راهنمای کامل ثبت نام لاتاری ۲۰۲۳ و آشنایی با مراحل و شرایط آن

راهنمای کامل ثبت نام لاتاری ۲۰۲۳ و آشنایی با مراحل و شرایط آن


منبع: آرگا

79

1400/4/12

10:08


در این مطلب آرگا قصد دارد با قلم زدن در رابطه با راهنمای ثبت نام لاتاری ۲۰۲۳ شما را با یکی از برنامه های مهاجرتی با شرایط آسان و مناسب آشنا سازیم، لاتاری یا همان قرعه کشی پلی است که با ثبت نام صحیح و با دقت و بدون خطای آن شما به مرحله ی بعدی یعنی اخذ گرین کارت آمریکا (ویزای اقامت در آمریکا) انتقال داده می شوید. با وجود اینکه این لاتاری از محبوبیت و استقبال خوبی برخوردار است اما به دلیل اشتباهات رایج بسیاری از دست یابی به رویا و هدف خود محروم می شوند. امیدواریم با مطالعه این مطلب به راحتی این مراحل را بگذرانید.

تا چه حد با لاتاری گرین کارت ۲۰۲۳ آشنا هستید، تا چه اندازه با شرایط ثبت نام آن آشنا می باشید؟ پیشرفت همیشه یکی از مقاصد و اهداف افراد برای دستیابی به مراتب و مقاطع بالاتر است که سفر به آمریکا همیشه در سطر اول قرار گرفته و می گیرد. روش ها و مسیرهای زیادی برای رفتن به این کشور وجود دارد که اغلب شرایط خاص و فوق العاده ای را می طلبد اما لاتاری ۲۰۲۳ کمی فرق می کند. در این مطلب دست به قلم برده ایم تا شما همراهان آرگایی را با هویت گرین کارت و شرایط ثبت نام لاتاری ۲۰۲۳ آمریکا و نکاتی که ممکن است فکر شما را مشغول کرده باشد، بپردازیم.

گرین کارت آمریکا و لاتاری ۲۰۲۳ چیست؟

بخت آزمایی و قرعه کشی در زمینه های مختلف و برای اهداف کوچک را قطعا بارها امتحان کرده اید اما چرا خود را برای محک زدن جهت اهداف بزرگتر آماده نمی کنید، ثبت نام لاتاری ۲۰۲۳ در مهر سال ۱۴۰۰ (اکتبر ۲۰۲۱) شروع می شود و دارای یک ماه مهلت ثبت نام می باشد. در رابطه با سوال هایی که در رابطه با تاثیر کرونا بر ثبت نام اغلب پیش می آید باید افزود که این بیماری در روند ثبت نام تاثیری نخواهد گذاشت. پس از ثبت نام برای اطلاع یافتن از نتیجه آن در میانه های ماه اردیبهشت ۱۴۰۱ (ابتدای مه ۲۰۲۲ میلادی) منتظر شنیدن باشید.باید شما را با گفتن خبر اینکه شانس برنده گردیدن شما افزایش یافته است خوشحال کنیم زیرا دولت وقت کشور آمریکا بر اساس لایحه قانون شهروندی ۲۰۲۱ آن که برای تصویب شدن به کنگره فرستاده, طرح بالا رفتن ویزاهای لاتاری از ۵۵.۰۰۰ به ۸۰.۰۰۰ عدد را مطرح کرده است.

و اما در بیان مفهوم کارت سبز لاتاری چنین بیان کنیم که این کارت بخت آزمایی است و اما دقیق تر آن اینکه دولت کشور آمریکا با اجرای این برنامه و به صورت قرعه کشی به درخواست کنندگان این فرصت را می دهد که کارت اقامت دائم بگیرند. نهایی ترین زمان ثبت نام در لاتاری ۲۰۲۳ آمریکا پانزدهم ماه اکتبر ۲۰۲۱ می باشد. ممکن است شما در لاتاری برنده شوید اما این به آن معنا نیست که توانسته اید کارت سبز (گرین کارت) آمریکا را به دست بیاورید جهت دریافت آن لازم است سریعا و بدون وقت کشی تمامی مدارک مورد نیاز اخذ ویزا را کامل کرده و ارسال نمایید، در غیر این صورت قرعه خود را از دست داده اید. توجه داشته باشید که کوچکترین نقص و اشکال در این پر کردن و ارسال می تواند شما را از هدف مورد نظر دور کند. در همین راستا آرگا قصد دارد شما را با شرایط لازم ثبت نام و اخذ ویزا آشنا کند.

ثبت نام لاتاری ۲۰۲۳

دلایل و نخستین طرح لاتاری آمریکا

این طرح ابتدا در سال ۱۹۸۷ به وسیله ی «رونالد ریگان» از رئیس جمهورهای کشور آمریکا پیشنهاد و اجرا گردید، وی که بیم کم شدن گوناگونی قومیتی در آمریکا بود با طرح این برنامه قرعه کشی به میلیون ها نفر از مردم عادی و متوسط شانس این را داد تا بدون تحصیلات و یا شرایط خاصی به شهروندان این کشور بپیوندند. اگر شما نیز از علاقه مندان به برنده شدن در این قرعه کشی و این مهاجرت هستید بهتر است برای بالا بردن میزان شانس خود قبل از اقدام به هرکاری خوب با شرایط آن آشنا شوید. جالب است بدانید که تقریبا ۴۰% از متقاضیان جهت گرفتن ویزای لاتاری به خاطر اشتباه های رسمی هنگام ارسال خود رد صلاحیت می گردند.

راهنمای کامل ثبت نام لاتاری ۲۰۲۳ و تمامی شرایط آن

ابتدا از همه اینکه باید بگوییم این برنامه و ثبت نام به صورت آنلاین اجرا می گردد که تنها لازم است فرم مربوطه به صورت آنلاین پر گردد و تمامی اسناد مورد نظر نیز به طور آنلاین فرستاده می شود. البته که این کار سخت نبوده و تنها به دقت و آشنایی قبلی دارد. و اما شرایط اساسی و اصلی آن به اینگونه است که:

۱ : نباید کشور زادگاه شما جزو کشورهای غیر مجاز باشد.

۲ :همچنین کمترین میزان تحصیلی شما دیپلم ۱۲ ساله باشد.

۳ :سابقه ۲ سال فعالیت در یک شغل طی ۵ سال گذشته دارا باشید.

و اما مدارک مورد نیاز

۱ : عکس ثبت نامی شما باید جدید بوده و قدیمی نباشد.

۲ : پاسبورت داشته باشید.

۳: فرم رایگان مخصوص ثبت نام لاتاری پر نمایید.

ثبت نام لاتاری ۲۰۲۳

– فهرست کشورهای غیر مجاز برای ثبت نام در لاتاری

  1. کانادا
  2. بنگلادش
  3. هند
  4. کلمبیا
  5. برزیل
  6. مکزیک
  7. کره جنوبی
  8. گواتمالا
  9. نیجریه
  10. هندوراس
  11. چین به ویژه هنگ کنگ
  12. فیلیپین
  13. الساوادور
  14. پاکستان
  15. جامائیکا
  16. جمهوری دومنیکن
  17. انگلستان و بخش های مربوطه جز ایرلند شمالی
  18. هائیتی
  19. ویتنام

*چند نکته اینکه کسانی که در کشورهای غیر مجاز نامبرده تولد یافته اند, چنانچه همسر آنها در کشور دیگری تولد یافته می توانند از طریق او مراحل ثبت نام را طی نمایند.

– تحصیلات لازم جهت ثبت نام لاتاری

میزان تحصیلات شرکت کننده لازم است در کمترین حالت برابر مدرک دیپلم در دبیرستان های کشور آمریکا باشد, اگر چنین نیست ناامید نشوید باز هم راه رفتن بسته نشده شما عزیزان می توانید از امتیاز سابقه کاری بهره ببرید. به این صورت که در ۵ سال قبل دستکم ۲ سال به طور حرفه ای به کاری فعالیت داشته باشید یا به مدت ۲ سال دوره های آموزشی حرفه ای را گذرانده اید.

جهت تایید این موردها فقط لازم است بعد از اعلام نتیجه قرعه کشی و برنده بودن دست به کار شوید.

– شرایط عکس و عکاسی برای ثبت نام در لاتاری

درخواست کننده و هر کدام از اعضای خانواده وی که قصد دارد کارت سبز آمریکا را با برنده شدن در لاتاری اخذ نمایند لازم است عکس مناسب و مخصوص لاتاری را به طور دیجیتالی بارگذاری نمایند. و همین موضوه یعنی ثبت نام به طور آنلاین موجب شده است تا کوچکترین سهو و خطا در انتخاب عکس و یا عکاسی، مدارک ارائه شده و آپلود شانس برنده شدن را از شما سلب کند.

  1. با توجه به آنلاین بودن ثبت نام ها، مجبور نیستید عکس انتخابی را چاپ نمایید، پس فایل دیجیتال آن را آماده و بارگذاری نمایید.
  2. عکس جهت شرکت در لاتاری (قرعه کشی) باید به اندازه ۵۱ میلی متر در ۵۱ میلی متر باشد.
  3. حجم فایل ارسالی بیشترین حالت ۲۴۰ KB باشد.
  4. وضوح عکس لازم است ۶۰۰ در ۶۰۰ پیکسل یا ۳۰۰ دی پی آی بوده و فرمت آن حتما JPG انتخاب کنید.
  5. حتما به طور مستقیم به دوربین نکاه نمایید به طوری که سر شما به طرف راست، چپ یا پایین و بالا نباشد.
  6. خود عکس رنگی و پشت زمینه عکس سفید بوده و نور نه خیلی کم و نه خیلی زیاد باشد به طوری که سایه ها دیده نگردد.
  7. نباید چهره شما با موهایتان پوشیده و پنهان شود، به طوری که دایره چهره شما به طور کامل مشخص بوده و روی آن را با مو، روسری و یا هر چیزی دیگری پوشیده نباشد.
  8. لازم است عکس از چهره شما باشد به طوری که چهره شما از چانه تا قسمت رویش مو  را مشمول می گردد و لازم است ۵۰ – ۹۰ درصد تمام اندازه عکس را شامل شود.
  9. عکس گرفته شده باید جدید باشد که این زمان تنها ۶ ماه قبل را پوشش می دهد.
  10. لازم است هنگام عکاسی از سمعک و یا عینک استفاده نکنید.
  11. در صورت تمایل می توانید عکس خود را دارای حجاب بگیرید.
  12. عکس شما باید عکس واقعی و چهره طبیعی شما باشد و نباید آن را با استفاده از وسایل دیجیتالی عوض کنید.
  13. اگر خانم هستید سعی کنید از آرایش بهره نبرید، و در صورت آرایش کردن باید آرایش سبک داشته باشید.
  14. ار گوشواره، گردنبند و … بهره نبرید.
  15. اگر دارای مدرک تحصیلی دیپلم کار و دانش هستید (۱۱ سال) هستید باید با ارتقای تحصیلات خود به کاردانی یا کارشناسی (تنها یک سال تحصیل در دانشگاه کافی است) می توانید از شرایط ثبت نام برخوردار گردید.

ثبت نام لاتاری ۲۰۲۳

– شرایط ثبت نام در لاتاری ۲۰۲۳

داشتن پاسبورت معتبر یکی از شرط های ثبت نام محسوب می شود که این اعتبار تا زمان اعلام برندگان لاتاری ادامه داشته باشد. برای این منظور لازم است موراد زیر از جمله شماره پاسبورت، کشور صادر کننده و تاریخ تمام شدن اعتبار آن را ذکر کنید. اگر فرد متقاضی دارای پاسبورت باشد نیاز نیست که تمامی اعضای خانواده وی دارای پاسبورت باشند.

جالب است بدانید در صورت کامل و صحیح نبودن و یا نداشتن مدارکی مانند پاسبورت، جزو کشورهای مجاز بودن و سابقه کاری و تحصیلات درخواستی نمی توانید ثبت نام را انجام دهید و در قرعه کشی شرکت نمایید. در رابطه با هزینه ی ثبت نام و شرکت در لاتاری ۲۰۲۳ مختص به هزینه های اداری خدمات می گردد.

علاوه بر دارا بودن پاسبورت معتبر، مدرک تحصیلی ذکر شده، سابقه کاری باید اسناد شناسایی مثل شناسنامه، اسناد تمکن مالی، اسناد نداشتن سوئ پیشینه قانونی، و اسناد ازدواج و یا طلاق را نیز ارائه دهید. و اما بدون دارا بودن پاسبورت شرکت در لاتاری ممکن نمی باشد.

– مرحله های ثبت نام در لاتاری آمریکای ۲۰۲۳

  1. ابتدا شماره ثبت و رمز ورود خود را درخواست و دریافت نمایید.
  2. سپس داخل سایت ثبت نام لاتاری آمریکا ۲۰۲۳ گردیده و فرم را با استفاده از اطلاعات مورد نیاز پر نمایید.
  3. اسناد و مدارک مورد نیاز نامبرده را آپلود نمایید.
  4. و در نهایت پس از چک کردن تمامی مراحل و مدارک تقاضای خود را ارسال نمایید.
  5. چنانچه برنده گرین کارت آمریکا گشتید می توانید به طور آنلاین برنده شدن خود را مورد وارسی قرار دهید.

– مرحله های اخذ ویزای کارت سبز آمریکا با شرکت در لاتاری

  • در اولین گام مدرک های لازم را فرستاده و ثبت نام خود را کامل کرده و به پایان برسانید.
  • سپس انجام قرعه کشی و پس از بررسی برای صلاحیت درخواست کنندگان
  • پس از برنده شدن در لاتاری اقدام به اخذ ویزا بلافاصله
  • ارسال مدرک مورد نیاز به سفارت آمریکا جهت اخذ ویزا
  • طی کردن مراحل معاینه پزشکی مربوط به گرین کارت که در ایرانی ها می توانند در ترکیه اقدام نمایند.
  • در نهایت شرکت در مصاحبه جهت اخذ کارت سبز آمریکا

برنده شدن در لاتاری به معنای اخذ گرین کارت ۲۰۲۳ نیست!

شاید شما نیز از آن دسته از افراد هستید که گمان می برید با ثبت نام در لاتاری و به لیست برندگان پیوستن دیگر باید آماده ی مهاجرت به آمریکا باشید، اما برنده شدن در لاتاری به معنای اخذ گرین کارت آمریکا نبوده و شما جهت دریافت آن نیز اقدام نمایید. بعد از پیروز شدن در این بخت آزمایی لازم است صبر کنید تا سفارت آمریکا تقاضای شما را وارسی نماید که تقریبا زمانی برابر با دو سال از ثبت نام در لاتاری تا هنگام اخذ گرین کارت نیاز دارد. بعد از به پایان رساندن مصاحبه گرین کارت ۲۰۲۳ آمریکا به درخواست کننده ویزای شش ماهه اعطا می کنند که علاوه بر آن، پاکتی مهر و موم نیز به شما می دهند که در فرودگاه هنگام سوار شدن لازم است به افسر مهاجرت تحویل داده شود.

بعد از فرستادن اسناد لازم و به پایان رساندن ثبت نام، برگه تاییدیه که شامل اسم و شماره تایید می باشد ارائه می گردد که آن را چاپ نموده و همراه خود داشته باشید چون زمان اعلام نتیجه قرعه کشی و برندگان این برگه و شماره را برای وضعیت پذیرش یا عدم پذیرش لازم دارید. برندگان لاتاری در ۷ ماه مه میلادی اعلام می گردد که با رجوع به سایت الکترونیکی ویزا E-DV ( DVAPROGRAM) وضعیت خود را مورد بازدید و وارسی قرار دهید.

ثبت نام لاتاری ۲۰۲۳

تمکن مالی چیست؟ و اسپانسر لاتاری کیست؟

یکی از شرایط لازم برای اخذ گرین کارت و ویزای مهاجرت تایید و به اثبات رساندن استطاعت مالی شما می باشد که در صورت نبود این شرایط, اسپانسر (حمایت کننده ی مالی) آمریکایی که از شهروندان دائمی آنجا بوده (دارای پاسبورت آمریکا) معرفی کنید. البته باید اسپانسر معرفی شده خود نیز دارای توانایی مالی باشد.

چه مدارکی برای اسپانسر مالی نیاز است؟

  • یک نسخه رونوشت از پاسبورت اسپانسر آمریکایی
  • کامل کردن فرم (Affidavit of Support) I-134 و امضای آن به وسیله ی اسپانسر
  • فرم (Affidavit of Support) I-134 به وسیله ی اسپانسر مالی محضری شود
  • کامل کردن فرم W-2 جهت سال مالی گذشته ی اسپانسر
  • نشان دادن اظهارنامه مالیاتی حمایت کننده مالی متعلق به ۱ سال قبل

حمایت کننده مالی لاتاری مورد نظر شما لازم است تا همه ی اسناد بالا را فراهم ساخته و برای شما بفرستد تا بتوانید از امتیاز اسپانسری جهت ثابت کردن تمکن مالی خود بهره ببرید.

با چند راه حل ساده درصد شانس خود را برای برنده شدن بالا ببرید

  • فرم را با دقت پر کرده و مراحل ثبت نام را صحیح انجام دهید.
  • همه ی اسناد و مدارک مورد نیاز را با دقت و صحیح بارگذاری نمایید.
  • در صورت مجرد بودن خود شما و یا هر یک از پدر و مادر شما می توانند ثبت نام را به ثمر برسانند تا ۳ شانس بردن را برای خود رقم بزنید.
  • چنانچه دارای ۱۸ – ۲۱ سال سن بوده و متاهل می باشید، می توانید با ثبت نام خود و همسر خود، پدر و مادر خود ۴ شانس بردن را برای خود ایجاد کنید.
  • همچنین چنانچه ازدواج نموده اید و همسر شما نیز دارای پاسبورت است، یک مرتبه خود شما و یک مرتبه او برای شما ثبت نام نماید و به این ترتیب شانستان را بالا ببرید.

– سهمیه اخذ کارت گرین آمریکا برای کشورهای مختلف

همانطور که گفته شد درخواست کنندگانی که به صورت عادی برخوردار از شرایط اخذ ویزای آمریکا نبودند با طرح کارت گرین لاتاری ۲۰۲۳ می توانند به این کشور مهاجرت نموده و گوناگونی قومیتی این کشور نیز حفظ شود, آمریکا برنامه ریز و برگزار کننده ی این لاتاری به گونه ای این تقسیم را انجام می دهد که سالیانه تعداد معلومی گرین کارت آمریکا به متقاضیان هر یک از قاره ها اختصاص پیدا کند پس بیشترین سهمیه گرین کارت های در نظر گرفته برای هر کشور دارای شرایط ۳۵۰ عدد می باشد. اما کشورهای آفریقایی  و اروپایی سهم بیشتری از این گرین کارت را به خود اختصاص می دهند به طوری که سهمیه هر یک از کشورهای آنها تقریبا ۲۰۰۰۰ گرین کارت می باشد.

همچنین است که ایران در لاتاری ۲۰۲۳ گرین کارت از سهم ۳۵۰۰ نفری برخوردار می باشد.

موارد جالب در رابطه با ثبت نام لاتاری گرین کارت

  • افرادی که دارای چند همسر می باشند به دلیل اینکه در سرزمین آمریکا چند همسری بر خلاف قانون وضع شده می باشد, پیش از رفتن به آمریکا تنها یکی از همسران را در عقد خود داشته باشند و دیگر زنان را طلاق بدهند.
  • تلاش کنید که ثبت نام لاتاری خود را در روزهای اولیه به پایان برسانید زیرا در روزهای پایانی امکان دارد نتوانید ثبت نمام کنید.
  • تمامی متقاضیان برای شرکت در لاتاری می توانند اعضای خانواده خود از جمله همسر و همه ی فرزندهای خود که پایین تر از ۲۱ سال دارند, را ثبت نام نمایند.
  • هنگام ثبت نام لازم است همه ی اعضای خانواده خود را ثبت نام کند اما بعد از آن انتخاب نماید که کدام از آنها را با خود ببرد.
  • اعضای خانواده متقاضی شرکت کننده نیز باید همانند خود وی، عکس مناسب لاتاری را تهیه کنند.
  • برای شرکت در لاتاری میزان مشخصی از آشنایی به زبان تعیین نشده است، زبان در حد نسبی که بتوانید از پس ثبت نام و طی مراحل بربیایید کافی است.
  • ثبت نام این قرعه کشی اغلب هر سال از اواسط ماه مهر تا ماه آبان به تاریخ شمسی و از ابتدای ماه اکتبر تا ابتدای ماه نوامبر میلادی صورت می پذیرد که تنها در این زمان سایت باز بوده و ثبت نام صورت می گیرد.
  • چنانچه در لاتاری گرین کارت آمریکا برنده شوید اما به آمریکا مهاجرت ننمایید؛ برای همیشه از شرکت در آن محروم خواهید شد و این امتیاز را از دست می دهید. پس قبل از شرکت برنامه ریزی کنید.
  • پس از ارسال مدارک لازم وزارت خارجه کشور امریکا با بهره گیری از فناوری های پیشرفته ی خود, جهت شناسایی شرکت کنندگان دست به کار شده و در صورت واجد شرایط بودن می پذیرد و رد غیر آن رد صلاحیت می کند.

ثبت نام لاتاری ۲۰۲۳

گرین کارت آمریکا امتیازی است که به افراد متقاضی فرصت مهاجرت و زندگی در این کشور را به طور دائم می دهد، جالب است بدانید برنده شدگان در لاتاری بخت آزمایی و دریافت کنندگان گرین کارت پس از مهاجرت مانند دیگر شهروندان آمریکایی از لحاظ حقوق شهروندی با شهروندان آمریکایی به صورت یکسان برخورد می گردد. گفته می شود که شرکت در لاتاری هر ساله رایگان بوده و می باشد که می توانید با رجوع به سایت «dvprogram.state.gov» آغاز و به انجام برسانید. برای آشنایی با مدارک لازم برای ویزای هلند بر روی لینک ارائه شده کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو