کانن، نیکون یا سونی; کدام دوربین عکاسی؟

کانن، نیکون یا سونی; کدام دوربین عکاسی؟


منبع: تالاب

243

1400/4/9

21:01


کانن، نیکون یا سونی; کدام دوربین عکاسی؟

تصویر برداری و فیلم برداری نیز همانند دیگر رشته های هنری، دارای یک سری تجهیزات مختص به خودش است؛ همچنین زمانی که کاربر از حالت مبتدی به حالت نیمه حرفه ای و یا از حالت نیمه حرفه ای به فوق حرفه ای ارتقاع می یابد، نیازمند دوربین عکاسی و تجهیزات حرفه ای و پیشرفته تری می شود!

 

البته لازم دارد بدانید دوربین عکاسی و لنز جزو مهم ترین عوامل عکاسی و ضبط ویدیو می باشند و تجهیزاتی نظیر سه پایه، میکروفن، رینگ لایت، لایت باکس و… برای انجام فعالیت در حوزه های مختلف تصویر برداری لازم می شود؛ علاوه بر آن، حوزه های تصویر برداری و فیلم برداری عبارت اند از خیابانی، ورزشی، خبرنگاری، مجالس، آتلیه ای، فضای بسته، حیات وحش، فروشگاهی و… که هر کدام از حیطه های نام برده نیازمند یک سری تجهیزات برای انجام فعالیت شان هستند.

 

خب از بحث اصلی مان دور نشویم و برویم به سراغ معرفی 3 محصول بی نظیر، با کیفیت، فوق العاده و بی رقیب از کمپانی های کانن، نیکون و سونی؛ علاوه بر آن  تمام تجهیزات نام برده در بالاتر و سه دوربین عکاسی ای که در ادامه قصد داریم به آنها بپردازیم را می توانید در مکث شاپ مشاهده کنید و در صورت نیاز، آنها را با مناسب ترین قیمت خریداری کنید…

 

دوربین های که در ادامه به آنها به صورت جامع می پردازیم عبارت اند از دوربین عکاسی 5D MARK IV کانن، دوربین D850 نیکون و دوربین عکاسی سونی A7r III که هر سه آنها جزو محبوب ترین و فوق حرفه ای ترین دوربین های تولید شده در بازار جهانی دوربین عکاسی می باشند و تمام عکاسان و فیلم برداران حرفه ای و یا فوق حرفه ای آنها را می شناسند و یا از آنها در پروژه های شان استفاده کرده اند.

 

جذابیت تصاویر و ویدیو ها به کیفیت دوربین عکاسی، مهارت تصویر بردار و فیلم بردار، تعداد نقاط فوکوس، شفافیت ویدیو ها و تصاویر، حالت های نورسنجی دوربین، رزولوشن فیلم برداری و تصویر برداری، نوع حسگر بکار رفته در دوربین عکاسی، نوع منظره یاب و حالت های مختلف فوکوس مربوط می شود و اگر عوامل نام برده در بالا در هر محصول بهترین باشد، طبیعتا مخاطب جذب فعالیت شما می شود!

 

“علاوه بر آن عوامل ذکر شده در بالا تمام جذابیت را فراهم نمی کنند، بلکه ادیتور ( فردی که تصاویر و ویدیو ها را ویرایش می کند ) نیز در افزایش جذابیت عکس ها بسیار تاثیر گذار است “

 

کانن، نیکون یا سونی; کدام دوربین عکاسی؟

دوربین عکاسی 5D MARK IV کانن

یکی از بهترین دوربین هایی که تا کنون در بازار جهانی دوربین عکاسی موجود است، دوربین 5 دی مارک 4 می باشد که منحصر بفرد ترین انتخاب برای یک تصویر بردار و فیلم بردار حرفه ای می باشد؛ اما این تمام ماجرا نیست و کمپانی کانن در این محصول، امکاناتی بی نظیر قرار داده است که تمام نیاز های یک کاربر را به جهت عکاسی و ضبط ویدیو بر طرف می کند.

 

کانن 5 دی مارک 4 برای عکاسان حرفه ای که می خواهند بهترین دوربین را داشته باشند، می تواند یکی از اصلی ترین گزینه ها برای خرید باشد! با خرید دوربین 5D Mark IV از خانواده کانن شما می توانید امکان یک عکاسی یا فیلم برداری با فوکوس بالا را برای خود فراهم کنید و از مشاهده تصاویر و ویدیوهای ثبت شده لذت ببرید.

 

تمام عکاسان حرفه ای و فوق حرفه ای این دوربین عکس برداری و فیلم برداری را به خوبی می شناسند و از قابلیت های بی شمار آن، مطلع هستند!

با توجه به عوامل ذکر شده در بالا لزوم دارد به قیمت 5D MARK IV نیز اشاره شود که در بازار دوربین عکاسی ایران بالاترین قیمت را در میان محصولات کانن، به خودش اختصاص داده است.

 

خب برویم یک نگاه جامع و مختصر به ویژگی و قابلیت های این دوربین بی اندازیم پس با ما همراه شوید…

دوربین عکاسی 5D MARK IV جزو پیشرفته ترین محصولات DSLR تولید شده توسط شرکت کنون عنوان می شود که قابلیت های شگفت انگیز آن تمام کاربران حوزه تصویر برداری و فیلمبرداری را شوکه کرده است؛ قابلیت های 5 دی مارک 4 عبارت اند از:

 

تصویر برداری و عکاسی با رزولوشن فوق العاده 6720×4480 که در دیگر محصولات مشابه اش، بی نظیر است!

30 مگاپیکسل موثر در هنگام فعالیت با 5D M IV باعث می شود تا کیفیت و وضوح تصاویر و ویدیو ها فوق العاده افزایش یابد.

این دوربین عکاسی می تواند فیلم برداری هایش را با کیفیت 4K انجام دهد که جذابیت ویدیو ها را شگفت انگیز می کند!

وجود یک حسگر فوق پیشرفته سی ام او اس ( CMOS ) در دوربین عکاسی 5D MARK IV باعث شفافیت بیشتر عکس ها شده است.

کاربران با این محصول می توانند هم به صورت دستی و هم خودکار فوکوس خود را انجام دهند.

حالت های فوکوس دوربین عکاسی 5 دی مارک 4 عبارت اند از تعقیب سوژه در حال حرکت، تشخیص چهره، چندگانه، نقطه ای، مرکزی، تشخیص فاز، تشخیص کنتراست و…

توانایی فوکوس بر روی 61 نقطه.

بهره وری از منظره یاب اپتیکال 100 درصدی.

 

قابلیت ها و امکانات ذکر شده در بالا اصلی ترین ویژگی های دوربین کانن 5D MARK IV می باشند و اگر به دنبال اطلاعات تکمیلی تری از این محصول هستید، می توانید در سایت فروشگاهی مکث شاپ از آنها بهره لازم را ببرید.

کانن، نیکون یا سونی; کدام دوربین عکاسی؟

دوربین عکاسی D850 نیکون

دوربینی آشنا و محبوب، محصولی فوق العاده و بی رقیب، دوربین D850 NIKON.

دوربینی که در تصویر بالا مشاهده می کنید، قریب به 4 سال است که در رتبه نخست دوربین های تصویر برداری و فیلم برداری DSLR قرار دارد و نیکون تمام امکانات فوق العاده ای که می توان در یک دوربین عکاسی قرار داد را درون این محصول قرار داده است.

البته لزوم دارد: دوربین عکاسی D850 نیکون در بازار دوربین عکاسی ایران نسبت به دوربین های DSLR کانن قیمت بالاتری دارد و قیمت آن بین 56 میلیون تا 59 میلیون تومان قرار دارد.

 

” البته شما می توانید با مراجعه به سایتی که در بالاتر ذکر شد قیمت بروز این دوربین DSLR فوق العاده را در فروشگاه های ایران مشاهده کنید “

این دوربین فوق العاده از 45.7  پیکسل موثر بهره می برد که نسبت به تمام رقبایش برتری دارد!

 

یکی از قابلیت های منحصر بفرد دی 850 نیکون این می باشد که کاربر می تواند با دو رزولوشن ( کیفیت ) متفاوت فیلم برداری هایش را انجام دهد؛ D850 از فیلم برداری با کیفیت FULL HD و 4K بهره می برد که در دوربین های دی اس ال آر کانن همچین امکانی وجود ندارد!

 

در دوربین نیکون D850 دو حسگر فوق العاده و پیشرفته بکار رفته است که از نوع های CMOS و BSI می باشند؛ حسگر BSI در دوربین عکاسی D850 باعث می شود تا شفافیت و وضوح تصاویر و ویدیو ها بسیار افزایش یابد!

 

D850 نیکون می تواند بر روی 153 نقطه به حالت های دستیف خودکار، تشخیص چهره، تعقیبی، چندگانه، نقطه ای و نظایر آنها… فوکوس کند که این تعداد از نقاط فوکوس در هیچ کدام از محصولات قبلی نیکون و رقیب، وجود ندارد…

 

سرعت شاتر در حداقل و حداکثر D850 NIKON همانند 5D MARK IV و 6D MARK II می باشد.

نوع منظره یاب و پوشش 100 درصدی این 3 دوربین پیشرفته نیز همانند یک دیگر می باشد.

قابلیت و ویژگی های ذکر شده در بالا تنها بخشی از کل اطلاعات این محصول فوق العاده بود و همانند دوربین 5D MARK IV شما می توانید با مراجعه به سایت MAX-SHOP از امکانات دیگر این دوربین عکاسی، مطلع شوید!

 

کانن، نیکون یا سونی; کدام دوربین عکاسی؟

دوربین عکاسی A7r III سونی

این دوربین عکاسی فوق حرفه ای عنوان می شود و فقط مختص به تصویر برداری و فیلم برداری های حرفه ای می باشد؛ از سویی دیگر دوربین عکاسی A7r III سونی جزو 9 دوربین عکاسی فوق پیشرفته دنیا محسوب می شود که افتخاری برای کمپانی سونی است!

سونی محصولات تعددی را در حوزه های مختلف طراحی و در بازار عرضه می کند اما دوربین های تصویر برداری و فیلم برداری سونی همیشه زبان زد کاربران حرفه ای و فوق حرفه ای بوده است؛ این در حالیست که بیشتر عکاسان مبتدی و یا نیمه حرفه ای هیچ نگاهی به دوربین های بدون آینه سونی نمی اندازند و توجهی به دوربین های نیمه حرفه ای سونی نمی کنند…

 

قیمت دوربین سونی آلفا 7 آر 3 در بالاترین 52 میلیون تومان و در نرمال ترین حالت اش 48 میلیون تومان عنوان می شود؛ البته باید توجه داشته باشیم که قیمت اش نسبت به محصولات DSLR کانن و نیکون مانند D850، 5D MARK IV و… کمتر می باشد اما کیفیت، کاربرد و قابلیت های آن از تمام دوربین های تولید شده توسط کنون و نیکون برتر و بیشتر می باشد!

 

رزلوشن تصویر برداری و عکاسی در SONY A7r III (5304×7952 ) عنوان می شود که عکس هایی فوق العاده به کاربران ارائه می دهد و شفافیت، وضوح و کیفیت تصاویر ثبت شده با سونی A7r III بی نظیر و تکرار نشدنی است!

 

کیفیت فیلم برداری و ضبط ویدیو در سونی آلفا 7 آر 3 ( 4K ) می باشد و ویدیو هایی بسیار با کیفیت به متقاضیان ارائه می دهد؛ علاوه بر آن سرعت شاتر در هنگام فیلم برداری با دوربین عکاسی نام برده در بالا، 60 فریم بر ثانیه می باشد…

 

ابعاد سنسور موجود در این محصول FULL FRAME است؛ همچنین دوربین عکاسی سونی A7R III همانند دیگر دوربین های موجود در بازار جهانی، از حسگر فوق پیشرفته CMOS بهره می برد.

 

اصلی ترین مزیت این دوربین تصویر برداری و فیلم برداری نسبت به دیگر دوربین های DSLR نیکون و کنون این می باشد که می تواند بر روی 399 نقطه به حالت های مختلف ( که در بالاتر به آنها اشاره شد )  فوکوس کند!!!!

 

از سویی دیگر نوع منظره یاب بکار رفته در این دوربین عکاسی از نوع الکترونیک می باشد که 100 درصد کادر را پوشش می دهد.

 

همانند توضیحات دوربین عکاسی 5D MARK IV و D850، شما می توانید با مراجعه به سایت ذکر شده در بالا و یا کلیک بر روی لینکی که در ابتدای مقاله قرار دارد، از اطلاعات تکمیلی و قیمت بروز این 3 محصول تنها با جست وجوی نام آنها در سایت، مطلع شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو