بایدن، بن‌سلمان را به آمریکا راه نمی‌دهد

منبع: برترین ها

55

1400/4/8

15:46


یک پیام فاش شده از پادشاه عربستان نشان می‌دهد که جو بایدن اجازه سفر محمد بن سلمان به آمریکا و دیدار با وی را نمی‌دهد.

خبرگزاری ایسنا: یک پیام فاش شده از پادشاه عربستان نشان می‌دهد که جو بایدن اجازه سفر محمد بن سلمان به آمریکا و دیدار با وی را نمی‌دهد.

به نقل از سعودی لیکس، براساس پیام فاش شده از پادشاه عربستان، وی دستور تشکیل تیم حرفه‌ای برای استفاده فوری از سرمایه گذاری‌های عربستان در آمریکا و کمک دوستان و هم‌پیمانان عربستان برای فشار بر وزارت خارجه آمریکا جهت پایان محدودیت‌های اعمال شده بر سفر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان را داده بود.

طبق این پیام محرمانه، وی خواسته بود به محمد بن سلمان اجازه سفر به آمریکا و دیدار با جو بایدن، رئیس جمهوری این کشور در سریع‌ترین زمان ممکن داده شود یا بایدن برای سفر به عربستان تشویق شود.

پادشاه عربستان این نامه محرمانه را در هشتم آوریل امضا کرد.

۲۹ مارس ریما دختر بندر بن سلطان، سفیر عربستان در واشنگتن نامه‌ای را از وزارت خارجه آمریکا درباره مخالفت بایدن با سفر محمد بن سلمان و دیدار با وی دریافت کرد.

۱۷ فوریه جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: هم‌سطح بایدن ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان است و در زمان مناسب با او تماس گرفته خواهد شد.

بایدن هرگونه مکالمه یا دیدار با محمد بن سلمان را رد می‌کند.

جن ساکی گفت: هیچ برنامه‌ای برای تماس بین بایدن و محمد بن سلمان وجود ندارد. در سیاست‌مان درباره عربستان بازنگری می‌کنیم.

روزنامه نیویورک تایمز نیز نوشت: روابط استراتژیک میان عربستان و آمریکا در دوره بایدن ادامه دارد اما مثل دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ نیست.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو