برای پیشگیری و کنترل بیماری کرونا به چه چیزی نیاز است؟

92

1400/4/7

16:25


پیشگیری وکنترل بیماری کرونا، عزم جدی تمامی افراد جامعه را می طلبد

برای  پیشگیری و کنترل بیماری کرونا به چه چیزی نیاز است؟

به گزارش بهداشت نیوز، معاون اجرایی مرکز بهداشت استان زاهدان گفت: برای کنترل و مدیریت بیماری کرونا نیازمند همکاری جدی تمامی افراد جامعه هستیم.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر مهدی زنگنه معاون اجرایی مرکز بهداشت استان در برنامه زنده تلوزیونی مختو از شبکه هامون با اعلام این مطلب گفت: با موج جدید بیماری کرونا در شهرهای جنوب شرق کشور روبرو هستیم، موارد ابتلاء نسبت به موج های قبلی بصورت انفجاری افزایش پیدا کرده است و سرعت سرایت بیماری نیز افزایش پیدا کرده است.

دکتر زنگنه افزود: متاسفانه از نیمه خرداد ماه سال جاری موارد ابتلاء فوت و بستری در استان افزایش پیدا کرده است و ظرفیت تخت های بیمارستانی استان در حال تکمیل شدن است.

معاون اجرایی مرکز بهداشت استان افزود: بیشتر موارد ابتلاء بصورت خوشه ای و خانواده گی اتفاق می افتد و فرد مبتلاء حداقل 10 نفر را مبتلاء می کند.

وی با تاکید به این موضوع که طبق اعلام وزارت بهداشت تاکنون صرفا رده های سنی بالای ۸۰، بالای ۷۰ و بالای ۶۰ سال جهت انجام واکسیناسیون فراخوان داده شده است، افزود: از تمامی افراد بالای ۷۰ سال درخواست می شود جهت اخذ نوبت جهت انجام واکسیناسیون در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام نمایند و منتظر اطلاع رسانی تلفنی همکاران ما از مراکز بهداشتی باشند.

دکتر زنگنه، اصل اول پیشگیری از کرونا را رعایت فاصله اجتماعی عنوان کرد و افزود: از همه هم استانی های عزیز درخواست می شود فاصه اجتماعی، استفاده از ماسک شتشوی مرتب دست ها را رعایت نمایند و دستور العمل های بهداشتی را جدی بگیرند.

گفتنی است: سامانه تلفنی 190 بصورت شبانه روزی آماده انتقادات، شکایات و پیشنهادات شما هموطنان عزیز در خصو ص مسائل بهداشتی می باشد.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو