پرداخت انعام ۱۶هزار دلاری برای دو هات‌داگ

منبع: برترین ها

100

1400/4/7

18:57


بعدازظهر یک روز معمولی پایان هفته بود که یک مشتری گرسنه وارد بار- رستورانی در نيوهامبشير شد و مقداری غذا به همراه نوشیدنی سفارش داد.

یورو نیوز: بعدازظهر یک روز معمولی پایان هفته بود که یک مشتری گرسنه وارد بار- رستورانی در نيوهامبشير شد و مقداری غذا به همراه نوشیدنی سفارش داد.

مشتری پس از خوردن دو هات‌داگ، مقداری چیپس و نوشیدن کوکا و آب‌جو صورت‌ حساب ۳۷ دلاری را پرداخت و پیش از ترک محل یک چک شانزده هزار دلاری را به عنوان انعام به پیشخدمت رستوران داد.

به گفته مایک زارلا، صاحب این بار-رستوران، مشتری هنگام تحویل چک شانزده هزار دلاری به شوخی به پیشخدمت گفته بود که همه را یک جا خرج نکند.

پرداخت انعام ۱۶هزار دلاری برای دو هات‌داگ

پیشخدمت بار که هنوز متوجه این شوخی نشده و به اصطلاح دوزاری‌اش نیوفتاده بود باز هم به مبلغ چک نگاه نکرد؛ مشتری سپس مجبور شد برای جلب توجه پیشخدمت به مبلغ چک دو نکته دیگر را به او یادآوری کند.

صاحب بار رستوران که این ماجرا را برای سی‌ان‌ان شرح داده در ادامه می‌گوید وقتی پیشخدمت پس از توضیحات تکمیلی مشتری سرش را به پایین خم کرد کاملا شوکه شد.

پیشخدمت سپس طبق روایت صاحب بار فریادی از سر غافلگیری کشید و گفت: «خدای من این واقعا فوق‌العاده است.»

به گفته صاحب بار، پس از آن بود که دختران (دیگر پیشخدمت‌ها) به سوی مشتری آمدند و ضمن ابراز خوشحالی از وی تشکر کردند.

ماجرای بخشش این انعام فوق‌العاده به روز دوازدهم ژوئن باز می‌گردد اما صاحب بار آنرا ۲۱ ژوئن رسانه‌ای کرد زیرا قصد داشت پیش از آن از نقد شدن مبلغ چک مطمئن شود.

او سپس وقتی از این بخشش سخاوتمندانه مطمئن شد ماجرا را با انتشار یک پست فیس‌بوکی علنی و رسانه‌ای کرد.

مشتری بخشنده یک هفته پس از دادن این انعام بزرگ باز هم برای صرف غذا مراجعه کرد و حالا دیگر از مشتریان ثابت بار‌-‌رستوران استامبل شده است.

صاحب بار می‌گوید اولین بار که مشتری یاد شده دوباره برای صرف غذا آمد پیش او رفته و از وی پرسیده آیا از دادن این انعام مطمئن است؟

او سپس از مشتری خواسته که اگر اشتباهی صورت گرفته مبلغ به او برگردانده شود اما مشتری می‌گوید نه اشتباهی در کار نیست و او قصد داشته مبلغ یاد شده را بین پیشخدمت‌ها توزیع کند.

هشت پیشخدمت بار که در آن شیفت کار می‌کردند می‌توانستند مبلغ انعام را بین خود تقسیم کنند اما آنها تصمیم گرفتند چهار کارمند آشپزخانه را نیز در این پاداش سهیم کنند.

صاحب بار که از این انعام هیچ سهمی برای خود قائل نشد می‌گوید برخی از پیشخدمت‌ها که مادرانی تنها هستند از پاداش دریافتی برای سپری کردن تعطیلات تابستانی استفاده خواهند کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو