طرز تهیه شیرینی چنگالی یک شیرینی خانگی بسیار خوشمزه

طرز تهیه شیرینی چنگالی یک شیرینی خانگی بسیار خوشمزه


منبع: آرگا

170

1400/4/9

09:34


در این بخش برای علاقمندان به پخت انواع شیرینی در منزل، طرز تهیه شیرینی چنگالی را ارائه می نماییم، امیدواریم از تهیه این شیرینی جالب و خوش طعم نهایت لذت را ببرید.

شیرینی چنگالی از جمله شیرینی های خشک می باشد و طعم فوق العاده دارد، که می توانید آن را در منزل تهیه کنید و برای پذیرایی از مهمانانتان در مناسبت های مختلف به خصوص ایام عید نوروز از این شیرینی استفاده نمایید. به همین منظور در ادامه به ارائه طرز تهیه شیرینی چنگالی می پردازیم، بنابراین اگر شما نیز به دنبال تهیه یک شیرینی بسیار خوشمزه و در عین حال ساده در منزل هستید پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

بد نیست بدانید که این شیرینی همچون شیرینی کشمشی و شیرینی بهشتی علاوه بر پذیرایی دوران عید نوروز گزینه مناسبی نیز برای میان وعده در ایام مختلف سال محسوب می شود که با دستور پخت آسان می تواند در برنامه آشپزی شما جای بگیرد.

طرز تهیه شیرینی چنگالی

مواد لازم

مواد مورد نیاز برای تهیه شیرینی چنگالی عبارت است از:

  • آرد سفید؛ ۱ و ۲/۳ پیمانه
  • کره؛ ۱۰۰ گرم
  • زرده تخم مرغ؛ ۱ عدد
  • بکینگ پودر؛ ۱ قاشق مرباخوری
  • پودر قند؛ ۱.۲ پیمانه
  • وانیل؛ ۱/۲ قاشق چایخوری
  • شکلات تخته ای/ مقداری برای تزیین
  • کنجد، پودر نارگیل، پودر پسته و خلال بادام/ مقداری برای تزیین

طرز تهیه شیرینی چنگالی:

در ابتدا،کره را در فضای اتاق قرار دهید، تا با دمای اتاق باز شود. سپس آن را با پودر قند کاملا مخلوط نمایید.

بعد وانیل و زرده تخم مرغ را به مواد بی افزایید و دوباره مواد را با هم ترکیب کنید.

مرحله بعد، بکینگ پودر را به آرد اضافه نمایید و سپس آن را الک کرده و به تدریج به مواد اضافه کنید و با کمک دست مواد را خوب ترکیب نمایید.

در ادامه طرز تهیه شیرینی چنگالی باید از خمیر آماده شده به مقدار یک فندق بزرگ بر دارید و با دست آن را گرد کرده و با کف دست خمیر را کمی فشار دهید تا پهن شود، بعد روی آن را با چنگال خط بی اندازید.

دستور تهیه شیرینی چنگالی

سپس کف سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و کل خمیر را به شکل بالا آماده کنید و داخل سینی بچینید. بعد سینی را درون طبقه وسط فر قرار دهید، تا شیرینی ها با دمای ۱۶۰ درجه سانتی گراد به مدت یک ربع بپزند.

پس از خارج کردن شیرینی های پخته شده از داخل فر، کمی صبر کنید تا خنک شوند. سپس برای تزیین آن؛ شیرینی ها را داخل شکلات تخته ای که با بخار آب یا روش بن ماری ذوب کرده اید، بزنید و روی همان قسمت با توجه به ذائقه و سلیقه خود کنجد، پودر پسته، پودر نارگیل و خلال بادام بپاشید.

تهیه انواع شیرینی چنگالی

نکته : در صورتی تمایل دارید شیرینی چنگالی کاکائوی بپزید، باید از میزان آرد به مقدار ۴ قاشق کم نمایید و به جای آن ۲ قاشق پودر کاکائو به مواد شیرینی اضافه کنید.

آموزش تهیه شیرینی چنگالی با روشی ساده

شیرینی چنگالی را علاوه بر روش بالا با روشی ساده و خوشمزه دیگری نیز می توانید تهیه کنید که در ادامه مطلب دستور تهیه آن را به شما همراهان عزیز آموزش خواهیم داد تا بتوانید به راحتی آن را تهیه و نوش جان کنید.

مواد لازم :

  • آرد : یک و نیم پیمانه
  • پودر قند : نصف پیمانه
  • کره : صد گرم
  • زرده نخم مرغ : یک عدد
  • بکینگ پودر : یک قاشق چای خوری
  • وانیل : یک دوم قاشق چای خوری

دستور تهیه شیرینی چنگالی

دستور تهیه :

در روش تهیه این شیرینی بسیار خوشمزه و پرطرفدار ابتدا پودر قند و کره را با کمک همزن هم زده تا به رنگ کرم در آید.

حالا در این مرحله از نحوه تهیه شیرینی چنگالی به آن وانیل و زرده تخم مرغ افزوده و آن را هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند.

در مرحله بعدی بیکینگ پودر و آرد را بعد از الک کردن به مواد بیفزایید و مقدار کمی مخلوط حاصل را ورز دهید.

حالا از خمیر به دست آماده به اندازه یک گردو برداشته و آن را گرد کرده سپس با کمک چنگال روی آن را طرح بزنید.

در مرحله پایانی از طرز تهیه شیرینی چنگالی خمیر طرح طرح زده را داخل فر بر روی دمای صد و هفتاد درجه اجازه دهید به مدت بیست دقیقه بماند و در آخر با پودر نارگیل، پور کاکائو و یا هر چیزی که تمایل دارید آن را تزیین نمایید، نوش جان.

نحوه تهیه شیرینی چنگالی

در صورت تمایل جهت آشنایی با دستور تهیه انواع شیرینی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید تا با نحوه تهیه شیرینی مورد نظرتان آشنا شوید و بتوانید به راحتی در منزل شیرینی مورد علاقه تان را تهیه و در کنار اعضای خانواده تان نوش جان کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو