لیستی که یکی از جنجالی‌ترین چهره‌هایش نرجس سلیمانی، دختر شهید سلیمانی، فرمانده سابق سپاه قدس است.

حضور او درلیست شورای ائتلاف ازسوی خانواده سلیمانی نیزمورد انتقاد قرار گرفت.پیگیری‌های خبرنگار روزنامه اعتماد حاکی ازآن است که اگر نبود محمدباقر قالیباف و قول شفاهی‌اش به نرجس سلیمانی ، او مخالفان جدی برای حضور در لیست داشت ولی قالیباف با استفاده از نفوذ خود، او را در لیست قرار داد تا حالا عضو ششمین دوره شورای شهر تهران باشد.

ریاست  شورا سهم کیست؟!


وقتی فردی در حد و اندازه‌های محمدباقر قالیباف از جایگاه و نفوذ خود چه به عنوان رییس یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و چه به عنوان رکورددار شهرداری تهران برای تهیه لیست پیروز انتخابات شورای شهر استفاده می‌کند، طبیعی است که در موضوع ششمین دوره شورای شهر تهران نیز نظرات خاص خود را داشته باشد.

با نگاهی به لیست پیروز انتخابات شورای شهر تهران، نخستین گزینه‌ای که می‌تواند فرمان شورای ششم را به دست بگیرد، مهدی چمرانی است که تنها حدود ۴۷۷ هزار رای کسب کرد و این یعنی یک میلیون و ۳۰۰ هزار رای کمتر از محسن هاشمی، رییس پنجمین دوره شورای شهر تهران. اما چمران در این مسیر تنها نیست و رقیبی جدی و البته موردحمایت قالیباف را مقابل خود دارد. پرویز سروری عضو شورای شهر چهارم بود و یکی از چهره‌های نزدیک به قالیباف. آنقدر نزدیک که در جریان دیدار اخیر منتخبان شورای ششم با رییس مجلس که جز یکی، دو عکس، جزییات چندانی از آن منتشر نشد، مورد تجلیل قالیباف قرار گرفته است.

 تا اینجای کار علاوه بر قالیباف، حداقل ۱۶ تن از ۲۱ عضو شورای ششم موافق ریاست پرویز سروری هستند و این یعنی او نفر اصلی برای مدیریت پارلمان شهری است؛ البته مگر آنکه در دقیقه ۹۰، حامیان مهدی چمران در دولت سیزدهم به ایفای نقش پرداخته و برنامه‌های قالیباف را نقش بر آب کنند.

رقابت ۱+۲ بر سر شهرداری تهران


سروری اما تنها موضوع موردبحث در دیدار منتخبان شورای ششم با قالیباف نبوده است. در جریان این نشست که نخستین و البته تاثیرگذارترین نشست جدی شورای ششمی‌ها بر سر تعیین شهردار آینده تهران به شمار می‌رفته، با طرح نام برخی افراد همراه بوده که یکی از آنها بیش از سایرین با موافقت قالیباف همراه شده است. براساس پیگیری‌ها و شنیده‌ها در جریان این نشست نام چهره‌هایی چون علیرضا جاوید، مازیار حسینی و محسن پیرهادی مطرح شده و شامگاه جمعه حسینی در پستی اینستاگرامی انصراف خود را از حضور در فهرست گزینه‌های شهرداری تهران اعلام کرد. اما این به معنای تبدیل گزینه‌ها از ۳ به ۲ نفر نیست. پژمان پشمچی‌زاده، معاون نظارت مجلس نظارت از دیگر چهره‌های نزدیک به قالیباف است که نامش در میان گزینه‌های شهرداری تهران به چشم می‌خورد. رابطه پشمچی‌زاده با قالیباف آنقدر نزدیک است که سال ۹۴ وقتی حکم انفصال از خدمت او صادر شده بود، به عنوان معاون معماری و شهرسازی قالیباف انتخاب شد و در روزگار حضور قالیباف در مجلس نیز همراهی‌اش کرد.
شانس پشمچی‌زاده برای تصدی کرسی مدیریت شهری تهران بالاست اما نه به اندازه محسن پیرهادی.

شنیده‌های خبرنگار اعتماد حاکی از آن است که پیرهادی نفر اول قالیباف برای شهرداری تهران است و مخالف جدی نیز در میان منتخبان شورای ششم ندارد. افزون بر این، برخی منابع از تهیه برنامه از سوی پیرهادی برای شهرداری تهران گفته و این یعنی پیرهادی در حال تدارک ترک «بهارستان» و کوچ به «بهشت» است. در این میان برخی مدعی حذف نام پیرهادی از میان گزینه‌های شهرداری تهران به‌دلیل پرونده قضایی مفتوح سخن به میان آورده بودند ولی پیگیری‌های خبرنگار روزنامه اعتماد نشان داد نه‌تنها نام او از لیست گزینه‌ها حذف نشده، بلکه همچنان ازجمله چهره‌های مورد تاکید قالیباف نیز به شمار می‌رود و مقاومتی هم در نهادهای امنیتی بر سر شهرداری او وجود ندارد. پیرهادی نفر اول لیست است، پشمچی‌زاده، نفر دوم و علیرضا جاوید نفر سوم.
جاوید سال ۹۶ به عنوان مشاور شهردار وقت تهران انتخاب شد و دیگر خبری از خداحافظی‌اش با این مقام منتشر نشد. شانس او در قیاس با پیرهادی و پشمچی‌زاده کمتر است؛ چراکه روابطش با قالیباف از یک‌سو و اعضای منتخب شورای ششم از سوی دیگر آنچنان که باید و شاید حسنه نیست اما آنچه هنوز او را در میان گزینه‌ها نگه داشته، ارتباط بسیار نزدیکش با بدنه شهرداری تهران است؛ به‌طوری‌که شنیده‌ها حاکی از آن است که بدنه شهرداری تهران، خواستار حضور او به عنوان شهردار تهران هستند و در این مسیر رایزنی‌هایی را نیز با چهره‌های تاثیرگذار ترتیب داده‌اند ولی هیچ‌کدام این رایزنی‌ها سبب نشده تا شانس پیرهادی کاسته شود.