کلیسای ایا ایرنه تاریخی استانبول با معماری بیزانس

کلیسای ایا ایرنه تاریخی استانبول با معماری بیزانس


منبع: آرگا

146

1400/4/8

10:11


کلیسا ایا ایرنه یکی از کلیساهای تاریخی در استانبول است. این کلیسا دارای جاذبه های تاریخی بسیار زیادی می باشد و دیدنی های حیرت انگیز برای گردشگران دارد و متعلق به ۱۶۰۰ سال پیش می باشد. این بنا در محله ای قدیمی با نام سلطان محمد واقع شده است.

کلیسا ایا ایرنه کلیسایی زیبا با تلفیق صلح و نقاشی است بنایی که به دلیل معماری برجسته خود مورد توجه است و جاذبه های بسیار زیبایی را به خود اختصاص داده است این کلیسا جاذبه های بسیار زیبایی برای گردشگران و علاقه مندان خود دارد برخی این کلیسا را به اشتباه سنت ایرنه می نامند این نامگذاری اشتباه است و امروزه به عنوان یکی از جاذبه های توریستی استانبول شناخته می شود.

این بنا مکان بکری است که مورد توجه توریستان زیادی است و هر ساله گردشگران زیادی از جاذبه های آن دیدن می کنند بسیاری از تورهای مسافرتی و توریستی که به استانبول می روند از این بنا نیز دیدن می کنند معرفی این بنا توسط تور لیدرها جذابیت زیادی دارد و این بنای ارزشمند را به توریستان معرفی می کند. بسیاری از گردشگران هنوز این کلیسا را نمی شناسد و اطلاعات کافی از آن ندارند به همین دلیل است که این کلیسا ناشناخته باقی مانده است.

کلیسای ایا ایرنه استانبول را بشناسید:

دیداری کوتاه از این کلیسا و بازدید از معماری و ویژگی های برجسته آن می تواند مورد توجه شما گردشگران عزیز باشد معماری این بنا معماری بیزانس است و از اهمیت توریستی بسیار زیادی برخوردار است. این کلیسا همچون برج گالاتا در استانبول شهرت زیادی دارد و به دلیل ویژگی های برجسته ای که در معماری آن است می تواند مورد توجه توریستان زیادی باشد.

جاذبه های تاریخی ایا ایرنه

این کلیسا کجا واقع شده است؟

کلیسای ایا ایرنه در کاخ توپکایی واقع شده است شما علاقه مندان هر وقت وارد این کاخ می شوید می توانید از زیبایی های آن بازدید کنید و تجربه های زیادی بعد  از بازدید این بنا به دست آورید. حیاط این کلیسا دارای زیبایی های زیادی است و چشم اندازهای ویژه ای را به خود اختصاص داده است هر زمان به محوطه این کلیسا وارد شدید می توانید بخش هایی از معماری این بنا را مشاهده کنید محله سلطان احمد محله ای است که این کلیسا در آن واقع شده است و شما با رفتن به محله بی شک باید از کلیسا نیز بازدید کنید.

محله سلطان احمد یکی از محله قدیمی در استانبول است این محله محلی برای گشت و گزار و رفت و آمدهای گردشگران است شما علاقه مندان قوتی به این محله رفتید و مشغول بلال خوردن در این محله بودید بی شک باید سری به کلیسا بزنید و از معماری درون آن نیز بازدید کنید.

دست فروش هایی که در اطراف این کلیسا و در نزدیکی این محله بساط کرده اند اجناس مناسبی را به فروش می رسانند با بازدید از زیبایی های این کلیسا می توانید اطلاعات گردشگری مهمی را درباره  آن کسب کنید و با ویژگی های منحصر به فردی از ای کلیسا آشنا شوید.

کلیسای ایا ایرنه

این کلیسا یک کلیسای قدیمی است و حال و هوای خوبی را به شما منتقل می کند این منطقه برای گردشگران  توریستان از جذابیت های ویژه ای برخوردار است و همانطور که اشاره کردیم این بنا دارای ارزش معماری بیزانسی است.

این کلیسای قدیمی جذابیت های بسیار زیادی برای گردشگران دارد اگر می خواهید سری به این کلیسا بزنید و از فضای داخلی و درونی آن بازدید کنید باید یک ساعتی را برای بازدید از این بنا وقت بگذارید. فضا بکر در اطراف این کلیسا، محوطه آن و چشم اندازهای طبیعی که در اطراف آن وجود دارند می توانند بسیار مورد توجه باشند و جذابیت های ویژه ای را برای شما علاقه مندان خواهند داشت.

این کلیسا جزو یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی در استانبول است توریست های کمی از جاذبه های این دیدن کرده اند و هنوز گردشگران زیادی از جاذبه های این بنا بی خبر می باشند که در این بخش می توانید با جاذبه های بیشتری آشنا شوید.

عبادتگاه ایا ایا ایرنه

ویژگی های بنا:

کلیسا ایا ایرنه یکی از کلیساهای مشهور در شهر استانبول است این کلیسا ویژگی های برجسته ای دارد زیبایی های این بنا در گذر زمان حفظ شده است این بنا دارای قوس های مختلفی است که در معماری آن مشاهده می شود قوس های کلیسا بسیار زیبا و دیدنی است ساختمان اصلی این بنا ویژگی های بسیار زیادی دارد.

قوس های این بنا زیبایی زیادی را به کلیسا بخشیده است این قوس ها بخش اصلی بنا را تشکیل می دهد موزاییک های این بنا بسیار قدیمی و عالی هستند همچنین در بخش هایی از این بنا تابلوهای نقاشی را مشاهده می کنید این تابلوهای نقاشی در راهروی بنا واقع شده اند این موزاییک ها سیاه با پس زمینه های طلایی هستند طرح این کاشی ها و موزاییک ها صلیبی است و نقش های برجسته ای است.

این بنا دارای ویژگی های منحصر به فردی است بخش های فوقانی این بنا گنبدی دارد این بنا در گذشته یکی از بناهای تاریخی بوده است و جذابیت های بسیار زیادی برای گردشگران دارد. این با یکی از نشانه های معماری اسلامی است و اهمیت زیادی در این بنا دارد.

معماری ایا ایرنه

همانطور که گفتیم این کلیسا را به عنوان کلیسای حاجیا می شناسند این بنای مقدس دارای جذابیت های بسیار زیادی است و جالب است بدانید که اولین بنایی بوده است که در شهرهای باستانی واقع شده است ارزش معماری این بنا بسیار زیاد است و همانطور که گفتیم در شهر باستانی و تاریخی قسطنطنیه بنا شده است و پیش از ساخت ایاصوفیه این بنا دفتر اصلی مسیحیان بوده است.

قدمت این بنا بسیار زیاد است و در روایت های تاریخی عنوان شده است که قدمت این بنا ۱۶۰۰ سال پیش است این بنا درون کاخی عظیم و بزرگ با نام کاخ کنستانتین واقع شده است بخش هایی از این کلیسا در  طی دوره های مختلف تاریخ تخریب شده اند در قرن پنجم و هشتم اینا تخریب شده اند و مرمت کاری هایی در این بنا صورت گرفته است بازسازی هایی که در این بنا صورت گرفته است موجب شده تا ارزش آن همچنان حفظ شود و این بنا به یکی از بناهای تاریخی تبدیل شود.

کلیسای ایا ایرنه یکی از دیدنی های استانبول برای گردشگران است این کلیسا دارای ارزش های تاریخی زیادی است و از معماری ویژه و منحصر به فردی برای گردشگران برخوردار است. با بازدید از این بنا می توانید تجربه های بسیار ویژه ای داشته باشید و می توانید با یکی دیگر از بناهای تاریخی استانبول آشنا شوید. معرفی دیدنی های استانبول در این لینک نیز می تواند اطلاعات گردشگری زیادی را در اختیار شما قرار دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو