بهترین انیمیشن های سال 2021 کدامند؟

بهترین انیمیشن های سال 2021 کدامند؟


686

1400/4/12

13:07


معرفی جدیدترین و برترین انیمیشن های سینمایی اکران شده در سال 2021 که امتیاز بالایی از سایت IMDB گرفته‌ اند/ از رایا و آخرین اژدها تا پیتر خرگوشه 2

بهترین انیمیشن های سال 2021 کدامند؟

۱۶ ساعت پیش
معرفی جدیدترین و برترین انیمیشن های سینمایی اکران شده در سال 2021 که امتیاز بالایی از سایت IMDB گرفته‌ اند/ از رایا و آخرین اژدها تا پیتر خرگوشه 2

بهترین انیمیشن های سال 2021 کدامند؟

این یادداشت تا پایان سال 2021 به‌روز رسانی می‌شود.

اختصاصی سلام سینما- در گذشته بسیاری کارتون و انیمیشن را صرفاً آثاری برای سرگرم کردن کودکان و نوجوانان می‌دانستند اما به مرور زمان و پیشرفت فناوری، صنعت انیمیشن توانست جایگاهی ویژه در میان سایر ژانرها بیابد و تبدیل به صنعتی بزرگ شود تا جایی که در مراسم‌های بزرگ سینمایی مانند اسکار و گلدن گلوب، جایزه‌ای جداگانه برای انیمیشن بلند و کوتاه در نظر گرفته می‌شود.

همچنین انیمیشن‌ها در گیشه، عملکردی موفق دارند که حتی در برخی شاهد فروش بالاتر آنها نسبت به فیلم‌های سینمایی با بودجه‌های بسیار بالا بوده‌ایم.

بهترین انیمیشن‌های سال 2021 که در سایت IMDB نمره‌ی بیشتر 6 و تعداد آراء بیشتر از دو هزار بدست آورده‌اند را می‌توانید اینجا بشناسید.

1- میچل‌ها در برابر ماشین‌ها (The Mitchells vs The Machines)

ژانر: انیمیشن، ماجراجویی، کمدی

امتیاز: 7.7(620608 رأی)

بهترین انیمیشن‌های 2021-میچل‌ها در برابر ماشین‌ها-1

اگر بخواهیم تنها دو اثر در ژانر انیمیشن را نام ببریم که در دوران مدرن انیمیشن‌سازی تواستند جریان‌ساز شوند و دنیای انیمیشن را تحت تأثیر قرار دهند، بدون شک باید به انیمیشن‌های «ابری با احتمال بارش کوفته‌قلقلی»(Cloudy with a Chance of Meatballs) و «مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی»(Spider-man: Into Spider-Verse) اشاره کنیم.

حال حضور سازندگان این دو انیمیشن به عنوان تهیه‌کننده در انیمیشن «میچل‌ها در برابر ماشین‌ها»(The Mitchells vs The Machines) امیدها را برای تماشای یک اثر اقتباسی باکیفیت بیشتر می‌کند.

«میچل‌ها در برابر ماشین‌ها»(The Mitchells vs The Machines) داستان یک خانواده‌ی عجیب و غریب به نام «میچل» است که ناگهان خود را در شرایطی آخرالزمانی می‌یابند و به آخرین امید بشریت تبدیل می‌شوند.

بهترین انیمیشن‌های 2021-میچل‌ها در برابر ماشین‌ها

 

2- لوکا (Luca)

ژانر: انیمیشن،‌ ماجراجویی، کدی

امتیاز: 7.6(40738 رأی)

بهترین انیمیشن‌های 2021-لوکا-1

چه از «سالی» و «مایک» در «کارخانه هیولاسازی»(Monsters Inc.,) ، چه از «رمی»  در «موش سرآشپز»(Ratatouille) و یا از ساکنان سرزمین مردگان در «کوکو»(Coco) بگوییم، استودیوی پیکسار همواره خواسته است تا با کاراکترهایش، احساسات ناب انسانی را به یاد ما انسان‌ها بیاورد. این بار پیکسار با «لوکا»(Luca) دست به این کار زده است.

«لوکا»(Luca) مانند یک کتاب افسانه‌ای است که با دست کشیده شده باشد. منظره‌های جذاب با جزئیات خیره‌کننده، طراحی خاص چهره‌ها و همچنین سایه‌پردازی و توجه به معماری بومی ایتالیایی، رنگ بویی ویژه به این اثر بخشیده است. سکانس آغازین «لوکا»(Luca) نیز ادای دینی بامزه به «آرواره‌ها»(Jaws) است.

بهترین انیمیشن‌های 2021-لوکا

 

3- رایا و آخرین اژدها (Raya and the Last Dragon)

ژانر: انیمیشن، اکشن، کمدی

امتیاز: 7.4(87193 رأی)

بهترین انیمیشن‌های 2021-رایا و آخرین اژدها-1

کمپانی دیزنی از اولین شاهزاده خانم متعلق به آسیای جنوبی خود به نام «رایا» را در «رایا و آخرین اژدها»(Raya and the Last Dragon) رونمایی کرد. این انیمیشن داستان سرزمینی خیالی به نام کوماندرا است که نجات آن تنها از یک دختر جوان به نام «رایا» برمی‌آید. او باید با کمک اژدهایی به نام «سیسو» که مثل او تنها بازمانده‌ی خانواده‌اش است، سرزمینش را نجات دهد.

«رایا و آخرین اژدها»(Raya and the Last Dragon) در شخصیت‌پردازی و صحنه‌پردازی جادو کرده است. در حالی که ممکن است در حین تماشای سی دقیقه‌ی اول این انیمیشن، اشک از چشم‌هایتان جاری شود، اما «رایا و آخرین اژدها»(Raya and the Last Dragon) یکی از بهترین کمدی‌هایی است که می‌توانید امسال در کنار خانواده آن را تماشا کنید.

بهترین انیمیشن‌های 2021-رایا و آخرین اژدها

 

4- اژدهای آرزو (Wish Dragon)

ژانر: انیمیشن، ماجراجویی، کمدی

امتیاز: 7.2(9183 رأی)

بهترین انیمیشن‌های 2021-اژدهای آرزو-1

کمپانی نتفلیکس با جدیدترین انیمیشن خود یعنی «اژدهای آرزو»(Wish Dragon) از فرمول «علاءالدین»(Aladdin) استفاده کرده است و فقط به جای خاورمیانه، کاراکترهایش را به شانگهای برده است.

البته این به معنی کپی بودن «اژدهای آرزو»(Wish Dragon) نیست. اگر طرفدار «علاءالدین»(Aladdin) هستید، حتما «اژدهای آرزو»(Wish Dragon) را تماشا کنید.

«کریس اپلهانس» کارگردان «اژدهای آرزو»(Wish Dragon)، تلاش کرده است تا داستانی فانتزی به شکلی مدرن و بروز شده را با شکل خاصی از طنز و شوخ‌طبعی روایت کند.

بهترین انیمیشن‌های 2021-اژدهای آرزو

 

5- خدایان جدید: تولد دوباره‌ی نژا (Nezha Reborn)

ژانر: انیمیشن، اکشن،‌ فانتزی

امتیاز: 6.9(2027 رأی)

بهترین انیمیشن‌های 2021-تولد دوباره‌ی نژا-1

اگر هم به افسانه‌های شرقی علاقه دارد و هم فیلم‌های آخرالزمانی برایتان جذابیت دارد، پس باید «خدایان جدید: تولد دوباره‌ی نژا»(Nezha Reborn) را تماشا کنید. این انیمیشن درباره‌ی پسر نوجوانی است که در می‌آید یک ابرقهرمان است و باید جهان را نجات دهد.

«خدایان جدید: تولد دوباره‌ی نژا»(Nezha Reborn) برداشتی محوری نسبت به فیلم‌های پادآرمان‌شهری غربی دارد و تلاش کرده است تا فرهنگ رزمی چینی را با تصوری آخرالزمانی از آینده‌ی زمین ترکیب کند.

به لحاظ فنی، «خدایان جدید: تولد دوباره‌ی نژا»(Nezha Reborn) یک دستاورد هنری قابل ستایش در ساخت انیمیشن‌های سه بعدی است و به راحتی می‌تواند هر علاقه‌مندی را مات و مبهوت خود کند.

بهترین انیمیشن‌های 2021-تولد دوباره‌ی نژا

 

6- جامعه عدالت: جنگ جهانی دوم (Justice Society: World War II)

ژانر: انیمیشن، اکشن، ماجراجویی

امتیاز: 6.4(3947 رأی)

بهترین انیمیشن‌های 2021-جامعه عدالت:جنگ جهانی دوم-1

«جامعه عدالت: جنگ جهانی دوم»(Justice Society: World War II) نیز یکی دیگر از محصولات جدید دی سی است که با هدف جلب رضایت طرفداران تمام ابرقهرمانان دنیای دی سی ساخته شده است.

داستان «جامعه عدالت: جنگ جهانی دوم»(Justice Society: World War II) در دوران طلایی دی سی می‌گذرد، جایی که «بری آلن» یا همان «فلش» در می‌یابد که می‌تواند با سرعت بالایی بدود و حتی از زمان جلو بزند. در نهایت او تصمیم می‌گیرد که عضو جامعه‌ی عدالت آمریکا شود.

با اینکه فیلم پر از کاراکترهای ابرقهرمانی بسیار مهم و پرطرفدار است و در پس‌زمینه‌ی داستان نیز به جنگ جهانی دوم پرداخته می‌شود، اما حجم اکشن داستان باعث نشده است که کاراکترهای فیلم از عمق و احساسات کافی برخوردار نباشند.

بهترین انیمیشن‌های 2021-جامعه عدالت:جنگ جهانی دوم

 

7- آژانس کنترل جادوی مخفی (Secret Magic Control Agency)

ژانر: انیمیشن،‌ ماجراجویی، ‌کمدی

امتیاز: 6.2(2528 رأی)

بهترین انیمیشن‌های 2021-آژانس کنترل جادوی مخفی-1

«آژانس کنترل جادوی مخفی»(Secret Magic Control Agency) در ابتدا به دلیل عنوان طولانی خود در جذب مخاطب به مشکل برمی‌خورد اما قرار نیست آن را براساس عنوانش قضاوت کنیم زیرا پیش از این نیز شاهکارهایی را تماشا کرده‌ایم که عنوان جذابی نداشته‌اند.

«آژانس کنترل جادوی مخفی»(Secret Magic Control Agency) یک انیمیشن روسی‌الاصل به زبان انگلیسی است که داستان آن قرابت زیادی با داستان «هانسل و گرتل»(Hansel & Gretel) دارد.

این انیمیشن دارای کاراکتر‌های جذاب و طراحی چشم‌نواز است که به آسانی می‌تواند چشم کودکان را به خود بدوزد. برای برای بزرگسالان و والدین، غیرواقعی بودن «آژانس کنترل جادوی مخفی»(Secret Magic Control Agency) می‌تواند کمی توی دوق بزند.

بهترین انیمیشن‌های 2021-آژانس کنترل جادوی مخفی

 

8- پیتر خرگوشه 2: فراری (Peter Rabbit 2: Runaway)

ژانر: انیمیشن،‌ ماجراجویی، کمدی

امتیاز: 6.2(2183 رأی)

بهترین انیمیشن‌های 2021-پیتر خرگوشه2:فراری-1

کاراکتر دوست‌داشتنی و مشهور «بیترکس پاتر» یعنی «پیتر خرگوشه»، مدتی به دلیل قرار گرفتن روی پرده‌های بزرگ سینما مدتی دچار بحران هویتی شده بود. در سال 2018، پس از اکران قسمت اول «پیتر خرگوشه»(Peter Rabbit)، استقبال‌ از او مطابق انتظار پیش نرفت و همگان را نگران کرد.

اما حالا در «پیتر خرگوشه 2: فراری»(Peter Rabbit 2: Runaway) به کارگردانی «ویل گلاک» ما با یک کاراکتر احیا شده و عمیق طرف هستیم که تلاش می‌کند تا دنیا و خودش را از نگاه آدم‌های دیگر ببیند نه از نگاه خودش.

رجعت او از خودپرستی به از خود گذشتگی، خط داستانی جذابی را پدید آورده است. رستگاری او در قسمت اول تکمیل نشده بود.

بهترین انیمشن‌های 2021-پیترخرگوشه2:فراری

 

9- بتمن: روح اژدها (Batman: Soul of the Dragon)

ژانر: انیمیشن، ‌اکشن، ماجراجویی

امتیاز:6.1(3555 رأی)

بهترین انیمیشن‌های 2021-بتمن:روح اژدها-1

«بتمن: روح اژدها»(Batman: Soul of the Dragon) ثابت می‌کند که همچنان کمیک‌بوک‌ها می‌توانند بهترین منبع اقتباس برای ساخت انیمیشن باشند.

برخلاف رقبای این انیمیشن در سالن سینما،‌ «بتمن: روح اژدها»(Batman: Soul of the Dragon) می‌تواند به مخاطب ثابت کند که دارای سبک و داستانی منحصر به فرد است و لزوماً قرار نیست هر داستان ابرقهرمانی موفقی از الگوهای فرنچایزی تبعیت کند.

تنها جایی که «بتمن: روح اژدها»(Batman: Soul of the Dragon) در آن بلندپروازی نکرده است، طراحی انیمیشن و جلوه‌های ویژه است. طراحی آن شبیه به انیمیشن‌های رزمی قدیمی است که در کنار موسیقی‌های دهه هفتادی، به خوبی در خدمت قصه قرار گرفته است.

بهترین انیمیشن‌های 2021-بتمن:روح اژدها

 

منابع:

Vulture, ScreenRant, Looper, Variety, Polygon, Paste Magazine

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو