یک نماینده: مسئولان، اینترنت بدون فیلتر دارند

منبع: برترین ها

79

1400/4/9

15:51


حمیده زرآبادی نماینده مجلس دهم با بیان اینکه «طرح مثلاً «صیانت از حریم خصوصی و ساماندهی پیام‌رسان‌ها» چه ربطی به کمیسیون فرهنگی مجلس دارد؟»، گفت: «برای کاربران عمدی این مسئله وجود دارد که اگر بخواهند وارد برخی شبکه‌ها شوند باید از فیلترشکن استفاده کنند، اما اینترنتی که در دسترس خیلی از مسئولان است اصلاً نیازی به فیلترشکن ندارند».

جماران: حمیده زرآبادی نماینده مجلس دهم با بیان اینکه «طرح مثلاً «صیانت از حریم خصوصی و ساماندهی پیام‌رسان‌ها» چه ربطی به کمیسیون فرهنگی مجلس دارد؟»، گفت: «برای کاربران عمدی این مسئله وجود دارد که اگر بخواهند وارد برخی شبکه‌ها شوند باید از فیلترشکن استفاده کنند، اما اینترنتی که در دسترس خیلی از مسئولان است اصلاً نیازی به فیلترشکن ندارند».

نماینده مجلس دهم گفت: برای کاربران عادی این مسئله وجود دارد که اگر بخواهند وارد برخی شبکه‌ها شوند باید از فیلترشکن استفاده کنند، اما اینترنتی که در دسترس خیلی از مسئولان است اصلاً نیازی به فیلترشکن ندارند و از بسترهایی هم که فیلتر شده‌اند، مثل تلگرام یا توئیتر هم استفاده می‌کنند هیچ‌گاه هم اتفاقی برای آن‌ها نیفتاده و از این به بعد نیز نخواهد افتاد.

حمیده زرآبادی نماینده مجلس دهم درباره طرح اخیر مجلس درباره فضای مجازی عنوان کرد: مواد مختلف این طرح نشان می‌دهد که با اسمی که برای آن انتخاب شده هیچ هم‌خوانی ندارد، اسم آن «صیانت از حریم خصوصی و ساماندهی پیام‌رسان‌ها» است که اما آن به هیچ‌وجه صیانت وجود ندارد و بحث آن نیز ساماندهی پیام‌رسان‌ها نیست، بلکه روی کل اینترنت و پهنای باند ورودی و خروجی کشور و کل ساختاری اینترنت کشور قانون گذاشته و جرم‌نگاری می‌کند.

وی افزود: همچنین وزارت ارتباطاتی که به صورت تخصصی این کار را انجام می‌دهد، دیگر این کار را نباید انجام دهد و نیروهای مسلح باید این کار را انجام دهند؛ طراحان این طرح خیلی با این موضوع آشنا نیستند و این کاری که انجام می‌دهند آسیب بسیار زیادی برای کشور به همراه خواهد داشت که تنها یک بخش آن کسب و کارها هستند که دچار آسیب خواهند شد و هر کاربری در فضای اینترنت می‌خواهد از یک ایمیل استفاده کند با این قانون دچار مشکل خواهد شد.

این نماینده پیشین مجلس تصریح کرد: نکته دیگری که حائز اهمیت است و می‌توان آن را پیگیری کرد که حداقل اتفاق نیفتد این است که با توجه به عنوان طرحی که انتخاب شده کمیسیونی که این طرح را بررسی می‌کند، کمیسیون فرهنگی است، یعنی ارجاع طرح به کمیسیون فرهنگی است که و در واقع تهی از نگاه تخصصی است که در این حوزه وجود دارد و فقط نگاه فرهنگی با یک ایدئولوژی خاص دارد.

وی ادامه داد: در فضای واقعی هم چنین چیزی را می‌بینیم و می‌خواهند آن را به فضای مجازی نیز تعمیم دهند و فضای مجازی به یک فضای امنیتی تبدیل شود که کنترل آن نیز با نیروهای مسلح است. تفکری که یکسری کارها را در فضای واقعی انجام می‌دهد، در حال تعمیم عقایدش به فضای مجازی است و می‌خواهد این عقاید را در این فضا گسترش پیدا می‌کند که قاعدتاً با توجه به ماهیتی که فضای مجازی دارد و تعداد کاربران خیلی زیادی که دارد با مصوب شدن این طرح قطعا مشکلات خیلی زیادی دارد.

زرآبادی با بیان اینکه خود طرح و مواد آن خیلی عجیب است، گفت: اما حداقل ای کاش در کمیسیون صنایع و معادن که کمیسیون اصلی آن است، طرح بررسی می‌شد و حداقل چند نفر که تخصص دارند و از نگاه تخصصی به آن نگاه می‌کنند، آن را مورد بررسی قرار می‌دادند تا شاید برخی از این مواد را اصلاح کنند اما نمی‌دانم کمیسیون فرهنگی چرا باید این بحث را بررسی کند.

نماینده مجلس دهم درباره حضور مسئولان در شبکه‌های اجتماعی در حالی که برخی از آن‌ها فیلتر هستند، با بیان اینکه این مصداقی ندارد چون خیلی از مسئولان اینترنت بدون فیلتر دارند، خاطرنشان کرد: برای کاربران عادی این مسئله وجود دارد که اگر بخواهند وارد برخی شبکه‌ها شوند باید از فیلترشکن استفاده کنند، اما اینترنتی که در دسترس خیلی از مسئولان است اصلاً نیازی به فیلترشکن ندارند و از بسترهایی هم که فیلتر شده‌اند، مثل تلگرام یا توئیتر هم استفاده می‌کنند هیچ‌گاه هم اتفاقی برای آن‌ها نیفتاده و از این به بعد نیز نخواهد افتاد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو