طرز تهیه مرغ آلبالویی

طرز تهیه مرغ آلبالویی , دستور پخت مرغ آلبالویی

مرغ آلبالویی یک غذای ساده و در عین حال منحصر بفردی است. مرغ سرخ شده که با آلبالو و رب های آلبالو و نارنج تهیه می شود. این مرغ طعم ملسی دارد که طعم آن را نسبت به خورش های مرغ دیگر متفاوت می کند. این خورش خوشمزه را می توان در کنار انواع برنج و کته ها سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ آلبالویی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۳ تا ۴ نفر
آلبالو۱ پیمانه
شکرنصف پیمانه
مرغ۲ تکه بزرگ
پیاز۱ عدد
چوب دارچین۱ عدد
زردچوبه و نمک و فلفلبه مقدار لازم
رب آلبالو۱ قاشق غذا خوری
زعفران دم کردهبه مقدار لازم
رب نارنج۱ قاشق غذا خوری
کره محلیبه مقدار لازم

طرز تهیه مرغ آلبالویی

مرحله اول

برای تهیه مرغ خوشمزه با طعم آلبالویی در ابتدای کار، آلبالو ها را شسته و هسته می گیریم. سپس درون یک قابلمه می ریزیم. شکر را به آن اضافه کرده و با کمی آب می گذاریم روی حرارت تا حدود نیم ساعت بپزد و به قوام آید.

مرحله دوم

سپس مرغ ها را با نمک و زردچوبه و فلفل سیاه مزه دار می کنیم. در ادامه یک تابه را برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. حالا تکه های مرغ را درون تابه قرار می دهیم و یک طرف شان را به خوبی سرخ می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله وقتی که یک طرف مرغ سرخ شد، مرغ ها را به آرامی پشت و رو کرده و زعفران دم کرده را به آن اضافه می کنیم تا طرف دیگر آن نیز به خوبی سرخ شود. در ادامه مرغ های سرخ شده را از تابه خارج می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله چهارم

در این مرحله پیاز را شسته و پوست می کنیم و به صورت خلالی متوسط خرد می کنیم. سپس در همان تابه با مقداری روغن مایع تفت می دهیم تا پیاز ها سبک و طلایی شود. پس از اینکه پیاز شیشه ای شد، مرغ ها را به آن اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

سپس آلبالو قوام آمده و چوب دارچین و آب جوش اضافه کرده و اجازه می دهیم تا یک ساعت بپزد. در نیمه زمان پخت، رب آلبالو و رب نارنج و کره محلی را به آن اضافه کرده و اجازه می دهیم تا بپزد و جا بیفتد. سپس در ظرف مورد نظر در کنار برنج زعفرانی سرو می کنیم.