کاخ باغچه جوق ماکو با معماری تماشایی و منحصر به فرد

کاخ باغچه جوق ماکو با معماری تماشایی و منحصر به فرد


منبع: آرگا

103

1400/4/7

21:14


کاخ باغچه جوق یکی از بناهای تاریخی ارزشمند در شهر ماکو و استان آذربایجان غربی است این کاخ دارای آثار ارزشمندی است و مجموعه ای از جاذبه های فرهنگی و تاریخی را در خود جای داده است. این کاخ متعلق به دوران قاجاریان است و یکی از بناهای باشکوهی است که می توانید از آن دیدن کنید.

شهر ماکو دارای جاذبه های تاریخی بسیار باشکوهی است یکی از بناهای باشکوه در این شهر کاخ باغچه جوق است این کاخ دارای جذابیت های بسیار زیادی است و می تواند به عنوان نماد شهر شناخته شود این کاخ یک موزه گردشگری با ارزش های فرهنگی نیز می باشد که در ادامه می توانید با ویژگی های بیشتری از آن آشنا شوید.

شهر ماکو یکی از شهرهای گردشگری و پر جاذبه در کشور ایران است این شهر در استان آذربایجان غربی واقع شده است شهری با پیشینه تاریخی بسیار ارزشمند است که جذابیت های فرهنگی بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است. این شهر حوادث تاریخی زیادی را از سر گذرانده است و یکی از شهرهای تاریخی باشکوه است که مورد توجه علاقه مندان توریستان زیادی است.

باغچه جوق و معماری آن

کاخ باغچه جوق را بشناسید:

این کاخ در روستایی در فاصله ۷ کیلومتری از غرب ماکو واقع شده است این کاخ موزه جذابیت های فرهنگی بسیار زیادی دارد و با واقع شدن در دامنه های این روستا جذابیت های بسیار زیادی برای گردشگران دارد. پیشینه تاریخی این کاخ بسیار غنی و ارزشمند است این بنا در زمان قاجاریان ساخته شده است این بنا بسیار مستحکم است و ارزش تاریخی و توریستی بالایی دارد از جذابیت های این بنا می توان به نوع معماری آن اشاره کرد که بسیار جذاب و دیدنی است شما علاقه مندان در این مقاله می توانید اطلاعات گردشگری بیشتری درباره این بنا کسب کنید.

یکی از مهم ترین کاخ هایی که از دوران قاجار باقی مانده است این کاخ مهم می باشد که از اهمیت ویژه ای برخوردار است و سالیان زیادی ست که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و در طول سال بازدیدکنندگان زیادی را در خود می می دهد. این کاخ که در استان آذربایجان غربی واقع شده است برای مردم این استان به عنوان یک نماد بزرگ شناخته می شود و می تواند هر گردشگری را مجذوب خود نماید.

این کاخ در شهر ماکو به عنوان یک ساختمان دیدنی مهم شناخته می شود و میزبان گردشگران زیادی می باشد. این کاخ که از ۱۲۰ سال پیش تا کنون زیبایی خود را حفظ کرده است یکی از برترین دیدنی ها در کشور می باشد که برای بازدید به آن باید به شهر ماکو روستای باغچه جوق سفر نمایید. این خانه در گذشته محل اقامت سردار ماکو بوده است و تا سال ۱۳۵۳ در آن زندگی کرده اند. این کاخ در سال ۱۳۵۴ به دولت آن زمان فروخته شده است و به عنوان یک اثر ملی شناخته می شود.

معماری باغچه جوق

کاغ باغچه جوق از سال ۱۳۵۸ برای بازدید عموم آزاد شد و از آن زمان بازدیدکنندگان زیادی را به سمت خود می کشد. این کاخ حدود ۲۵۰۰ متر زیربنا دارد و در یک باغ ۱۱ هکتاری واقع شده است. این کاخ از سال ۱۳۶۳ به سازمان میراث فرهنگی واگذار شده و در آن مرمت های زیادی انجام شده است. اگر قصد سفر به استان آذربایجان غربی را دارید این کاخ می تواند یکی از بهترین گزینه های سفر باشد. این ساختمان پس از گذشت سالیان زیاد هنوز با همان معماری و شکل سابق خود به نمایش عموم گذاشته و نگهداری می شود.

معرفی بنای داخلی کاخ:

بخش های داخلی از این کاخ بسیار ارزشمند هستند و از معماری ویژه ای برخوردار می باشند یکی از مهم ترین بخش های داخلی این فضا الن ناهارخوری آن است که دیزاین زیبا و دلچسبی دارد سقف این سالن نیز بسیار زیبا طراحی شده است نقاشی هایی که در این بنا می بینید مربوط به دوران ایران اصیل و کهن می باشند در این سالن های ناهارخوری غذاهای اروپایی سرو می شوند.

کاخ باغچه جوق یکی از کاخ های مجلل و زیبا در شهر ماکو است و همانطور که گفتیم این کاخ دارای بخش های مجزا و مختلف می باشد سالن انتظار و مهمان یکی از بخش های این بنا است که ویژه برگزاری مراسم ها است. حوضخانه، تالار آیینه، دیوارها و … از بخش های مختلف در این بنا هستند که می تواند جذابیت های زیادی برای تماشا کنندگان داشته باشد در محوطه بیرونی این کاخ می توانید فواره های آبی را مشاهده کنید که دارای صدای دلنشینی می باشند و انعکاس این فواره ها در آیینه کاری ها جلوه گری ویژه ای خواهد داشت طراحی این فصل بسیار دلنواز و دلچسب است و مورد توجه عزیزان و علاقه مندان زیادی می باشد.

باغچه جوق

با بالا رفتن از راه پله ها می توانید با بخش های دیگری از این بنا آشنا شوید این کاخ در طبقه های بالا دارای اتاق خواب است شاه نشین و دفتر کار نیز یکی دیگر از بخش های این کاخ به حساب می آیند. مجسمه های سنگی که در این بنا می بینید دارای زیبایی های زیادی هستند و جلوه گری خواهند داشت طبقه دوم شامل کمدها، میزها، مبل ها و … می باشد این مجموعه توسط هنرمندان خارجی ساخته شده است و جمع آوری گشته اند.

موزه کاخ باغ جوق:

یکی از بخش های ویژه و جذاب در کاخ باغچه جوق بخش موزه آن است این موزه کاربردهای بسیار زیادی دارد بسیاری از آثاری که در این مجموعه وجود دارد جذابیت های فرهنگی ویژه ای برای گردشگران خواهند داشت. در این موزه انواع مختلفی از لوازم زندگی یافت می شود بسیاری از این وسایل از سوی دربارهای خارجی برای ایران ارسال شده اند و یک کلکسیون غنی و ارزشمند می باشند.

این مجموعه ارزشمند از اشیا در دو طبقه های اول و دوم نگهداری می شوند در این مجموعه ارزشمند می توانید انواع مبل ها را مشاهده کنید صندلی های لوکس که از جنس چوب های نی هستند و تزئینات برنزی که در این مبل ها به کار رفته است بسیار زیبا و تماشایی می باشند و واقعا این مجموعه را نفیس و ارزشمند کرده اند.

کاخ باغچه جوق را بشناسید

شما می توانید با سفر به شهر ماکو به همراه تورهای روزانه به این ساختمان بزرگ سفر کنید و از سفر خود لذت ببرید. شما مسافران عزیز می توانید در این عمارت بزرگ به ثبت عکس های زیبا بپردازید و یک روز تفریحی عالی را سپری نمایید. این بنا یکی از دیدنی های شهر ماکو است و یکی از دیدنی های استان آذربایجان غربی به شمار می آید. آشنایی با مکان های عجیب ایران به ویژه این بنای حیرت انگیز می تواند مورد توجه علاقه مندان زیادی باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو