راههای از بین بردن ساس در منزل چگونه است؟

راههای از بین بردن ساس در منزل چگونه است؟


منبع: بیتوته

100

1400/4/10

09:57


راههای از بین بردن ساس در منزل چگونه است؟



از بین بردن ساس,راههای از بین بردن ساس ,راههای از بین بردن ساس در منزل

از بین بردن ساس

 

روش های از بین بردن ساس در منزل

حشره ساس یکی از بدترین نوع حشرات در خانه است به جز خرابی‌های بسیاری که به وجود می‌آورد، به آسانی هم از بین نمی رود! در این مقاله به معرفی کامل خصوصیات این حشره ی موذی و راههای از بین بردن آنها میپردازیم .

ساس چیست؟

ساس‌ها، حشرات کوچک و بی بالی هستند که از خون موجودات گرم از جمله انسان‌ها تغذیه می‌کنند. این موجودات بدن تقریبا صافی دارند و اندازه آن‌ها تقریبا برابر با یک دانه سیب است. جاهای مورد علاقه آن‌ها اغلب تشک و شکاف وسایل چوبی مانند تخت خواب است.

 

ساس‌ها اغلب ناقل بیماری‌های عفونی خاصی نیستند ولی می‌توانند مزاحمت‌های بسیاری به وجود آورند این موجودات اغلب به سرعت تولید مثل نموده و مشکلات بسیاری را برای اعضای خانه به وجود می‌آورند. پس آشنایی با شیوه های از بین بردن ساس در خانه یا شیوه های خانگی از بین بردن ساس از جمله مواردی است که باید درباره آن شناخت کامل داشته‌باشید.

 

برعکس تصور بیشتر مردم ساس‌ها نه تنها در خانه‌های کثیف بلکه در تمیزترین خانه‌ها نیز پیدا می‌شود. چون امکان دارد از طریق راه‌هایی مانند مبلمان یا تخت‌خواب‌های دست دوم به خانه شما انتقال پیدا کنند.

 

علامت های وجود ساس در خانه

موقع صبح از خواب بیدار شده و متوجه می‌شوید که جاهایی از بدن شما قرمز شده و حس خارش می‌کنید؛ همزمان ضایعات پوستی را هم بر رختخواب و روی لباس خود می‌بینید. اینها خبر از پنهان شدن ساس‌ها در درزهای تختخواب بین ملحفه‌ها و دیگر جاهای خانه شما می‌دهد. 

 

وجود جای گزیدگی روی بدن

جای گزیدگی ساس روی بدن اغلب به صورت خط های سه‌ تایی بوده و وجود این نوع گزیدگی می‌تواند مربوط به ساس باشد. ولی باز هم این علامت به تنهایی علت بودن حتمی ساس در منزل شما نیست و باید دیگر موارد را نیز برای اطمینان بیشتر چک کنید.

 

وجود لکه های قهوه ای تیره روی ملافه های تخت خواب و روبالشتی ها

ساس ها از آلوده‌ترین نوع حشرات هستند چون با لکه‌های قهوه ای به وجود آمده از مدفوع آن‌ها روی ملحفه‌ها و رختخواب مشخص می شوند. بنابراین چنانچه این لکه های قهوه ای رنگ را دیدید سریع به دنبال ساس در همان جاها باشید. اتاق‌های هتل‌ها یکی از رایج ترین شیوهها برای انتقال ساس است چون اشخاص گوناگونی با ورود و یا خروج خود به آنجا ساس را انتقال می دهند.

 

وجود ضایعات پوستی به وجود آمده از گزیدگی به وسیله ساس روی رختخواب

زمانی که ساس جاهایی از بدن را نیش میزند پوسته‌هایی ریز، بیضی شکل و قهوه‌ای رنگ از بدن جدا می‌شود و روی رختخواب و یا لباس می ریزد. وجود این پوسته‌ها می‌تواند علت خوبی برای بودن ساس در خانه شما باشد. پس قدری دقیق‌تر منزل و رختخواب خود را چک کنید تا از زیاد شدن ساس‌ها و اشغال همه خانه‌تان به وسیله آن ‌ها پیشگیری کنید.

 

از بین بردن ساس,راههای از بین بردن ساس ,از بین بردن ساس در منزل

راههای از بین بردن ساس در منزل

 

راههای از بین بردن ساس در منزل

سرمای زیاد

ساس های تحمل سرمای زیاد را ندارند و نابود می شوند. برای از بین رفتن ساس حداقل 4 روز دمای کمتر از 18- درجه سانتی گراد احتیاج است. برای استفاده از این شرایط می توان چیزهای کوچکی را که به ساس یا تخم آن آلوده است را در فریزر به مدت 4 روز قرار داد.

 

گرما

شستن لباس‌ها و ملحفه با آب داغ، یکی از شیوه های مفید برای از بین بردن ساس است.

 

زمانی که دمای بدن و محیط اطراف ساس ها به بیش از ۴۵ درجه برسد، آنها می‌میرند. درنتیجه قرار دادن حشرات در معرض دمای بالا برای مدت یک ساعت آنها را در هر مرحله‌ای از عمر خود که باشند، از بین می‌برد. در دمای بالای ۶۰ درجه، همه‌ی ساس ها به‌سرعت از بین می‌روند.

 

با وجود این، بعید است که با گرم کردن دمای اتاق، ساس ها از بین بروند، زیرا دمای بسیار بالایی احتیاج است. این کار امکان  دارد ساس ها را در همه منزل پخش کند، چرا که به‌دنبال محیط خنک‌تر و برای دوری از گرما، به اتاق‌های مجاور نقل‌مکان می‌کنند.

 

جارو برقی

یکی از شیوه های بسیار ساده خانگی، کشیدن جارو برقی در همه جای خانه است. به صورت عادی ساس ها زیر مبلمان وجود دارند و ساس های بزرگ، بیشتر در شکاف و درزها تخم گذاری می کنند.

 

کشیدن جارو برقی در مبلمان و همه جاهایی که ساس ها به صورت بالقوه می توانند مخفی شوند می تواند به سیستم عصبی آنها حمله کرده و آنها را از بین برد. آنگاه با مکش ساس ها به وسیله جاروبرقی تعداد ساس ها به شدت کاهش می یابد.

 

از بین بردن ساس,راههای از بین بردن ساس ,راههای موثر برای ریشه کن کردن ساس

علامت های وجود ساس در خانه

 

مواد به شدت آلوده را دور بریزید

تا جای امکان برای خلاص شدن از شر ساس‌ها و از بین بردن ساس در خانه، تلاش کنید مواد به شدت آلوده را دور بریزید. چیزهایی مانند ملحفه یا تشک آلوده به ساس را جمع کرده و در یک کیسه پلاستیکی بگذارید. سر کیسه پلاستیکی را محکم بسته و در سطل زباله، جایی دور از خانه تان قرار دهید.

 

پر کردن ترک دیوار با گچ 

یکی از روشهای اساسی برای از بین بردن ساس در خانه این است که مخفیگاه آنها را خراب کنید. برای اینکار با استفاده از قدری گچ همه شکاف‌ها و درزهای موجود را بپوشانید تا احتمال رشد و زیاد شدن ساس را در آینده به صورت کامل از بین ببرید.

 

گردهای حشره‌کش

گردهای حشره‌کش به عنوان یکی از مفیدترین درمان‌ها برای ساس در نظر گرفته می‌شوند. گردهای حشره‌کش به اسکلت یا پوست سخت بیرونی ساس صدمه وارد می‌کنند و آنها را می‌کشند. این نوع حشره‌کش‌ها خیلی مفید هستند چون  آنها را می‌توانید به گوشه و کنارهای غیر قابل دسترس منزلتان از جمله ترک‌ها و جاهای دیگر در امتداد قاب تخت‌تان، صفحه‌ی چوبی بالای تخت‌خواب و زیر قرنیزها استفاده کنید.

 

درمان بخار خیلی مفید است

این شیوه نوع دیگری از عملیات حرارتی است و در کشتن ساس در مراحل گوناگون زندگی‌اش از وقتی که در تخم است تا زمان بلوغ‌اش خیلی مفید است. یک دستگاه بخار را برای این شیوه می‌توانید استفاده کنید. بخار را می‌توان برای تشک، مبلمان پارچه‌ای، زیر تخت و غیره استفاده کرد. مفیدترین دستگاه بخار برای این کار دستگاه‌های کم بخار یا بخار خشک هستند، چون از رطوبت کم‌تری استفاده می‌کنند.

 

محلول سرکه

چنانچه به دنبال راهی برای از بین بردن ساس ها هستید محلول سرکه شیوه ای مناسب و مفید برای از بین بردن ساس ها است. قدری سرکه سفید را داخل یک بطری اسپری بریزید؛ پیش از پاشیدن محلول اطمینان پیدا کنید که درپوش را محکم کرده اید. جاهایی که نشانه هایی از ساس وجود دارد مانند چارچوب تخت، طاقچه اتاق خواب، شکاف و درز سطوح و داخل مبلمان را اسپری کنید.

 

استفاده از این محلول برای از بین بردن آفات کوچک خیلی مفید است. شاید نیاز باشد این کار را هر هفته انجام دهید تا از تخم ریزی ساس ها و آلوده شدن خانه پیشگیری کنید.

 

از بین بردن ساس,راههای از بین بردن ساس ,علامت های وجود ساس در خانه

راه‌های مقابله با ساس

 

از خاک دیاتومه استفاده کنید

خاک دیاتومه از بقایای فسیلی جلبک ها به دست می آید. خاک دیاتومه یک آفت کش طبیعی است که به آسانی سبب از بین رفتن حشراتی مثل ساس ها می شود. قدری خاک دیاتومه را در اطراف اتاق، آستانه درها و پنجره ها بپاشید. خاک دیاتومه مثل پودر به نظر می رسد، ولی برای ساس های تختخواب مثل شیشه های خرد شده است. خاک دیاتومه نه فقط ساس ها را از بین می برد، بلکه آنها را از بدن شما دور نگه می دارد. خاک دیاتومه برای انسان و حیوانات بی خطر است.

 

در محل نگهداری مواد غذایی از خاک دیاتومه استفاده نکنید. دانه ها خیلی ریز هستند و می توانند برای شما زیان آور باشند.

 

تنفس ذرات ریز خاک دیاتومه می تواند سبب زدن صدمه به ریه شود. پس زمان استفاده از خاک دیاتومه حتما دهان و بینی خود را با ماسک بپوشانید.

 

اسپری کردن الکل

چون الکل می‌تواند به سرعت تبخیر شود، باید آن را چندین بار در هفته استفاده کنید. یکی از مفیدترین انواع الکل، الکل ایزوپروپیل ۹۹٪ است. الکل نه فقط به عنوان یک دفع کننده ساس عمل می‌کند بلکه آنها را با حل کردن سلول‌ها می‌کشد.

 

ژل سیلیکا

ژل سیلیکا در بسته‌های کوچک در دسترس است و معمولا می‌توانید آنها را در بسته‌بندی هر کالایی مثل جعبه‌های دوربین، لباس و غیره پیدا کنید. در مورد ساس، همه کاری که باید انجام بدهید این است که ژل سیلیکا را له کنید و آن را در مکان‌های آلوده استعمال کنید؛ جاهایی مانند دیوارها و قاب تخت و تشک. ساس‌ها در این ژل گیر می‌کنند، آب بدن‌شان را از دست می‌دهند، و می‌میرند.

 

گردآوری: بخش خانه داری بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو