آشنایی با انواع باسکول

منبع: بیتوته

66

1400/4/10

09:57


آشنایی با انواع باسکول



انواع باسکول, آشنایی با انواع باسکول, معرفی انواع باسکول

درباره ی انواع باسکول

 

معرفی انواع باسکول دیجیتال و غیر دیجیتالی

باسکول وسیله ای برای وزن کردن است. باسکول ها تنوع زیادی دارند. از باسکول ها می توان برای وزن کردن اجسام کوچک و انسان و حیوان و حتی وزن کردن کامیون و بار آن استفاده کرد. در ادامه انواع باسکول را بررسی می کنیم.

باسکول ها از گذشته تا به امروز برای وزن کشی اوزان مختلف مورد استفاده قرار می گرفتند. که امروزه نیز از آن ها استفاده می شود.

 

باسکول های موجود در بازار به صورت مکانیکی و دیجیتالی هستند. که نوع مکانیکی آن، قبل از تولید باسکول های دیجیتالی وجود داشتند و مورد استفاده قرار می گرفتند.

 

باسکول ها به دو دسته تقسیم می شوند باسکول های دیجیتال و باسکول های غیر دیجیتال و مکانیکی. 

 

انواع باسکول های دیجیتال شامل :

– باسکول فروشگاهی

– باسکول صنعتی

– باسکول جاده ای

– ترازو باسکول نفر کش یا باشگاهی

 

انواع باسکول غیر دیجیتال یا مکانیکی :

– باسکول سنگی

– باسکول جاده ای

– باسکول های سبک

 

در این مقاله قصد داریم شما را با انواع باسکول های جاده ای آشنا کنیم.

پل باسکول یا کامیون مجموعه ای از ترازو است که برای توزین اقلام عمده استفاده می شود. مجموعه ای از مقیاس است که توسط سازنده باسکول بر روی سطح بتن نصب می شود. این یک مانیتور الکترونیکی یا دیجیتال است که وزن وسیله نقلیه ی وزن شده را نشان می دهد. از پل های توزین عمدتا برای توزین وسایل نقلیه بزرگ مانند کامیون یا کانتینر ریلی که جابجایی کالا از طریق وسایل نقلیه انجام می شود، استفاده می شود.

 

انواع مختلفی از باسکول شامل :

گودال الکترونیکی یا گودال کمتر، نوع گودال دیجیتال یا گودال کمتر، پل باسکول ریلی، باسکول قابل حمل، باسکول RCC، باسکول مکانیکی و غیره هستند. عملکرد اصلی پل باسکول، توزین کل بارهای کامیون در صنایعی است که مواد را می توان توزین (وزن) کرد فقط در زمان حرکت از یک مکان به مکان دیگر. یک وسیله نقلیه دو بار توزین (وزن) می شود، یکبار بار کالا است و یک بار خالی می شود تا وزن مواد محاسبه شود.

 

استفاده از باسکول ها در صنایعی مانند معادن، تجهیزات الکتریکی، آهن و فولاد، کالاهای خانگی، فلز، صنایع مایع، صنایع پودر، جایی که حرکت فله ای رخ می دهد، توصیه می کند. مقامات دولتی همچنین برای تعیین وزن بیش از حد وسیله نقلیه طبق قوانین و مقررات از پل باسکول برای توزین یک وسیله نقلیه استفاده می کنند.

 

پل های توزین به طور کلی به دو دسته طبقه بندی می شوند، یعنی روی زمین و درون زمین. باسکول های درون زمینی به پل های توزین نیمه گودال (آنهایی که دارای دیواره های جانبی مانند دیواره های نگهدارنده و دارای سطح توزین هم سطح هستند) و باسکول های کاملاً درون زمین (که سطح توزین کاملاً با سطح زمین همسطح است) تقسیم می شوند.

 

شناخت انواع باسکول, درمورد باسکول, درباره ی انواع باسکول

آشنایی با انواع باسکول

 

معرفی انواع باسکول و کاربردهای آن ها:

در اینجا مروری کوتاه بر روی انواع مختلف باسکول وجود دارد.

 

بالای باسکول های زمینی

باسکول های روی سطح زمین به دلیل مقرون به صرفه بودن متداول ترین هستند به علاوه اینکه به کمترین میزان آماده سازی زمین نیاز دارند. با این حال، آنها بیشترین سطح را نیاز دارند. رمپ های ورودی و خروجی باید حداقل 5 متر طول داشته باشند و "فضای خالی" در امتداد دو طرف عرشه باسکول باید حداقل یک متر باشد.

 

بسته به طول وسایل نقلیه ای که باید وزن شوند، این نوع باسکول با پیکربندی تک عرشه، دو طبقه یا چند طبقه قابل تهیه است.

 

باسکول نیمه گودال

این باسکول های سطح زمین با تنظیمات استاندارد و سفارشی ارائه می شوند و بسته به نیازهای خاص می توانند چند طبقه ، دو طبقه یا تک عرشه باشند.

 

به هیچ سطح شیب دار نیازی نیست که آنها را به گزینه ای مقرون به صرفه تبدیل کند، اما برخی کارهای عمرانی لازم است (حفاری، لوله های زهکشی یا مخازن و غیره). پل های توزین نیمه گودال دارای دیواره های جانبی هستند که مانند دیوارهای نگهدارنده عمل می کنند و باید حداقل یک متر از کنار عرشه واقع شوند. تقویت اضافی دیوارهای حائل ممکن است لازم باشد.

 

باسکول نیمه گودال سفارشی

این موارد معمولاً در مواردی نصب می شوند که محدودیت های سایت عامل باشد (محدودیت های عرض ، ساختمانهای موجود در مجاورت یک یا هر دو طرف پل باسکول ، جاده های دور زدن مجاور یک یا هر دو طرف). این طرح در اصل نوعی تغییر در طرح معمولی نیمه گودال است که در آن تغییرات لازم برای ایجاد محدودیت های سایت مورد نیاز است.

 

در مواردی که از عرض یک یا هر دو دیواره جانبی، کاسته شده و در آنجا دسترسی به برخی از لودرها محدود و یا جلوگیری شده است، باید حفره های دسترسی را در عرشه یا دیواره کناری مجاور لودرهای آسیب دیده نصب کنید تا سرویس و نگهداری آنها آسان شود.

 

باسکول کاملاً زمینی

این نوع از همه گزینه ها کوچکترین جا را دارد و برای زمین هایی که محدودیت های شدید فضایی دارند ایده آل است. آنها همچنین برای مکان های مشترک وزن و ترافیک و جایی که وسایل نقلیه هنگام بارگیری توسط لیفتراک وزن می شوند، ایده آل هستند. با این حال، آنها نیاز به آماده سازی گسترده زمین، حفاری و تقویت آنها را به گرانترین گزینه تبدیل می کنند.

 

سطح توزین باسکول های کاملاً درون زمین کاملاً با سطح زمین همسطح است و دسترسی به سلول های بارگیری (لودسل ها) از طریق سوراخهای عرشه یا کناره عرشه است. آنها معمولاً به عنوان "فضاهای محدود" طبقه بندی می شوند و به همین ترتیب برای تعمیر و نگهداری و سرویس دهی نیاز به مداخله متخصص دارند.

 

آشنایی با انواع باسکول های جاده ای, درباره ی انواع باسکول, باسکول چیست

روش ساخت باسکول کاملا زمینی

 

باسکول چند طبقه

اینها را می توان به صورت پل های توزین روی زمین، نیمه گودال یا کاملاً زمینی ساخت، بنابراین آنها واقعاً بیشتر از یک نوع خاص، یک تنوع در طراحی هستند. تعداد و طول عرشه ها به نیازها بستگی دارد و طول عرشه ها می تواند متفاوت باشد.

 

با استفاده از چند باسکول عرشه، می توان محورهای جداگانه یا گروه های محور را به طور همزمان وزن کرد، و آنها را برای استفاده در ایستگاه هایی که عملکرد اصلی آنها ثبت وزن خرابی محور است، ایده آل می کند.

 

باسکول های قابل حمل

باسکول های قابل حمل یا قابل جابجایی یک گزینه مقرون به صرفه است، به ویژه برای عملیات غیر تجاری و همچنین برای زمین هایی که فقط به طور موقت استفاده می شوند (کمتر از دو سال). منظور اجاره بودن زمین است.

 

آنها اساساً تنوعی در طراحی یک باسکول بالای سطح زمین هستند و از صفحات بتونی مستطیل شکل برای مکان های تحمل بار و یک قاب قابل جدا شدن به عنوان یک پایه نگهدارنده محکم برای لودرها و عرشه استفاده می کنند. این عرشه یا می تواند کاملاً از فولاد ساخته شود (ساختار سبک برای اهداف جابجایی ایده آل است) یا از ترکیب معمولی فولاد و بتن ساخته شود. وسایل نقلیه از طریق سطح شیب دار ساخته شده از زمین به عرشه دسترسی پیدا می کنند.

 

اگر قرار است از پل باسکول قابل حمل برای اهداف تجاری استفاده شود، باید دیوارهای انتهایی بتونی ساخته شود.

 

گردآوری: بخش علمی بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو