تکنولوژی اینورتر دوگانه و سرمایش سریع با کولرهای گازی ال‌جی

منبع: فوت و فن

185

1400/4/7

19:20


تکنولوژی اینورتر دوگانه و سرمایش سریع با کولرهای گازی ال‌جی

بدون شک فناوری اینورتر یکی از بزرگ‌ترین ابداعات سال‌های اخیر در صنعت کولرهای گازی و سیستم‌های تهویه مطبوع است.

کمپرسور اینورتر از موتورهای ویژه BLDC بهره می‌برد که می‌توانند با توجه به نیاز، سرعت کمپرسور را در دامنه بسیار وسیعی کنترل کنند. درواقع با بهره‌مندی از اینورتر، کمپرسورها می‌توانند در سرعت‌های گوناگون و بسته به نیازهای سرمایشی محیط، کار کنند و لازم نیست که همیشه با تمام قدرت روشن‌شده و به‌یک‌باره هم خاموش شوند. کمپرسور اینورتر مانند سیستم گاز ماشین عمل می‌کند. هنگامی‌که کمپرسور به توان بیشتری نیاز داشته باشد، اینورتر قدرت بیشتری را منتقل می‌کند و هنگامی‌که به توان کمتری نیاز دارد، اینورتر قدرت کمتری را منتقل می‌کند.

با تکنولوژی اینورتر کمپرسور دائماً روشن است، اما بسته به نیاز دمایی محیط و درجه حرارتی که جریان هوای خروجی باید داشته باشد، توان کمتر یا بیشتری مصرف می‌کند. لذا سرعت و قدرت کمپرسور به شکل مناسبی کنترل و تنظیم می‌شود. این موضوع امکان تنظیمات دمایی دقیق‌تر و مهم‌تر از آن، مصرف کمتر انرژی را فراهم می‌آورد.

برای بهینه‌سازی هرچه بیشتر و امکان کنترل بیشتر روی دمای محیط، بسیاری از برندها به‌جای یک اینورتر در کمپرسور از دو اینورتر استفاده می‌کنند. ال‌جی این قابلیت را با عنوان Dual Inverter در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد.

کولرگازی با اینورتر دوگانه درواقع یک‌قدم جلوتر از کولر با اینورتر معمولی حرکت می‌کند. دستگاه‌های تهویه مطبوع با اینورتر دوگانه معمولاً از موتورهای BLCD پیشرفته‌تری هم بهره می‌برند که به آن‌ها در دستیابی به دامنه وسیع‌تری از عملکرد کاری کمک می‌کند و سرمایی سریع‌تر با کنترل دمایی دقیق‌تر را فراهم می‌آورد. در اینورتر دوگانه دو کمپرسور چرخشی با اختلاف فاز ۱۸۰ درجه‌ای در حال کار هستند که نتیجه آن عملکردی بهتر، پایدارتر و کاربردی‌تر است. همین موضوع به کولرهای Dual Inverter اجازه می‌دهد تا دامنه وسیع کارکرد موتور با ۷۰۰ دور در دقیقه تا میزان حداکثری ۸۰۰۰ دور در دقیقه را پوشش دهند.

ابتکارات ال‌جی و ارائه بهترین سیستم‌های تهویه مطبوع Dual Inverter

Dual Inverter Compressor ال‌جی توانسته است مشکلات عملکرد نامناسب، بی‌اثر و نویز زیاد را به‌طور کامل حل کند و درنتیجه دستگاه تهویه مطبوع و اسپلیتی با سرمایی سریع‌تر، عمر طولانی‌تر و بی صداتر عرضه کند. ال‌جی از کیفیت کمپرسورهای جدید خود چنان اطمینانی دارد که آن‌ها را برای ۱۰ سال ضمانت می‌کند و کاربران می‌توانند از مزایای طول عمر بسیار بیشتر اسپلیت‌های ال‌جی در طی زمان بهره‌مند شوند.

در Dual Inverter Compressor تنظیم سرعت کمپرسور به شکل دائمی انجام و کنترل می‌شود تا دمای هوای اتاق را در حالت بهینه و دلخواه کاربر حفظ کند. از این مهم‌تر، کمپرسور اینورتر دوگانه ال‌جی با کارکرد در دامنه فرکانس وسیع‌تر نسبت به نمونه‌های مرسوم، میزان مصرف انرژی پایین‌تری را هم دارد. طبق تأییدیه‌های TUV Rheinland، دستگاه‌های تهویه مطبوع Dual Inverter Compressor ال‌جی تا ۷۰ درصد در مصرف برق صرفه‌جویی می‌کنند.

اسپلیت‌ها و کولرهای گازی ال‌جی دمای هوا را هم بسیار سریع‌تر خنک می‌کنند و با استفاده از دامنه سرمایشی وسیع‌تر کمپرسور اینورتر دوگانه، هوا تا مسافت بیشتری پرتاب‌شده و سریع‌تر به مشخصات دمایی تنظیم‌شده توسط کاربر می‌رسد. طبق تأییدیه TUV Rheinland دستگاه‌های تهویه مطبوع ال‌جی تا ۴۰ درصد سریع‌تر از رقبا می‌توانند محیطی مشابه را سرد کنند.

کمپرسور Dual Inverter ال‌جی علاوه بر اینکه توانایی حفظ شرایط ایده‌ال دمایی در محیط داخلی و به حداقل رساندن نوسانات دمایی را به مدل جدید قابل‌حمل ال‌جی افزوده، در خصوص خنک‌کنندگی کارآمد نیز اطمینان خاطر لازم را برای کاربر فراهم می‌آورد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو