رگبار در ۱۵ استان کشور

94

1400/4/12

10:04


رگبار در ۱۵ استان کشور

سلامت نیوز:یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: طی ۲ روز آینده برای بخش‌های شمالی آذربایجان‌های غربی و شرقی، قزوین، اردبیل، زنجان، شمال سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات البرز و تهران در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار باران گاهی همراه با رعد‌وبرق و وزش باد‌های شدید و موقتی پیش‌بینی می‌شود.


وی ادامه داد: از روز سه‌شنبه تا پایان هفته با شمالی شدن جریانات در نوار شمالی کشور به ویژه سواحل دریای خزر با بارش باران مواجه هستیم که گاهی همراه با رعد‌وبرق و وزش باد خواهد بود.


این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی ۵ روز آینده در بخش‌های جنوبی سیستان‌وبلوچستان، ارتفاعات کرمان، ارتفاعات و شرق هرمزگان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار، رعد‌وبرق و گاهی وزش باد شدید رخ می‌دهد، افزود: در این مناطق از روز یکشنبه تا سه‌شنبه به دلیل نفوذ هوای گرم و مرطوب جنوبی هم بر میزان و هم بر وسعت بارش‌ها افزوده می‌شود.


رفیعی ضمن اشاره به اینکه طی ۲ روز آینده پدیده غالب در شرق خراسان جنوبی و منطقه زابل وزش باد شدید خواهد بود که گاهی همراه با خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی است، اظهار کرد: طی روز‌های یکشنبه و دوشنبه برای سواحل دریای خزر و استان اردبیل افزایش دما پیش‌بینی می‌شود و همانطور که گفته شد از روز سه‌شنبه تا پایان هفته انتظار کاهش دما در این مناطق را داریم که این نوسانات دمایی حدودا بین ۶ تا ۱۰ درجه رخ می‌دهد.


وی با اشاره به اینکه آب‌های جنوبی کشور به ویژه شرق تنگه هرمز و دریای عمان از روز دوشنبه تا چهارشنبه مواج و متلاطم هستند، بیان کرد: از روز سه‌شنبه تا پایان هفته همین شرایط برای دریای خزر پیش‌بینی می‌شود.


این کارشناس سازمان هواشناسی در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران توضیح داد: آسمان تهران امروز صاف است و در ساعات بعد از ظهر نیمه ابری می‌شود و گاهی با وزش باد مواجه است. حداکثر دمای این شهر ۳۸ درجه و حداقل دمای آن به ۲۶ درجه می‌رسد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو