افتتاح کنسولگری رژیم صهیونیستی در دبی

منبع: برترین ها

67

1400/4/9

14:59


یک روز پس از افتتاح سفارت در ابوظبی منابع خبری از افتتاح کنسولگری رژیم صهیونیستی در دبی خبر دادند.

ایسنا: به نوشته روزنامه القدس العربی، یائیر لاپید، وزیر خارجه دولت رژیم صهیونیستی یک روز پس از افتتاح سفارت این رژیم در امارات کنسولگری تل‌آویو در دبی را نیز افتتاح کرد.

لاپید در مراسم افتتاحیه کنسولگری گفت: دیروز ما سفارت را در ابوظبی افتتاح کردیم و امروز هم کنسولگری را در دبی افتتاح می‌کنیم. ما تاریخ سازی را آغاز کرده‌ایم.

افتتاح کنسولگری رژیم صهیونیستی در دبی

وی افزود: این تنها یک کنسولگری نیست؛ بلکه مرکزی همکاری بوده و مکانی است که نماد توانایی ما برای تفکر با هم، توسعه با هم و تغییر جهان با هم است.

لاپید همچنین گفت که امروز از بخش صهیونیستی در دست ساخت در اکسپو دبی بازدید کرده است.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی ادعا کرد: ما امروز اینجا ایستاده‌ایم؛ زیرا صلح را بر جنگ ترجیح دادیم. این کنسولگری نمادین نیست و مکانی برای زندگی، گردشگری، کار و گفت‌وگو میان ملت دو طرف است.

وی تاکید کرد: صلح امروز که آن را جشن گرفته‌ایم؛ تنها میان رهبران نبوده و میان مردم نیز برقرار شده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی رژیم صهیونیستی همچنین گفت: به نظرم امارات می‌تواند نقشی سازنده در بهبود شرایط در کرانه باختری و غزه ایفا کند البته اگر فلسطینی‌ها به این امر تمایل داشته باشند.

او اشاره کرد: موضع اصلی "ساده‌ای" تل‌آویو دارد مبنی بر اینکه‌ اگر فلسطینی‌ها تمایل به دستیابی به کمک‌ها داشتند نباید ۴۰۰۰ موشک را بر اسرائیلی‌ها می‌ریختند.

وزیر خارجه این رژیم افزود، به نظرش دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا قصد دارد توافقات سازش را گسترش دهد البته اختلافی بین شیوه عملکرد دو دولت بایدن و ترامپ در قبال موضوع وجود دارد.

در همین حال، محمد آل خاجه، سفیر رژیم صهیونیستی در امارات در سخنانی سفر لاپید به امارات را ستود و تاکید کرد که روابط میان تل آویو و ابوظبی به دلیل سازش در حال پیشرفت است.

وی در توییتی نوشت: دیدار میان عبد الله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات و لاپید "مثمر ثمر و موفقیت آمیز بود.

آل خاجه ادامه داد: روابط میان دو طرف درحال قویتر و مستحکم‌تر شدن است و به سمت چشم اندازهای مطلوب صلح و ثبات پیش می‌رود و آینده‌ای امن را در منطقه ترسیم می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو