نقد و بررسی بازی بسیار هیجان انگیز Ghost of Tsushima

منبع: پی سی دی

139

1400/4/8

13:55


در طول تاریخ سامورایی ها یکی از شخصیت های عجیب و غریب ژاپنی ها به حساب می آید و در همین راستا فیلم ها و بازی های زیادی در خصوص سامورایی ها ساخته شده است. ما در این مقاله قصد داریم تا یکی از بازی های که نقش اصلی آن را سامورایی ها بازی می کنند را برای شما عزیزان مطرح کنیم. پس با ما همراه باشید تا بازی جذاب Ghost of Tsushima را برای شما عزیزان معرفی کنیم.

بازی Ghost of Tsushima

 این بازی در سال 2018 توسط استودیو ساکر پانچ طراحی و تولید شد و وظیفه انتشار بازی بر عهده مرکز سرگرمی های سونی بود. Ghost of Tsushima پس از انتشار توانست نظرات بسیاری از گیمرها را جلب کند و آن ها را ساعت ها با این بازی درگیر کند.

 بازی با درگیری سامورایی های جنگجو با مغول های بی رحم اغاز می شود. در این درگیری پس از کشته شدن تمام سامورایی ها رهبر آن ها یعنی شیمورا به اسارت مغول ها در می آید. در این وضعیت قهرمان داستان که از قضا برادرزده شیمورا است جان سالم به در می برد و تلاش خود را برای نجات عموی خود به کار می گیرد.

نقد و بررسی بازی بسیار هیجان انگیز Ghost of Tsushima

 این مقدمه از شروع داستان بازی Ghost of Tsushima بود که در ادامه مقاله بخش های داستانی، گیم پلی، گرافیک و صدا گذاری بازی را بطور مفصل تر بررسی خواهیم کرد پس همچنان با ما همراه باشید.

داستان بازی Ghost of Tsushima

همانطور که گفتیم مغول ها به جزیره ای که سامورایی های در آن واقع شده انده حمله می کند.در این حمله خونین بار تمامی سامورایی ها و حتی مردم عادی سو شیما به قتل می رسند و یک حادثه فاجعه بار رخ می دهد. رهبر مغولان که کوتان خان نام دارد لیدر سامورایی ها را به اسارت خود در می آورد.

 داستان بازی بسیار پر فراز و نشیب روایت شده است و حتی عملکرد شخصیت های بازی Ghost of Tsushima بسیار متوسط است. این موضوع شاید ناشی از بزرگی بازی و تعداد بالای شخصیت های مختلف باشد که به خوبی به این شخصیت ها پرداخته نشده است و در کل این مسئله ضربه بدی به بازی زده است.

نقد و بررسی بازی بسیار هیجان انگیز Ghost of Tsushima

بر خلاف سایر نقش های درگیر در بازی یکی از شخصیت های که به خوبی به آن پرداخته شده است قهرمان داستان یا همان شخص اول بازی است.جین ساکای به عنوان اخرین بازمانده سامورایی ها نقش اول بازی را بر عهده دارد که در طول بازی بطور مفصل به زندگی دردناکش پرداخته شده است.

 در ادامه بازی، داستان Ghost of Tsushima مراحل فرعی را به نام Musician Hiyoshi Tale در بر می گیرد. جین ساکای در این بخش به دیدار یک موسیقدان می رود که افسانه های از سوشیما را نقل می کند و نقش اول بازی باید این افسانه ها را به انجام برساند تا در پایان جوایز خوبی را دریافت نماید.

گیم پلی بازی Ghost of Tsushima

سیستم مبارزات بازی شمشیر محور می باشد و شخص اول بازی باید با شمشیر دشمنان خود را نابود سازد.بر اساس نظرات کارشناسان و منتقدان بازی های ویدئوی سیستم مبارزات این بازی را یکی از بهترین تجربه مبارزات می دانند.

 اما بازی از کمبود تنوع اسلحه ها رنج می برد و این مورد یکی از نقاط ضعف بازی به حساب می آید. در واقع به سختی بتوان سلاح های گوناگونی در بازی بدست آورد.یکی از سلاح های که در بازی جای داده شده است، تیر و کمان می باشد که ویژگی چندان خلاقانه ای را در آن نمی یابیم .

از نقاط قوت بازی می توان به قدرت های نسبتا برابر تمام شخصیت ها اشاره کرد.در واقع شخص اول بازی قدرت برابری نسبتا برابری با حریفان خود دارد و این بدین معناست که کشتن دشمنان به همین سادگی نخواهد بود.برای مقابله با هر دشمن باید فن و فنون مبارزه با ان را پیدا کنید تا بتوانید دشمن مد نظر خود را از پای در بیارید.

نقد و بررسی بازی بسیار هیجان انگیز Ghost of Tsushima

یکی دیگر از بخش های گیم پلی Ghost of Tsushima سیستم مخفی کاری می باشد و با وجود این بخش کار برای به سر انجام رساندن بسیاری از ماموریت ها آسان خواهد شد.

درخت مهارت یا همان Skill Tree در این بازی به خوبی طراحی و توسعه داده شده است. برای به انجام رساندن ماموریت ها باید از وجود این درخت بهره ببرید چراکه درخت مهارت به شما کمک می کند تا مهارت ها و فنون جدیدی را بیاموزید و در کار از آن ها بهره ببرید.

در نهایت بازی Ghost of Tsushima یک بازی تجربه محور است یا به بیانی ساده تر برای شکست دشمنان باید مهارت مختلفی های مختلف و تجارب زیادی را کسب کنید. اگر بدون مهارت و یا بدون تجربه کافی سعی در شکست دشمنان دارید، سخت در اشتباهید و سریع از بازی خسته خواهید شد.

 گرافیک بازی Ghost of Tsushima

محیط و فضای طراحی شده در بازی شاید به مانند بازی های اخر الزمانی نباشد اما بازی از طراحی های بصری خوبی بهره مند است. ایتم های مختلف بازی به خوبی طراحی شده است و گرافیک بازی نیز به مانند بخش گیم پلی نمره خوبی را دریافت می کند.برای مثال بخش های کوهستانی، جنگل ها یا مزرعه های چای و برنجب ه خوبی طراحی شده است. یکی دیگر از بخش های گرافیک بازی بخش نور پردازین و سایه ها می باشد که این قسمت ها نیز کاملا زیبا و شبیه به واقعیت طراحی شده است.

موسیقی بازی Ghost of Tsushima

اخرین قسمتی که در این مقاله به آن می پردازیم بخش صدا گذار ی بازی می باشد.وظیفه ساخت موسیقی بازی بر عهده دو نفر به نام های شیگرو اومه‌بایاشی و ایلان اشکری بوده است. یکی از بخش های که به هیجان انگیز شدن بازی کمک کرده است بخش موسیقی است. موزیک Ghost of Tsushima به هنرمندی تمام نواخته شده است که تجربه خوبی را به کاربر منتقل می کند.

 نتیجه گیری

 استودیو ساکر پانچ با همکاری سونی توانست یکی بازی جذاب و دوست داشتنی را طراحی و تولید کند. این دو شرکت با همکاری هم توانسته اند دوباره بازی باب میل شرقی ها تولید کنند و نظر بسیاری را دوباره به خود جلب کند.بخش های مختلف بازی به خوب طراحی شده است هرچند که در بعضی از قسمت ها مشکلات و نقاط منفی را شاهد هستیم.اما یکی از چالش بر انگیز ترین قسمت های بازی قدرت برابر دشمنان و شخص اول بازی است و قهرمان بازی برای مقابله با این افراد باید به کسب تجربه بپردازد.

برای دانلود بازی Ghost of Tsushima می توانید به سایت پی سی دی مراجعه کرده و این بازی را رایگان دانلود نماید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو