مادران باردار از چند ماهگی می توانند واکسن بزنند؟

82

1400/4/12

15:09


زنان باردار در معرض خطر توصیه می‌شود که پس از هفته 22 می توانند واکسن تزریق کنند.

مادران باردار از چند ماهگی می توانند واکسن بزنند؟

به گزارش بهداشت نیوز، وزارت بهداشت روسیه در رهنمودهای واکسیناسیون کووید ۱۹ اعلام کرد، زنان باردار از گروه‌های خطرناک باید پس از هفته ۲۲ علیه ویروس کرونا واکسینه شوند.

گروه پرخطر شامل زنان بارداری است که از چاقی، بیماری‌های مزمن ریوی، دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی و انکولوژیک، بیماری‌های مزمن کلیه و کبدی رنج می‌برند.

کارشناسان تأکید می‌کنند، واکسن  اسپونتیک وی در دوران بارداری باید در مواردی استفاده شود که منافع قابل انتظار برای مادر بیشتر از خطرات احتمالی برای کودک باشد. به عبارت دیگر، دلایل خوبی برای واکسیناسیون مادران از گروه‌های پرخطر، از هفته ۲۲ بارداری وجود داشته باشد.در حال حاضر هیچ اطلاعاتی وجود ندارد که نشان دهد واکسن اسپونتیک وی ممکن است تهدیدی برای زنان باردار یا جنین باشد.

به گفته وزارت بهداشت روسیه، طبق گزارش‌های موجود در مورد تأثیر واکسن‌های  کووید ۱۹ در بارداری و وضعیت های پری ناتال، تاکنون هیچ اطلاعاتی مبنی بر اینکه این واکسن‌ها (اسپونتیک‌وی و اسپونتیک لایت) ممکن است تهدیدی برای زنان باردار یا جنین باشد، وجود نداشته است.

در همین حال، آرگ توتولیان، متخصص ویروس شناس آکادمی علوم روسیه گفت: واکسیناسیون می‌تواند به محافظت از زنان باردار در برابر عواقب شدید کووید ۱۹ کمک کند.

 متخصص ویروس شناس آکادمی علوم روسیه می‌گوید: در حال حاضر، به طور قطع می‌توان گفت که واکسیناسیون برای مادران باردار بی خطر است. داده‌های کافی در مورد تأثیر واکسیناسیون بر نوزاد در سراسر جهان جمع شده است. به همین دلیل ایمن سازی مادران - به طور خاص، واکسیناسیون به موقع مادران باردار - یک فرصت مناسب برای محافظت از آنها است. 

این دانشمند گفت: تنها استثناء در این قانون زنانی هستند که به دلایل پزشکی نمی‌توانند واکسینه شوند.

میخائیل موراشکو، وزیر بهداشت روسیه اعلام کرد، با در نظر گرفتن نتایج مثبت آزمایشات ایمنی پیش بالینی واکسن و داده‌های جمع آوری شده در مورد ایمنی و کارآیی آن در طی آزمایشات، کارشناسان تصمیم گرفته‌اند اجازه استفاده از واکسن اسپونتیک وی را برای زنان باردار صادر کنند. 

منبع: فارس

ТАСС‎

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو