رابرت پتینسون، آندرا دی و نگین یزدی اسکاری شدند

منبع: ایران آرت

151

1400/4/12

09:00


شمار دیگری از چهره‌های شناخته شده عرصه سینما به آکادمی اسکار پیوستند. در این میان نام نگین یزدی، تهیه‌کننده ایرانی تبار نیز به چشم می‌خورد.

ایران آرت: آکادمی هنرها و علوم تصاویر متحرک(اسکار) نام 395هنرمند و مدیر اجرایی راکه قرار است در سال‌جاری به‌عنوان عضو به این آکادمی بپیوندند‌ اعلام کرد. این تعداد نیمی از اعضای پذیرفته شده در آکادمی اسکار در سال2020 بودند. نام نگین یزدی،  تهیه‌کننده ایرانی‌تبار نیز در میان اعضای جدید آکادمی به چشم می‌خورد. همچنین نام رابرت پتینسون، بازیگر فیلم"تنت"، آندرا دی، بازیگر فیلم "ایالات متحده در برابر تعطیلات بیلی" و استیون یئون، بازیگر فیلم "میناری" نیز در میان اعضای جدید آکادمی به چشم می‌خورد.

به گزارش ورایتی، 46درصد از این 395نفر زن هستند و 39درصد از اعضا نیز از جوامع نژادی هستند و در مجموع 53درصد از این 395نفر نیز غیرآمریکایی و از 49کشور دنیا انتخاب شده‌اند. از این 395عضو جدید 89نفر پیش‌تر نامزد دریافت جایزه اسکار شده و از این میان نیز 25نفر موفق به دریافت این جایزه معتبر سینمایی در سال‌های قبل شده‌اند. 32بازیگر، 10مدیر بازیگران، 11فیلمبردار، 12طراح لباس، 23کارگردان و 33مستندساز ازجمله چهره‌هایی هستند که در سال2021 به‌عنوان اعضای جدید وارد آکادمی اسکار می‌شوند. 26نفر از اعضای جدید آکادمی اسکار را نیزمدیران اجرایی تشکیل می‌دهند. 8نفر نیز به‌طور انفرادی به‌دلیل اینکه فیلم‌هایشان موفقیت زیادی را در سال‌های2020و2021 کسب کرده‌ از شاخه‌های مختلف سینمایی به عضویت در آکادمی دعوت شده‌اند.

به نقل از همشهری، این افراد شامل، لزلی اودوم جی‌آر به‌دلیل بازیگری و موسیقی در فیلم "یک شب در میامی"، کوثر بن هنیه به‌دلیل کارگردانی و نویسندگی فیلم "مردی که پوست خود را فروخت"، کریگ برور به‌دلیل کارگردانی و نویسندگی فیلم "هاسل‌اند فلو"، لی ایساک چانگ به‌دلیل کارگردانی و نویسندگی فیلم "میناری"، امرالد فنل به دلیل کارگردانی و نویسندگی فیلم "زن جوان امیدبخش"، شاکا کینگ به‌دلیل نویسندگی و کارگردانی فیلم"یهودا و مسیح سیاه"، آلکساندر نانو برای کارگردانی و مستند‌سازی‌ فیلم "جمعی" و فلوریان زلر به خاطر کارگردانی و نگارش فیلمنامه "پدر" هستند.

باب چاپاک، مدیرعامل کمپانی "والت‌دیزنی"، استیو یئون، یو-ری-هان و یو-چونگ یئون، بازیگران فیلم "میناری"، ماریا باکالووا، بازیگر "بورات 2"، هیو بونویل، بازیگر "دانتون ابی"، ونسا کربی، بازیگر "ماموریت غیرممکن"، رابرت پتینسون، بازیگر "تنت"، پل راسی، بازیگر "آوای متال" و جورج سی.وولف، سازنده "بلک باتم مارینی" از دیگر چهره‌های مشهوری هستند که برای سال2021 به‌عنوان اعضای جدید به آکادمی اسکار راه خواهند یافت. در بخش کارگردانان جدیدی که به عضویت آکادمی درآمده‌اند، می‌توان نام‌هایی نظیر خانیزکا براوو، نیا داکاستا، کاتی یان، داریوس ماردر، مایکل آلمریدا، لیزی برودن، شان دارکین و نینا منکس را مشاهده کرد.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو