دوربین ۲۰۰مگاپیکسلی، پرچمدار جدید شیائومی

منبع: برترین ها

88

1400/4/9

01:40


یک افشا کننده مطرح دنیای فناوری اندکی پس از معرفی جدیدترین نسل تراشه‌های قدرتمند +Snapdragon 888 برای گوشی‌های هوشمند، گزارش داد که شیائومی قصد دارد پرچمدار بعدی خود را علاوه بر مجهز کردن به این تراشه قدرتمند، با دوربین عظیم و حیرت انگیز ۲۰۰ مگاپیکسلی همراه سازد که به کاربران امکان ضبط فیلم‌های 16K را می‌دهد.

فرارو: یک افشا کننده مطرح دنیای فناوری اندکی پس از معرفی جدیدترین نسل تراشه‌های قدرتمند کوالکام یعنی +Snapdragon 888 برای گوشی‌های هوشمند، گزارش داد که کمپانی چینی شیائومی قصد دارد پرچمدار بعدی خود را علاوه بر مجهز کردن به این تراشه قدرتمند، با دوربین عظیم و حیرت انگیز 200 مگاپیکسلی همراه سازد که به کاربران امکان ضبط فیلم‌های 16K را می‌دهد.

به نقل از وبسایت فناوری Android Authority، شیائومی اولین شرکتی بود که با تولید گوشی هوشمند Mi Note 10 در اواخر سال 2019، برای اولین بار دوربین قدرتمند 108 مگاپیکسلی را برای تلفن‌های همراه بکار برد و بدین ترتیب مفهوم مگاپیکسل را به طرز چشمگیری دگرگون کرد. ما از آن زمان شاهد هستیم که سامسونگ و چندین شرکت دیگر دوربین‌های 108 مگاپیکسلی را بر روی تلفن‌های خود ارائه می‌دهند، اما هنوز کسی از این نقطه عبور نکرده است. با این همه، به نظر می‌رسد که این شرایط با یک رخداد به ظاهر غیر مرتبط، در حال تغییر است.

روز دوشنبه 28 ژوئن (7 تیرماه) شرکت کوالکام از جدیدترین تراشه پرچمدار خود با نام +Snapdragon 888 برای تلفن‌های همراه رونمایی کرد که جدا از ارائه سرعت کلاک بیشتر، به AI Engine پیشرفته مجهز است. شایعات حاکی از آن است که کمپانی‌هایی مانند آنر، ایسوس، موتورولا، شیائومی و ویوو گوشی‌هایی را که به تراشه اسنپدراگون 888 پلاس مجهز شده است را در اواخر سال جاری به بازار عرضه کنند.

در این میان، حساب کاربری Digital Chat Station، یکی از مطرح‌ترین افشاکنندگان دنیای فناوری در شبکه اجتماعی ویبو، با ارتباط دادن این خبر به یک گوشی پرچمدار آینده شیائومی، اطلاعات ارزشمند و جالب توجهی را در این زمینه به اشتراک گذاشته است.

Digital Chat Station با استفاده از یک شکلک حیوان که اشاره به شیائومی دارد، در یک توئیت نوشت؛ تلفن پرچم دار آینده از تراشه نسل جدید + SD888 و یک نمایشگر حفره دار با لبه‌های منحنی برخوردار خواهد بود. به گزارش فرارو، تراشه + SD888 که در این توئیت با نام SM8450 شناخته می‌شود، انتظار می‌رود جانشین پردازنده Snapdragon 888 شود که قرار است در سال 2022 در بسیاری از پرچمداران مورد استفاده قرار گیرد. Digital Chat Station در ادامه اضافه می‌کند که دوربین اصلی این گوشی به لنز 200 مگاپیکسلی مجهز خواهد شد.

گزارش‌های قبلی حاکی از آن بود که این دوربین به احتمال زیاد همان سنسور 200 مگاپیکسلی آینده سامسونگ باشد. اما گزارش‌های دیگر ادعا کرده اند که سنسور 200 مگاپیکسلی ISOCELL ممکن است ابعاد 1 / 1.37 اینچ داشته و دارای پیکسل‌های 1.28 میکرونی باشد.

این می‌تواند مجهز به فناوری 4 در 1 و 16 در 1 پیکسل باشد که به کاربران امکان ضبط فیلم‌های 16K را می‌دهد. اگرچه گمانه زنی‌ها درباره این گوشی پرچمدار آینده بسیاری را به سمت سری Mi 11 سوق داده است، اما به نظر می‌رسد که هنوز خیلی زود است که بفهمیم این تلفن جدید به کدام خانواده گوشی‌های شیائومی تعلق دارد.

البته هنوز هم می‌توان جذابیت ظهور گوشی‌هایی با دوربین 200 مگاپیکسلی را به چالش کشید چراکه واقعیت این است که ما به طور کلی با دوربین‌های 108 مگاپیکسلی شاهد ارتقای عظیمی در کیفیت تصاویر گرفته شده نبوده ایم. به عبارت دیگر، برند‌های مختلفی را می‌توان یافت که با عرضه دوربین‌های 48 و 50 مگاپیکسلی، توانسته اند پیکسل‌های بزرگتر و اندازه سنسور‌های مشابه را در مقایسه با سنسور‌های 108 مگاپیکسلی، ارائه دهند.

اخیراً گزارشی نیز منتشر شد که نشان می‌داد Galaxy S22 Ultra، پرچمدار آینده سامسونگ به سنسور عظیم 200 مگاپیکسلی ISOCell، زوم اپتیکال و فناوری OIS با تغییر سنسور، مجهز خواهد شد. همچنین گفته می‌شود سیستم دوربین این گوشی احتمالاً با همکاری سازنده ژاپنی دوربین و لنز Olympus ساخته خواهد شد. به نظر می‌رسد هر دو گوشی از دوربین یکسان بهره خواهند برد، ولی اینکه کدام سازنده موفق خواهد شد اولین گوشی با دوربین 200 مگاپیکسلی را عرضه کند، زمان مشخص خواهد کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو