نکات کلیدی برای درست کردن جوجه کباب ماستی

منبع: دلگرم

736

1400/4/7

13:37


نکات کلیدی برای درست کردن جوجه کباب ماستی

طرز تهیه جوجه کباب لاری ماستی خوشمزه و مخصوص رستورانی

به گزارش دلگرم : جوجه کباب ماستی طعم متفاوت و خوشمزه ای دارد و در دستور ساخت جوجه کباب ماستی از سینه مرغ و پیاز و ماست چکیده و پودر سیر و روغن زیتون و فلفل سیاه و نمک استفاده می شود، این جوجه کباب خوشمزه به منظور پذیرایی از مهمان ها بسیار مناسب می باشد که می توانید آن را تهیه کنید.

یکی از انواع جوجه کباب ها، جوجه کباب ماستی است که دارای طعم فوق العاده عالی و بی نظیری است و به خاطر ترد و خوشمزه بودن طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است که نحوه تهیه آن بسیار ساده است و به راحتی می توانید در مهمانی ها و دور همی ها آن را تهیه و نوش جان کنید.

جوجه کباب لبنانی و جوجه کباب ماستی و جوجه کباب تابه ای از انواع غذاهای ایرانی پرطرفدار و محبوب هستند و این نوع غذا ها برای پذیرایی از مهمان ها در مجالس مختلف می توانند مناسب باشند و شما می توانید با رعایت فوت و فن هایی این غذا ها را در منزل بپزید.

مواد لازم برای تهیه پخت جوجه ماستی خوشمزه و مجلسی خانگی

  • پیاز : ۳۰۰ گرم
  • سینه مرغ : دو عدد
  • ماست چکیده : دو لیوان
  • روغن زیتون : ۳ قاشق غذاخوری
  • پودر سیر : ۱ قاشق سوپخوری
  • فلفل سیاه : ۱ قاشق سوپخوری
  • نمک : ۱ قاشق غذاخوری

 جوجه کباب رستورانی با ماست

طرز تهیه جوجه کباب رستورانی با ماست، لذیذ و حرفه ای

طرز تهیه جوجه کباب ماستی در خانه

برای پخت جوجه کباب ماستی ابتدا سینه مرغ را به صورت کبابی تکه تکه کنید و سینه های تکه تکه شده را درون آبکش بریزید تا آب آن ها به خوبی گرفته شود.

تکه تکه کردن سینه مرغ

سپس پیاز را به صورت خلالی خرد کنید و تکه های مرغ را با پیاز مخلوط کنید و هم بزنید تا آب پیاز به خوبی به خورد مرغ های تکه شده برود سپس نمک و فلفل سیاه را به مرغ تکه شده اضافه کنید و مخلوط این مواد را به خوبی هم بزنید و پودر سیر را هم به مخلوط تکه های مرغ اضافه کنید و مواد جوجه کباب را با کمک دست با یکدیگر مخلوط کنید سپس مواد جوجه کباب را به مدت ۱۲۰ دقیقه درون یخچال قرار دهید و اجازه دهید

تا سینه مرغ تکه شده مزه دار شود سپس بعد از مدت زمان ذکر شده ظرف حاوی تکه های سینه مرغ را از درون یخچال بیرون آورید و ماست چکیده و روغن زیتون را به مخلوط این مواد اضافه کنید (توجه داشته باشید که در دستور پخت جوجه کباب ماستی حتما باید از ماست چکیده استفاده کنید).

اضافه کردن ماست چکیده به تکه های مرغ

سپس سینه مرغ تکه شده را به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید.

در مرحله آخر بعد از مدت زمان ذکر شده تکه های مزه دار شده سینه مرغ را از درون یخچال بیرون آورید و سینه مرغ تکه شده را به سیخ بکشید. می توانید سینه مرغ به سیخ کشیده را روی زغال و یا درون کباب پز کباب کنید سپس جوجه کباب پخته شده را در ظرف مناسبی برای سرو بکشید و این غذای خوشمزه را به کمک روش های تزیین جوجه کباب به زیبایی تزیین کنید و با همراه گوجه، لیمو ترش و نان یا برنج میل کنید، نوش جان.

حتماً بخوانید:

آیا میدانید ادویه مخصوص جوجه کباب چه ادویه ای است؟

آیا میدانید ادویه مخصوص جوجه کباب چه ادویه ای است؟

دنیای ادویه ها ،دنیای رنگ و طعم و مزه است، آیا ممکنه غذایی بدون ادویه درست بشه و بتونیم بگیم خوشمزست؟ برای هر غذایی ادویه ای وجود داره تا طعم اون غذا…

نکات تکمیلی برای درست کردن جوجه کباب ماستی

۱. در تهیه این ماست به جز ماست چکیده از ماست دیگری استفاده نکنید زیرا نباید آب داشته باشد و باید به اندازه ای باشد که مرغ ها به ماست آغشته شوند اما در آن شناور نشوند.

۲. جهت تهیه جوجه کباب ماستی نیازی به استفاده از آبلیمو، زردچوبه و پیاز نمی باشد.

۳. می توانید به میزان خیلی کم از سبزی های معطر (پونه، ترخان، مرزه) و رزماری در تهیه جوجه کباب ماستی استفاده کنید.

۴. می توانید از پودر گل محمدی نیز در تهیه این غذا استفاده کنید زیرا گل محمدی به دلیل داشتن طبع گرمی که دارد مقداری از سردی گوشت مرغ را گرفته و همچنین طعم خوبی به غذا می دهد.

۵. دقت داشته باشید که در زمان شستن مرغ ها آب آن کاملا گرفته شود در غیر اینصورت مرغ ها مزه و عطر نمی گیرند.

منبع : arga . asriran


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو