ارتش میانمار هزاران زندانی را آزاد کرد

منبع: برترین ها

78

1400/4/9

21:40


ارتش میانمار روز چهارشنبه بیش از ۲ هزار معترض از جمله چندین خبرنگار را از زندان‌های سراسر این کشور آزاد کرد.

ایرنا: ارتش میانمار روز چهارشنبه بیش از ۲ هزار معترض از جمله چندین خبرنگار را از زندان‌های سراسر این کشور آزاد کرد.

به نقل از "رویترز"، بیش از چهار ماه از کودتای میانمار و بازداشت آنگ سان سوچی رهبر مردمی میانمار و سایر مقامات دولتی این کشور می‌گذرد و در این مدت این کشور هر روز شاهد خشونت، اعتراض و درگیری گروه‌های شبه نظامی با نیروهای نظامی بوده و ارتش با روش‌های مختلف سعی کرده است تا اعتراضات به حکومت خود را سرکوب کند.

ارتش میانمار هزاران زندانی را آزاد کرد

با توجه به گزارش گروه‌های محلی، ارتش میانمار ۸۸۰ معترض را در شهرهای مختلف این کشور به قتل رسانده و ۶ هزار و ۵۰۰ نفر را بازداشت کرده است. ارتش این آمار را قبول ندارد و می‌گوید آمار واقعی کشته شدگان کمتر از ۳۰۰ نفر است که در میان آنها ده‌ها نیروی پلیس نیز وجود دارد.

پس از اعلام عفو زندانیان از سوی ارتش میانمار، صدها نفر در مقابل زندان شهر بزرگ یانگون اجتماع کردند تا با آشنایان خود دیدار کنند.

یک سخنگوی ارتش میانمار گفت: تا عصر روز چهارشنبه مجموعا ۲ هزار و ۲۹۶ نفر از زندان‌های سراسر میانمار آزاد شدند.

تلاش دیپلماتیک کشورهای عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا (آسه آن) برای پایان دادن به بحران و آغاز گفت و گو در میانمار بی‌نتیجه مانده است و فرماندهان نظامی میانمار می‌گویند برنامه خود را برای برقراری نظم و برگزاری انتخابات طی دو سال آینده ادامه خواهند داد.

سازمان ملل متحد هفته گذشته در قطعنامه‌ای کودتای میانمار را محکوم کرد و از ارتش این کشور خواست "فوراً همه خشونت‌ها علیه معترضان صلح طلب را متوقف کرده و زندانیان را آزاد کند. "

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو