اجازه اپل برای استفاده از رم بیشتر در نسخه جدید

منبع: برترین ها

78

1400/4/7

15:23


شرکت اپل در بروزرسانی جدید خود، دست توسعه دهندگان را باز گذاشته و به آن‌ها اجازه داده تا از منابع بیشتری استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران: شرکت اپل در بروزرسانی جدید خود، دست توسعه دهندگان را باز گذاشته و به آن ها اجازه داده تا از منابع بیشتری استفاده کنند.

شرکت اپل با ایجاد امکان دسترسی بیشتر به حافظه یا RAM دستگاه از اواخر پاییز امسال، به اپلیکیشن‌ها امکان می‌دهد تا عملکرد خود را در آیفون و آیپاد بهبود ببخشند.

در حال حاضر، برنامه‌ها صرف نظر از میزان رم دستگاه، برای استفاده از رم محدود می‌شوند. به عنوان مثال، علی رغم وجود بالاترین سطح رم در M۱ iPad Pro با ۱۶ گیگابایت رم، در iPadOS ۱۴، برنامه‌ها محدود به استفاده از ۵ گیگابایت هستند. ۱۶ گیگابایت رم بالاترین میزان رم است که تاکنون در آیفون یا آیپد ارائه شده است و محدودیت ۵ گیگابایتی بدان معنی است که برنامه‌ها قادر نیستند حتی از نصف آنچه iPad Pro ارائه می‌دهد، استفاده کنند.

در دومین نسخه بتای iOS و iPadOS ۱۵ که اخیرا برای توسعه دهندگان منتشر شده است، اپل قابلیت جدیدی را ارائه می‌دهد که به موجب آن، توسعه دهندگان می‌توانند درخواست کنند که در فرآیند توسعه، به مقدار رم بیشتری دسترسی داشته باشند.

اجازه اپل برای استفاده از رم بیشتر در بروزرسانی

خبر خوب برای توسعه دهندگان اپل

شرکت اپل می‌گوید این ویژگی به سیستم اطلاع می‌دهد که یک برنامه ممکن است با رم بیش از حد پیش‌فرض عملکرد بهتری داشته باشد، بنابراین مقدار بیشتری رم به آن برنامه اختصاص می‌یابد. با این حال، اسناد توسعه دهنده اپل مشخص نکرده که یک برنامه به چه میزان از حافظه اضافه دسترسی خواهد داشت و همچنین نشان می‌دهد که این ویژگی محدود به برخی از دستگاه‌ها است. به‌عبارت دیگر، این ویژگی احتمالا برای دستگاه‌های سطح بالای اپل در نظر گرفته شده است که احتمالا در آن‌ها مقدار رم بیشتری در مقایسه با دسترسی پیش‌فرض تعبیه شده است. اپل در این باره می‌گوید:

"این ویژگی را به برنامه خود اضافه کنید تا به سیستم اطلاع بدهد برخی از ویژگی‌های اصلی برنامه‌ها ممکن است با عبور از حد پیش‌فرض رم در دستگاه‌های پشتیبانی‌شده، عملکرد بهتری داشته باشند. اگر از این ویژگی استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که اگر حافظه اضافه در دسترس نباشد، برنامه شما همچنان به درستی کار می‌کند."

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو