خواص اثبات شده سیب سبز (فرانسوی) برای سلامت بدن

خواص اثبات شده سیب سبز (فرانسوی) برای سلامت بدن


منبع: دلگرم

117

1400/4/9

14:37


خواص اثبات شده سیب سبز (فرانسوی) برای سلامت بدن

خواص سیب سبز فرانسوی

سیب سبز برای سلامتی فواید زیادی دارد. یکی از خواص سیب سبز درمان نقرس است. از دیگر فواید نقرس تقویت معده و درمان اسهال و دل به هم خوردگی است. سیب موجب سفیدی دندان ها هم می شود.

حتی شکوفه سیب سبز هم برای سلامتی مفید است. مربای شکوفه سیب برای ضعف معده و ازدیاد نیروی جنسی فواید زیادی دارد.

در این بخش از مجله اینترنتی دلگرم درباره خواص سیب سبز اطلاعاتی را تقدیم می کنیم.

خواص سیب سبز

خواص سیب سبز

یکی از سلامت بخش ترین خوراکی‌های اطراف ما محسوب می‌شود. از زمان‌های گذشته مردم جهان علاقه‌ی فراوانی به میوه‌ها داشتند. طبق نظر مورخان، منشاء اصلی سیب مناطق سردسیر شمال اروپا بوده و از آنجا این میوه‌ی با ارزش و مفید به نقاط دیگر جهان منتقل شده است.

سیب سبز یکی از میوه‌هایی است که قبل از دیگر میوه‌ها شناخته شد. تمدن انسان از دیر باز با سیب پیوند خورده است. سیب نشانه‌ی عشق و باروری، دوستی، زیبایی، خوش‌بختی، تندرستی، دانایی، خوشی، نیرومندی و … می‌باشد. سیب دارای انواع بسیار متفاوتی است.

همه‌ی سیب‌ها مانند هم نیستند. اندازه، رنگ، بو و مزه‌ی متفاوت در گونه‌های مختلف، تعیین کننده‌ی نوع مصرف آن‌ها است.

مواد مغذی موجود در یک سیب به اندازه‌ی آن بستگی دارد، نه نوع آن. انواع سیب پس از مرکبات (پرتقال، نارنگی، لیموشیرین، لیمو ترش و گریپ فروت) و موز، عمده‌ترین میوه‌ی‌ پرورشی در سطح دنیا است.

تاریخچه سیب سبز

سیب سبز گرنی اسمیت (Granny Smith Green Apple، به معنی سیب سبز ننه اسمیت) یک رقم از سیب است که ریشه آن به استرالیا و در سال ۱۸۶۸ بر می‌گردد.

نام آن به زنی به نام ماریا آن اسمیت (به انگلیسی: Maria Ann Smith) بر می‌گردد که از طریق دانه‌دهی تصادفی آن را به دست آورد. تصور می‌رود این محصول حاصل پیوند سیب خودروی اروپایی و سیب خانگی باشد.

به طرز گسترده در نیوزیلند کشت شد و در سال ۱۹۳۵ به بریتانیا توسط گردی آویل معرفی شد. در بخش‌هایی از کانادا به نام خوشمزه سبز (به انگلیسی: Green delicious) در مقابل خوشمزه قرمز (به انگلیسی: red delicious) که نام انگلیسی سیب سرخ است اطلاق می‌شود.

فواید پوسیت سیب سبز

خواص سیب سبز (سیب فرانسه)

کاهش وزن:

سیب سبز،که تنها ۸۰ کالری دارد به عنوان یک میوه که انرژی فراوانی دارد شناخته می شود ؛ زیرا حاوی مقادیر زیادی کربوهیدرات و اسیدآمینه است . اگر میخواید به صورت سالم وزن خود را کم کنید کافی است تنها یک سیب سبز، به صورت ناشتا مصرف کنید .

خواص سیب سبز فرانسوی

جلوگیری از دیابت:

شما از حواص سیب سبز، می توانید از ابتلا به بیماری دیابت جلوگیری کنید . مصرف سیب سبز، میزان شکر مورد نیاز بدن شما را کاهش می دهد و بدن شما را از دیابت محافظت می کند .

خواص سیب سبز فرانسوی

حفظ سلامت قلبی عروقی:

یکی دیگر از فواید سیب سبز، حفظ سلامت قلب و عروق است . زیرا باعث تعادل کلسترول خون و جلوگیری از ایجاد پلاک در شریان های خون می گردد . پتاسیم موجود در سیب سبز درختی، باعث تعادل الکترولیتی در قلب و ماهیچه های آن می گردد . خواص سیب سبز، باعث جلوگیری از التهاب قلب و مغز می شود که از عوارض مختلف جلوگیری می کند .

خواص سیب سبز فرانسوی

تنظیم سیستم گوارش:

سیب سبز، به دلیل ایکه حاوی مقادیر زیادی فیبر در محتویات آن است مصرف سیب سبز، به صورت ناشتا مشکل یبوست مزمن را برطرف می کند .

خواص سیب سبز فرانسوی

کمک به سلامت مغز:

یکی دیگر از خواص سیب سبز، به صورت ناشتا کمک به سلامت مغز است . سیب سبز، دارای آنتی اکسیدان های قوی است که مانع از تشکیل رادیکال های آزاد می شود که به مغز آسیب می رساند ‌ . ویتامین c منیزیم و فلاوانوئیدها در محتویات سیب سبز با هم به بهبود سلول ها و تامین اکسیژن برای سلول های مغز کمک می کند .

خواص سیب سبز فرانسوی

جلوگیری از تشکیل پلاک دندان:

اسید موجود در سیب سبز، باعث تمیز شدن دندان ها می شود ، باعث افزایش بزاق دهان می شود و سطح ph را حفظ می کند ‌.

خواص سیب سبز فرانسوی

سلامت پوست:

شما با فواید سیب سبز، می توانید سلامت پوست خود را ارتقا دهید و پوستی سالم تر و شفاف تر داشته باشید .

خواص سیب سبز فرانسوی

پیشگیری از آلزایمر:

خوردن روزانه یک سیب سبز از احتمال ابتلا به اختلالات عصبی مانند الزایمر در سنین پیری جلوگیری می کند .

خواص سیب سبز فرانسوی

پیشگیری از آسم:

مصرف مرتب آب سیب میتواند از احتمال ابتلا به آسم که یک اختلال آلرژیک با حساسیت بالا است جلوگیری کند .

خواص سیب سبز فرانسوی

مفید برای کبد:

سیب سبز، گذشته از آن که یک عامل سم زدای طبیعی است گفته می شود دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان نیز هست . این آنتی اکسیدان ها در واقع مانع از آن می شوند که رادیکال های آزاد به کبد آسیب بزند . این در نهایت نشان می دهد که کبد شما عملکرد مناسبی دارد ‌و آن را در برابر بیماری های کبدی مختلف ایمن می کند .

خواص سیب سبز فرانسوی

محافظت در برابر بیماری های التهابی:

آنتی کسیدان های سیب سبز، بدن شما را در برابر آسیب اکسیداتیو ، بیماری های التهابی دردناک از قبیل روماتیسم و آرتروز ایمن می کند . پژوهش ها حاکی از آن است بزرگسالانی که از این بیماری های التهابی رنج می برند باید آب سیب سبز، را در رژیم غذایی خود بگنجانند.

خواص سیب سبز فرانسوی

مفید برای بینایی:

سیب سبز، منبع انواع ویتامین ها است . گفته می شود ویتامین A موجود در این آب میوه ظرفیت آن را دارد که بیناییتان را تقویت کند و بهبود ببخشد .

خواص سیب سبز فرانسوی

مفید برای انعقاد خون:

این آب میوه سبز یک منبع قوی برای ویتامین k است .عنصری که به لخته شدن خون کمک می کند . ترمیم و بهبودی زخم ها در افرادی که از این آبمیوه می نوشند بهتر انجام می شود . زتانی که قاعدگی های شدید دارند می توانند از این آبمیوه بنوشند تا خونریزی را کنترل کنند .

خواص سیب سبز فرانسوی

استخوان های سالم و قوی:

آب سیب سبز، حاوی مقدار زیادی کلسیم است که برای تقویت استخوان ها و دندان ها و حفظ سلامت آن ها ضروری است . زنان به ویژه در دوران یائسگی باید این نوشیدنی را در رژیم غذایی خود داشته باشند تا از پوکی استخوان پیشگیری کنند .

خواص آب سیب سبز

خواص آب سیب سبز

  1. این نوشیدنی تازه و سبز رنگ ویتامین ها و مواد معدنی بالایی دارد. آنتی اکسیدان ها، فلاونوئیدها و پلی فنل ها و پتاسیم موجود در این میوه از قلب محافظت کرده و عضلات بدن رو تقویت می کند.
  2. فیبر موجود در آب سیب سبز کبد، کلیه و دستگاه گوارش را سم زدایی میکند، وجود فیبر نیز یبوست را درمان می‌کند. محتوای فیبر بالا در این آب نیز خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش میدهد.
  3. آب سیب سبز دارای ویتامین سی فراوان که مهمترین آنتی اکسیدان طبیعی محسوب میشود و به این دلیل خاصیت ضد سرطان هم دارد. این آنتی اکسیدان از التهاب جلوگیری میکند.
  4. آب سیب سبز این میوه منبع ویتامین های A.E.C.K است. پتاسیم و منگنز باعث افزایش متابولیسم شده و به این ترتیب آب سیب میتواند وعده ای مناسب برای رژیم محسوب میشود.
  5. آب استخراج شده از این میوه سطح کلسترول را کنترل کرده و قلب و عروق را سالم نگه می دارد.
  6. آب سیب سبز سرشار از کلسیم، برای تقویت دندان و استخوان و سالم نگه داشتن آنها ضروری میباشد. زنان، به خصوص، در دوران یائسگی، باید این نوشیدنی را در رژیم غذایی خود برای جلوگیری از پوکی استخوان استفاده کنند.
  7. مطالعات نشان می دهد که استفاده منظم از این میوه می تواند ۲۳% از آسم را کاهش بدهد و افرادی که سیگار میکشند از بیماری های انسدادی ریه حفظ بشوند.
  8. آکنه و جوش، هر دو به علت التهاب پوست بوجود می آیند. آب سبز این میوه تازه شامل آنتی اکسیدان های زیادی است که میتواند با آب سیب خالص و رقیق نشده صورت را بشوئید.
  9. آب سیب سبز میتواند پیری مغز را به تعویق انداخته و از مشکلات حافظه در دوران سالمندی بخصوص آلزایمر پیشگیری میکند همینطور یک درمان طبیعی بالقوه برای تقویت موها میباشد. ریزش مو را کنترل کرده و با استفاده منظم از این آب میوه تازه موها را تقویت خواهد شد.

دستور تهیه آب سیب سبز

از 3 مواد تشکیل دشده در 5 دقیقه آماده می شود :

مواد لازم

  • سیب سبز – 2 عدد، کاملا شسته، ریز خرد شده
  • آب لیموی تازه 1 قاشق چایخوری
  • عسل در صورت دلخواه

طرز تهیه:

آب سیب را در آبمیوه گیری گرفته سپس آب لیمو و عسل را مخلوط کرده هم بزنید

می توانید ساقه های کرفس و / یا زنجبیل نیز اضافه کنید .

50 عکس خاص و هنری از سیب های خوشمزه و خوشرنگ

کالری آب سیب : 100 گرم آب سیب چقدر کالری دارد ؟


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو