اتفاقی عجیب؛ افتتاح رصدخانه بدون آینه تلسکوپ!

منبع: برترین ها

94

1400/4/7

17:35


رییس جمهوری دستور افتتاح رسمی رصدخانه ملی ایران با حضور معاون علمی و فناوری را صادر کرد.

برترین‌ها: رییس جمهوری دستور افتتاح رسمی رصدخانه ملی ایران با حضور معاون علمی و فناوری را صادر کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در این مراسم مجموعه رصدخانه ملی ایران در قله گرگش واقع در مرکز کشور و در ارتفاع 3600 متری از سطح دریا و در 40 کیلومتری جنوب کاشان از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

اتفاقی عجیب؛ افتتاح رصدخانه ملی بدون آینه تلسکوپ!

زیرساختی برای توسعه فناوری اخترفیزیک

این مجموعه در زیرساختی به مساحت 8هزار و 500 متر مربع با زیربنای 5هزار و 100 متر مربع شامل تلسکوپ 3 و چهار دهم متری با فناوری روز، تلسکوپ یک متری، ابزارهای رصدی پیشرفته، پایشگاه و همچنین ساختمان کنترل و لایه نشانی آیینه‌ها است.

رصدخانۀ ملی ایران به علت موقعیت جغرافیایی آن و ویژگی های نجومی بخصوص دید نجومی و طراحی تجهیزات رصدی آن، مطالعه اجرام درون کهکشان راه شیری، و دیگر کهکشان های عالم تا عمق ۷ میلیارد سال نوری، مواد میان ستاره ای، تحول ستاره ها و پدیده های پر انرژی را برای منجمان ایران و جهان فراهم خواهد ساخت.

اما نکته قابل توجه این است که تلسکوپ رصدخانه ملی بدون آیینه افتتاح شده است. نکته‌ای که برخی از روزنامه‌نگاران حوزه نجوم از آن به عنوان اتفاقی مضحک نام‌برده‌اند. به نظر می‌رسد عجله روحانی برای افتتاح این رصدخانه پیش از پایان دولتش دلیل این اتفاق عجیب بوده است.

اتفاقی عجیب؛ افتتاح رصدخانه ملی بدون آینه تلسکوپ!

اتفاقی عجیب؛ افتتاح رصدخانه ملی بدون آینه تلسکوپ!

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو