مهم‌ترین نقطه قوت آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز چیست؟

85

1400/4/12

19:21


معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز، یک مرجع برای تحقیقات علوم شناختی است.

مهم‌ترین نقطه قوت آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز چیست؟

فرید نجفی روز شنبه در حاشیه بازدید از آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز،در پاسخ به سوالی در مورد مهم ترین نقطه قوت این آزمایشگاه ملی،  اظهار داشت: بزرگترین نقطه قوت این مرکز پیشرفته در کشور این است که می تواند یک مرکز مرجع (reference) برای تمامی تحقیقاتی که در حیطه علوم شناختی انجام می شود، باشد.
 
وی توضیح داد: ما در علوم پزشکی کاملا آمادگی داریم که در کنار این آزمایشگاه ملی قرار گیریم و کارهای این حیطه را اصلاح و بهبود بخشیم.
 
آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز به منظور پاسخگویی به بخشی از نیازهای پژوهشی و فناوری کشور در زمینه ایجاد زیرساخت تصویربرداری و تحریک مغزی برای تحقیقات شناختی و ارائه خدمات دانش بنیان و روزآمد در حوزه علوم و فناوری های شناختی ایجاد شده است که به صورت هیات امنایی اداره می شود. این آزمایشگاه یک موسسه ملی است که در اختیار همه دانشگاه ها و محققان کشور قرار دارد.
 
دستگاه های تصویربرداری تشدید مغناطیسی ۳ تسلا، تحریک غیرتهاجمی مغزی (TMS و TCS سازگار با MRI)، الکتروانسفالوگرافی (شامل سیستم سازگار با MRI) و طیف نگاری کارکردی مادون قرمز نزدیک (FNIRS) از دستگاه های موجود در این آزمایشگاه است.
 
این آزمایشگاه همچنین مجهز به امکانات پیشرفته پردازش داده، تصاویر و سیگنال و همچنین ارزیابی شناختی است.
 
منبع: ایرنا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو