ریشه کنی 5500 درختچه بادامک طی یک هفته/آقای رییسی با متجاوزین قاطعانه برخورد کنید

73

1400/4/12

12:08


ریشه کنی 5500 درختچه بادامک طی یک هفته/آقای رییسی با متجاوزین قاطعانه برخورد کنید

سلامت نیوز: استقرار کارخانه به شدت آب‌بر و آلوده‌کننده ذوب‌آهن در غرب اصفهان زمانی امکان‌پذیر شد که دولت محمدرضا شاه طرح انتقال آب تونل شماره یک کوهرنگ از سرشاخه‌های کارون به زاینده‌رود را در دهه سی شمسی اجرایی کرده و تونل دوم را در دستور کار داشت. این جانمایی مقدمه‌ی ظلمی بزرگ به دیار نصف‌جهان را فراهم کرد. چرا که به بهانه آنکه این استان دیگر آب لازم را خواهد داشت، چراغ سبز به استقرار صنایع آب‌بر و توسعه فیزیکی اراضی کشاورزی داده شد. متاسفانه پس از خطای پهلوی دوم، جمهوری اسلامی هم آن خطا را دوقبضه ادامه و با استقرار آلاینده‌ی آب‌برِ خطرناک‌تری به نام فولاد مبارکه، نفس اصفهان را به شماره انداخت ...

به گزارش سلامت نیوز، محمد درویش فعال محیط زیست در کانال شخصی خود در تلگرام نوشت: تصور کنید هیچیک از آن طرح‌های انتقال آب اجرا نمی‌شد، آیا امروز اصفهان یکی از آلوده‌ترین شهرهای ایران و جهان می‌بود؛ شهری که در معرض فرونشست‌هایی وحشتناک و غیرقابل جبران قرار گرفته است؟

کاری که دو حکومت با مهمان‌پذیر درجه یک ایران، شهر گنبدهای فیروزه‌ای کردند، درست مانند پول هنگفتی است که یک گروه قدرتمند و مافیایی به یک جوان معصوم می‌دهند و آنگاه از او می‌خواهند تا آن پول‌ها را در مسیری خرج کند که آنها دستور می‌دهند تا بتدریج جوان پاک و بیگناه قصه ما آلوده به صدها اشتباه و حرکت نابخردانه و ... شود.

حالا از این خطرناک‌تر، غم‌انگیز‌تر و ناباورانه‌تر آنکه به گفته همکاران عزیزم در منابع طبیعی استان اصفهان، اینک مدیریت کارخانه ذوب‌آهن پس از پنجاه سال به این نتیجه رسیده که برای حفظ حریم امن خود باید این درختچه‌های ارزشمند و حفاظت‌کننده خاک را همانگونه که می‌بینید قلع و قمع کند تا در قلمرو شهرستان لنجان - شمال زرین‌شهر - برای خود دیوار بکشد! آیا واقعا برای دیوارکشی - به فرض آنکه لازم باشد - باید چنین پهنایی را پاکتراشی کرد؟ آیا نمی‌بینید که همین الان هم اصفهان در معرض شدیدترین جریان مخرب بیابان‌زایی و افزایش کانون‌های تولید گرد و غبار است؟

امیدوارم فعالان مستقل و دلسوز و رسانه‌های اصفهانی در برابر این جنایت سکوت نکرده و اجازه تداومش را ندهند و امیدوارم قوه قضاییه به شدت با متخلفان برخورد کند. آنچه که تاکنون رخداده، ریشه‌کنی حدود پنج هزار و پانصد بادامک در طول یک‌هفته اخیر است و قرار است اگر من و تو و ما سکوت کنیم این مقدار به حدود پنجاه‌ تا شصت‌هزار درختچه بادامک افزایش یابد.

آقای رییسی چندی پیش گفته بود: بزرگترین معروف امروز دفاع از محیط‌زیست است و خط قرمز ما، تجاوز به محیط‌زیست! بسم‌الله آقای رییسی عزیز ... لطفاً با این متجاوزین قاطعانه برخورد کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو