رهایی از خستگی عصر با چند ترفند و توصیه مهم

رهایی از خستگی عصر با چند ترفند و توصیه مهم


منبع: آرگا

100

1400/4/11

09:10


در این مطلب شما را با روش هایی آشنا می کنیم که می توانید با استفاده از آن ها خستگی عصر را از بین برده و از زمان خود بهترین بهره را ببرید. تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

زمانی که کار های روزانه خود را انجام می دهید و از سر کار باز می گردید و نهار می خورید زمان به سرعت می گذرد و در این روز های تابستانی عصر های طولانی تری را تجربه خواهید کرد. خستگی عصر یکی از مهم ترین مشکلاتی می باشد که برای افراد ایجاد می شود و بسیاری از افراد روش ها رفع این نوع خستگی را نمی دانند و بیش ترین زمان را در این مواقع به خواب اختصاص می دهند.

خستگی عصر

رهایی از خستگی عصر

بسیاری از افراد فکر می کنند که ساعت ۵ و ۶ عصر به معنای پایان روز می باشد و دیگر کاری را انجام نمی دهند در صورتی که  در این زمان ها می توانید کار های بسیار زیادی انجام دهید و از فشار های کاری در روز بعد بکاهید. زمانی که بیش از حد بخوابید و عصر ها کاری انجام ندهید ممکن است دچار چاقی و اضافه وزن شوید بنابراین لازم است تا بیش تر مراقب خود باشید و سعی کنید خستگی را از خود دور کرده و بهتر از گذشته زندگی کنید. اگر مدت زمان زیادی را به تنبلی و خواب اختصاص بدهید به مرور زمان بیماری هایی هم چون دیابت و سایر بیماری های قلبی و عروقی به سراغ شما می آیند. در ادامه روش هایی را برایتان بیان می کنیم که با استفاده از آن ها می توانید انرژی خود را در طول روز تامین کنید.

غذای مناسب بخورید.

سعی کنید ابتدای صبح روز خود را با یک غذای مقوی شروع کنید و با این کار می توانید میزان انرژی مورد نیاز خود را در طی روز تامین کنید. چند ساعت بعد از خوردن صبحانه میان وعده های مقوی داشته باشید ولی در خوردن آن زیاده روی نکنید و سعی کنید از میان وعده های کم چرب استفاده کنید تا متابولیسم بدن شما افزایش یابد و انرژی شما تا آخر شب تامین شود.

برنامه ریزی داشته باشید.

اگر برای تمام روز خود برنامه ریزی کنید امکان ندارد در عصر احساس خستگی کنید. اگر باز هم خستگی به سراغ شما آمد بهتر است ۲۰ دقیقه الی ۴۰ دقیقه زمان خود را به استراحت کردن اختصاص دهید و با خود قرار بگذارید که بیش از حد نخوابید زیرا خواب عصر بیش تر شما را سست می کند و از ادامه فعالیت باز می دارد.

عصر ها بهتر است 20 الی 40 دقیقه بخوابید.

احساسات منفی را کنار بگذارید.

زمانی که می خواهید انرژی خود را حفظ کنید باید سعی کنید به افکار منفی بها ندهید و تمامی انرژی خود را روی کار هایتان متمرکز کنید تا بتوانید روزی خوب و به دور از استرس برای خود بسازید و انرژی خود را تا پایان شب حفظ کنید.

عصر به معنای تمام شدن روز نیست.

زمانی که وارد ساعات ۵ و ۶ عصر می شوید فکر نکنید که روز تمام شده است زیرا هنوز ساعات بسیاری وجود دارد که شما می توانید از آن ها به صورت مفید استفاده کنید و کار هایی که دوست دارید را انجام بدهید.

عدم استفاده از تلویزیون

زمانی که شما تلویزیون را روشن می کنید دل کندن از آن بسیار سخت می باشد زیرا برنامه های جذابی پخش می کند و بیننده را به خود مجذوب می کند و می تواند ساعات شما را هدر بدهد بنابراین بهتر است در برابر میل به روشن کردن تلویزیون مقاومت کنید. البته این مشکل برای برنامه های اجتماعی هم صدق می کند و زمانی که شما وارد آن ها می شوید ممکن است ساعت ها بدون این که متوجه شوید درون آن به گشتن بپردازید.

تلویزیون را روشن نکنید.

کاهش استرس

اگر دوست دارید انرژی خود را تا پایان روز حفظ کنید سعی کنید بعد از این که وارد خانه شدید گوشی خود را روی حالت بی صدا قرار بدهید و از کار هایی که به شما استرس وارد می کند دوری کنید. استرس یکی از مشکلاتی می باشد که می تواند انرژی بسیار زیادی از شما بگیرد و باعث ایجاد خستگی بیش از حد می شود.

انجام کار های مثبت

سعی کنید عصر ها کار های مثبتی انجام بدهید. برای این که استرس را از خود دور کنید می توانید از گیاهان دارویی برای اعصاب استفاده کنید و آرامش بیش تری پیدا کرده تا بتوانید کار های مثبت خود را با آرامش انجام دهید. می توانید در این زمان چند صفحه کتاب بخوانید، موسیقی آرامش بخش گوش کنید و زمانی را به رقصیدن اختصاص بدهید تا علاوه بر ایجاد روحیه بهتر برای خود فعالیت بدنی هم داشته باشید.

داشتن فعالیت بدنی

افرادی که صبح ها مشغول به کار هستند می توانند عصر ها را به پیاده روی اختصاص بدهند. روزانه ۳۰ دقیقه پیاده روی کردن به شما کمک می کند تا از بسیاری از بیماری ها در امان بمانید و بدن شما سلامت خواهد ماند و همچنین می توانید خط فکری بسیار خوبی برای خود ایجاد کنید زیرا با پیاده روی ترشح هورمون آدرنالین در بدن شما بیش تر می شود و بیش تر احساس شادی خواهید داشت.

خستگی عصر

کاهش مصرف شکر

شکر یکی از مهم ترین موادی می باشد که درون بسیاری از غذا ها به صورت غیر مستقیم وجود دارد. شکر می تواند انرژی شما را کاهش دهد بنابراین تا حدالامکان نباید عصر ها از شکر استفاده کنید و برای شیرین کردن چای و قهوه خود سعی کنید از شکر استفاده نکنید.

مدیتیشن

راه دیگری که می توانید با استفاده از آن به خستگی عصر غلبه کنید این است که یک دوش آب سرد بگیرید و به مدیتیشن بپردازید. مدیتیشن آسان ترین راه برای بدست آوردن آرامش و انرژی می باشد که می توانید از آن استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو