درواقع پژو ۲۰۶ خودرویی بود که توانست برای سال‌ها بازار هاچ‌بک‌های میان‌قیمت و تا حدودی اقتصادی را در دست بگیرد. بنابراین زمانی که ایران‌خودرو قصد تسلط بیشتر بر بازار سدان‌های شهری و خانوادگی را داشت، بهترین گزینه نسخه تغییریافته همین محصول موفق بود. دلیل دیگر موفقیت ۲۰۶ صندوقدار را باید طراحی قابل‌قبول آن دانست. 

ایران‌خودرو این بار توانست بدون واردکردن آسیب به طراحی موفق اولیه ۲۰۶ آن را با فرمی متفاوت عرضه کند. پژو ۲۰۶ SD تبدیل به خودرویی شد که علاوه‌ بر مزایای ۲۰۶ هاچ‌بک، معضلات کوچک‌بودن کابین و فضای کم صندوق را را نیز به‌همراه نداشت اما باید دید آیا تغییر سایز بدنه و افزایش وزن خودرو تا چه حد بر بازده آن مؤثر بوده است؟

اولین تغییر در جایی خارج از مرزهای ایران

مهم‌ترین نکته درمورد پژو ۲۰۶ صندوقدار این است که طراحی این خودرو توسط نمایندگی پژو در برزیل انجام‌شده و تغییرات پیاده شده در تعلیق و فنربندی چرخ‌های عقب آن در همین کمپانی صورت گرفته است. به‌این‌ترتیب می‌توان تاحدودی دلیل موفق‌بودن ایرن‌خودرو را دریافت. تغییرات صورت گرفته در تعلیق و فنربندی نیز خیلی خوب پیاده شده و مشکلی برای فرمان‌پذیری و پایداری خودرو ایجاد نکرده است.

 پیشنهاداینجا برای خرید پژو ببین

کابین بزرگ و صندوق بار جادار

پژو ۲۰۶ صندوقدار کابین بزرگی دارد که برای سدانی خانوادگی نکته‌ای کلیدی محسوب می شود. این فضا البته با تاکردن یا حرکت‌دادن صندلی‌ها به سمت جلو بزرگ‌تر هم می‌شود که به‌نوبه خود بسیار مفید است. به‌این‌ترتیب پژو ۲۰۶ صندوقدار بزرگترین معضل پژو ۲۰۶ هایچ‌بک را رفع کرده است. فضای اتاق بزرگ‌تر شده است. هرچند به بزرگی یک سدان سایز متوسط نیست اما به افراد قدبلند فضای بیشتری می‌دهد.

206 SD مشخصات فنی

۲۰۶ صندوقدار با همان پیشرانه و گیربکس نسخه هاچ‌بک تولید می‌شود. به‌این‌ترتیب که ۲۰۶  صندوقدار را در ۴ تیپ V2، V20، V8 وV9 شاهد هستیم. ۲ تیپ V8و V9 با موتور معروف TU5 در نسخه بنزینی ارائه می‌شوند. تیپ V2 با همین موتور بر پایه گازسوز تولیدشده است و تیپ V20 با موتور TU3 روانه بازار شد. در این بین تیپ v9 که با گیربکس اتوماتیک عرضه‌شده، نسخه فول‌آپشن SD محسوب می‌شود. 

منبع: مشخصات فنی پژو ۲۰۶ SD/ سایت دیوار

مزایای مهم

پژو ۲۰۶ صندوقدار را می‌توان در مقایسه با رقبایی مانند ساندرو یا تندر ۹۰، سدانی به‌روز و جذاب و البته خوش‌ران دانست. فرمان‌پذیری خودرو نسبت به نسخه هاچ‌بک بسیار بهتر است. گیربکس اتوماتیک در این نسخه مانند مدل‌های هاچ‌بک عملکرد چندان خوب و دل‌چسبی ندارد. عملکرد ترمز‌های خودرو قابل‌قبول بوده و درمواردی شاید بهتر از نسخه هاچ‌بک ظاهر می‌شوند. ضربات وارده از سوی جاده در این نسخه کنترل‌شد‌ه‌تر است. به‌دلیل اصلاحات  صورت‌گرفته در تعلیق نسخه سدان، این خودرو سواری نرم‌تری نسبت به نسخه هاچ‌بک دارد. 

برخلاف تصور عموم، پژو ۲۰۶ صندوقدار با افت شتاب و سرعت‌گیری جدی نیز مواجه نیست و همچنان می‌توان سواری لذت‌بخش و هیجان‌انگیزی را با آن تجربه کرد. مصرف سوخت ۲۰۶ سدان به‌طورقطع کمی بیشتر از نسخه هاچ‌بک است اما این افزایش آن‌طور که آزاردهنده باشد نیست. موتور TU5 کم‌مصرف ۲۰۶ در این نسخه توانسته ۲۰۶ را در بین کم‌مصرف‌ترین‌های بازار نگه دارد. به‌طوری که مصرف آن تا بیش از ۱ لیتر در هر۱۰۰ کیلومتر در سیکل ترکیبی نسبت به سدان‌هایی مانند پژو پارس و پژو ۴۰۵ کمتر است.

 پژو ۲۰۶ سدان مانند نسخه هاچ‌بک مالک خود را با دغدغه تأمین قطعات و تعمیرات مواجه نمی‌کند و هزینه نگهداری آن نسبت به خودروهای هم‌کلاس مناسب است. این خودرو در بخش ایمنی، شرایط بهتری نسبت به نمونه هاچ‌بک دارد که از پایداری بهتر آن نشأت می‌گیرد. پژو ۲۰۶ اس‌دی بازار خرید و فروش مناسبی هم دارد و طی بیش از ۱۰ سال‌ حضور فعال در بازار کشور، طرف‌داران بسیاری برای خود دست و پا کرده است.  پژو ۲۰۶SD را از این سایت بخر