به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان گفت، روسیه بر این باور است که افغانستان باید یک دولت ائتلافی جدید با حضور نمایندگان تمامی احزاب سیاسی از جمله طالبان ایجاد کند و این تنها راه برون رفت از بحران کنونی در این کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: تنها راه ممکن برای بن بست کنونی در افغانستان ایجاد چنین دولت ائتلافی است و تمامی گروه‌ها در افغانستان باید در این باره گفتگو کنند. جامعه بین‌الملل باید در این زمینه مساعدت کند اما تصمیم نهایی درباره شکل گیری و پارامترهای ساختار آتی قدرت بایستی به هر شکل به دست افغان‌ها باشد.

کابلوف همچنین گفت که گفتگوها را می‌توان در پاییز سال جاری میلادی دوباره از سر گرفت.

در همین حال شورای امنیت روسیه امروز (جمعه) از گفتگوی بین دبیر شورای امنیت این کشور با مشاور امنیت ملی افغانستان خبر داد.

شورای امنیت روسیه اعلام کرد، نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه و حمداله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان درباره اوضاع امنیتی در این کشور آسیایی در نتیجه خروج نیروهای خارجی از افغانستان گفتگو کردند.

در ادامه بیانیه شورای امنیت روسیه آمده است: پاتروشف و محب درباره اوضاع امنیتی در افغانستان در پی خروج نیروهای غربی از این کشور گفتگو کردند.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا وعده داده که خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تا پیش از ۱۱ سپتامبر سال جاری میلادی تکمیل می‌شود.