موج جدید کرونا در نیمی از استان‌های کشور

منبع: برترین ها

92

1400/4/11

00:30


ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی درباره موج پنجم کرونا گفت: نیمی از استان های کشور شروع موج جدید کرونا را تجربه می کنند، علی الخصوص این موضوع در استان هایی همانند تهران و مازندران روند صعودی است، در حال حاضر ویروس دلتا ( هندی ) در ایران و ۹۰ کشور جهان مشاهده شده است.

باشگاه خبرنگاران: حریرچی گفت: نیمی از استان های کشور قرمز نیستند، تنها ۶۲ شهرستان از ۴۵۰ شهرستان سراسر ایران قرمز هستند.

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی درباره موج پنجم کرونا گفت: در نیمی از استان های کشور روند افزایشی برای شروع موج پنجم دیده می شود.

موج جدید کرونا در نیمی از استان‌های کشور

او گفت: نیمی از استان های کشور قرمز نیستند، تنها ۶۲ شهرستان از ۴۵۰ شهرستان سراسر ایران قرمز هستند که البته شنبه تعداد بیشتری از شهرها به رنگ قرمز می پیوندند، همانطور که واضح است در ۶ تا ۷ استان شهر قرمز قابل توجه داریم که بیشتر استان های جنوب و جنوب شرقی هستند .

حریرچی افزود: در دماوند و فیروزکوه و چند شهرستان در استان های گلستان و مازندران هم قرمز هستند ولی اکثر استان ها قرمز نیستند .

او خبرداد: نیمی از استان های کشور شروع موج جدید کرونا را تجربه می کنند، علی الخصوص این موضوع در استان هایی همانند تهران و مازندران روند صعودی است، در حال حاضر ویروس دلتا ( هندی ) در ایران و ۹۰ کشور جهان مشاهده شده است.

حریرچی بیان کرد: استان سیستان و بلوچستان در ۱۶ ماه گذشته موج قابل توجهی را تجربه نکرده بود، ولی در هفته گذشته شاهد افزایش بسیار شدید موارد ابتلا در این استان هستیم و تقریبا استان به وضعیت متوسط کشوری رسیده است و امروز تعداد بستری‌های استان به ۷۲۰ مورد رسید. خوشبختانه به دلیل امکانات مناسبی که در استان تعبیه شده در طول طرح تحول ۸ سال اخیر در شهر زاهدان تخت‌های بستری ۲ برابر و در استان ۷۰ درصد رشد یافته است.

او گفت: از بعد از انقلاب اسلامی تخت‌های کشور را ۳ برابر افزایش داده ایم، اما تخت‌های سیستان و بلوچستان ۶ برابر شده است.

حریرچی خبرداد: از لحاظ تخت و امکانات فعلا کمبودی نداریم.

او خبرداد: آن چیزی که برای مردم مهم است روش‌های مقابله و پیشگیری کماکان مشابه با روش‌های قبلی است و راه اصلی مقابله با این ویروس البته واکسیناسیون کامل است، اما تا تکامل یافتن تیراژ واکسن از مردم تقاضا داریم دستورالعمل‌ها را بیش از پیش رعایت کنند.

او در پاسخ به اینکه بیش از ۲ هفته است که مجوز واکسن کووایران برکت و پاستور صادر شده آیا این واکسن‌ها به طور عملیاتی به برنامه واکسیناسیون عمومی اضافه شدند یا نه؟ گفت: بله اضافه شدند، اما این واکسن‌ها برای رسیدن به تیراژ میلیونی و قابل توجه مقداری احتیاج به زمان داریم تا بتوانیم در تیراژ‌های چند میلیونی رده‌های سنی پایین‌تر اعلام کنیم و واکسیناسیون را به زیر ۶۰ سال و افراد بیمار برسانیم.

حریرچی درباره دریافت واکسیناسیون از شرکت‌های کوو ایران برکت و پاستور خبرداد: تعداد واکسن‌های دریافت از کوو ایران برکت در حد چند صد هزار است و از شرکت پاستور نیز چند ده هزار و چند صد هزار دریافت خواهد شد و در هفته‌های آینده به چند میلیون خواهد رسید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو