اطلاعات معاملات مسکن را به پلتفرم های انتشار آگهی بدهید!

منبع: برترین ها

61

1400/4/9

19:09


دستور حذف قیمت از آگهی‌های مسکن و خودرو نتوانست به ثبات این دو بازار کمک کند و شاید به آشفتگی و سردرگمی بیشتر در این بازارها هم انجامید.

اقتصاد آنلاین: دستور حذف قیمت از آگهی‌های مسکن و خودرو نتوانست به ثبات این دو بازار کمک کند و شاید به آشفتگی و سردرگمی بیشتر در این بازارها هم انجامید.

اطلاعات معاملات مسکن را به پلتفرم های انتشار آگهی بدهید!

سایت‌ها و پلتفرم‌های انتشار آگهی خرید و فروش خودرو در سال گذشته کوشیدند راهی برای کنترل بازار خودرو بیابند. از این‌رو، این پلتفرم‌ها با استخراج دیتای معاملات در نمایشگاه‌های خودرو و مراکز تعویض پلاک، با تحقیق درباره قیمت انواع خودروهای معامله‌شده در این مراکز، متوسط قیمت روز هر خودرو را در بازار واقعی به دست آورده و از انتشار قیمت آگهی‌های آنلاینی که از متوسط قیمت بالاتر بودند، در سایت‌های خود جلوگیری می‌کردند و قیمت آن را «غیر قابل نمایش» می کردند.

به این ترتیب، کاربران، در جستجوی روزانه درباره قیمت خودروهای مورد نظرشان، با قیمت واقعی خودرو در آن روز روبرو می‌شدند و این، راه را بر سودجویانی که با قیمت‌های پرت به دنبال ایجاد تلاطم در بازار خودرو بودند، بست. در پلت‌فرم‌های اینترنتی امکانی وجود دارد که در آن کاربر متوجه می‌شود قیمت پیشنهادی فروشنده چقدر بالاتر یا پایین‌تر از قیمت منصفانه بازار است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو