طرز تهیه سالاد خیار آلمانی خوشمزه با خامه ترش

طرز تهیه سالاد خیار آلمانی خوشمزه با خامه ترش


منبع: آرگا

123

1400/4/12

18:11


در این مجله به طرز تهیه سالاد خیار آلمانی می پردازیم. این سالاد بسیار خوشمزه و خوش طعم می باشد همچنین تهیه آن بسیار سریع و آسان انجام می شود. در ادامه مطلب خواهشمندیم همراه ما باشید.

در بخش آشپزی می خواهیم طرز تهیه سالاد خیار آلمانی را به شما عزیزان آموزش دهیم. این سالاد خوشمزه و لذیذ بسیار سریع و آسان آماده می شود تا در کوتاه ترین زمان ممکن بتوانید آن را در سفره ی رنگین خود جایی دهید و همراه با غذای خود میل نمایید. این سالاد آلمانی تفاوت چندانی با سالاد شیرازی ندارد فقط از این سالاد باید از خامه ترش یا ماست استفاده کرد در ادامه مجله، ما را تا پایان مطالب همراهی کنید.

تهیه کردن این سالاد خوشمزه و دل چسب همچون اغلب دسرها و پیش غذاها نظیر ماست موسیر و بورانی اسفناج کار چندان دشواری نیست شما می توانید تنها در ده دقیقه این سالاد ترش و خوش طعم را تهیه کنید. این سالاد بی نظیر را می توانید به عنوان یک پیش غذایی سالم و مفید در نظر بگیرید و آن را در برنامه غذایی خود حتما در نظر داشته باشید.

مراحل دستور سالاد خیار آلمانی

طرز تهیه سالاد خیار آلمانی عالی و لذیذ

این سالاد به دلیل خامه ای که دارد بسیار خوشمزه و مفید واقع شده است، زیرا خامه ترش از خواص و پروتئین های بسیاری برخوردار می باشد. خامه ترش در بسیاری کشورها به ندرت یافت می شود، حتی کدبانوهای منزل با خریدن خامه ترش می توانند غذاها و انواع شیرینی و کیک و ساندویچ ها را تهیه نمایند.

همچنین افرادی که غذایشان بسیار دیر هضم می شود و مشکل معده دارند می توانند از خامه ترش استفاده کنند زیرا بسیار مفید و پرخاصیت می باشد. سالاد خیار آلمانی خوشمزه با موادی همچون خامه ترش یا ماست، پیاز، گوجه فرنگی، خیار و شوید خشک شده و … تهیه می شود البته کسانی که پیاز را دوست ندارند و با ذائقه شان سازگار نیست می توانند آن را از این دستور آشپزی حذف کنند.

مواد لازم :

  • خامه ترش یا ماست پرچرب: ۱/۲ پیمانه
  • خیار: یک عدد
  • گوجه فرنگی: یک عدد
  • پیاز: یک عدد
  • آبلیمو: ۱ قاشق غذاخوری
  • شوید خشک شده: ۱/۲ قاشق چایخوری
  • نمک: به مقدار لازم

دستور تهیه سالاد خیار آلمانی:

برای تهیه سالاد خیار آلمانی در ابتدا خیار و پیاز را پوست کنید سپس گوجه فرنگی، خیار و پیاز همه را با هم ریز کرده و به تکه های مناسب درآورید.

تهیه مراحل سالاد خیار آلمانی

سپس شوید و نمک را داخل ظرفی بریزید و به خوبی آن را ترکیب نمایید سپس آبلیموی مورد نظر و خامه ترش را به ترکیب شوید و نمک خود اضافه کنید بعد موادتان را کامل هم زنید تا به سس تبدیل شود.

طرز تهیه سالاد خیار آلمانی

در ادامه خیار،گوجه فرنگی و پیاز خرد شده از قبل را به سس مورد نظر بیفزاید و خوب همه آن ها را با هم مخلوط کنید می توانید سالاد را تا چند دقیقه داخل یخچال بگذارید آنگاه سالاد خیار شما آماده خوردن است.

تهیه درست کردن سالاد خیار آلمانی با روشی ساده

آموزش تهیه خامه ترش

شما عزیزان در صورت نبودن خامه ترش در منزل می توانید آن را از موادی همچون ماست ترش و خامه معمولی در منزل تهیه نمایید.

در ابتدا ماست و خامه را به طور اندازه درون ظرفی بریزید و خوب این دو مواد را با هم مخلوط کنید.

سپس ظرف را روی شعله بگذارید تا به دمای ۶۰ درجه برسد. اجازه ندهید که دما بالا رود سپس ظرف را از روی حرارت بردارید و آن را تا مدت زمان۷ الی ۸ ساعت در جای مناسب بگذارید.

بعد شیشه ای مناسب را انتخاب نموده و سس خود را داخل شیشه بریزید و در یخچال قرار دهید.

روش درست کردن سالاد خیار آلمانی

ضمن سپاس از همراهی شما در طرز تهیه سالاد خیار آلمانی امیدواریم این مطلب آشپزی برای شما مفید واقع شده باشد. ضمن اینکه برای آشنایی با انواع سالاد می توانید به مطلب پیشین مراجعه نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو