عمومی، فعالیت کتابخانه‌های عمومی در دوران کرونا تغییر کرد.

به گزارش سینماپرس، با ابلاغ ستاد ملی مبارزه با کرونا و انتقال رسته کتابخانه‌های عمومی از گروه ۳ به گروه ۲، با صدور بخشنامه‌ای مبنای عمل و فعالیت کتابخانه‌های عمومی در شهرهایی با وضعیت کرونایی قرمز، زرد، نارنجی و آبی، به شرح ذیل اعلام شد:

در شهرهایی با سطح هشدار قرمز:

کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه آن‌ها تعطیل بوده و ارائه خدمات کتابخانه‌ای به صورت مجازی و غیرحضوری انجام می‌شود.

در شهرهایی با سطح هشدار نارنجی:

کتابخانه‌ها در تمامی ایام هفته به صورت حضوری خدمات کتابخانه‌ای ارائه می‌دهند. در این وضعیت سالن‌های مطالعه، فعالیت بخش‌های کودک و امانت کتاب به کودکان و نیز اجرای برنامه‌ها با ۳۰ درصد ظرفیت، فعال خواهند بود. همچنین مراسم و برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌ها و ادارات شهرستان به صورت حضوری با تعداد حداکثر ۲۰ نفر قابل انجام است. کتابخانه‌های سیار به طور کامل فعالیت خواهند کرد.

در شهرهایی با سطح هشدار زرد:

کتابخانه‌ها در تمامی ایام هفته به صورت حضوری خدمات کتابخانه‌ای (امانت، نشریات و ...) ارائه می‌دهند. در این وضعیت سالن‌های مطالعه با ۵۰ درصد ظرفیت، فعال خواهند بود. همچنین مراسم و برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌ها و ادارات شهرستان به صورت حضوری با تعداد حداکثر ۳۰ نفر قابل انجام است. فعالیت بخش‌های کودک و امانت کتاب به کودکان و نیز اجرای برنامه‌ها با ۳۰ درصد ظرفیت خواهد بود. کتابخانه‌های سیار به طور کامل فعالیت خواهند کرد.

در شهرهایی با سطح هشدار آبی:

با حفظ و رعایت تمامی اصول بهداشتی فعالیت کتابخانه‌ها با حضور همه پرسنل، تمامی خدمات را ارائه می‌دهند.

لازم به ذکر است پیش از این به دلیل قرار گرفتن کتابخانه‌های عمومی در گروه ۳ مشاغل در اکثر ایام سال ۹۹ تعطیل بودند و فعالیت‌های خود را به صورت مجازی انجام می‌دادند. با نظر ستاد ملی کرونا و تغییر گروه مشاغل کتابخانه‌های عمومی به گروه ۲، از این پس خدمات کتابخانه‌ای بیشتری به عموم مردم ارائه خواهد شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو