از یکشنبه در شهرهای قرمز همه مشاغل تعطیل هستند

73

1400/4/13

00:33


سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: از یکشنبه ۱۳ تیر ماه ۱۴۰۰، در شهرهای قرمز کرونایی فقط مشاغل گروه یک اجازه فعالیت دارند.

از یکشنبه  در شهرهای قرمز همه مشاغل  تعطیل هستند

به گزارش بهداشت نیوز، رئیسی سخنگوی ستاد کرونا در ارتباط تلفنی با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما گفت: در شهرهای قرمز فقط مشاغل ضروری می‌توانند فعالیت کنند و بقیه مشاغل تعطیل هستند. ممنوعیت سفر و خروج به شهرهای قرمز نیاز به ابلاغ ندارد و اعمال می‌شود.
 
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه تعداد شهرهای قرمز کرونایی کشور از حدود ۲۰ شهر در سه هفته پیش به ۹۲ شهر رسیده است, گفت: تعداد شهرهای نارنجی هم به عدد ۱۸۳ رسیده است.
 
علیرضا رئیسی افزود: با توجه به افزایش روند بیماری کرونا، قطعاً برای جلوگیری ازگسترش آن لازم است شیوه نامه‌های بهداشتی و محدودیت‌ها, جدی تر رعایت شود.
 
وی با اشاره به اینکه عوامل متعددی دست به دست هم داد تا این اتفاق بیفتد, ادامه داد: تابستان پارسال هم در برخی شهرهای جنوبی, افزایش شیوع بیماری کرونا را داشتیم.
 
آقای رئیسی افزود: از فردا تنها گروه مشاغل شماره یک اجازه فعالیت دارند و بقیه مشاغل تعطیل هستند و رفت و آمدها هم از و به شهرهای قرمز ممنوع است.
 
او اضافه کرد: ۱۰ شهرستان استان تهران از جمله خود شهر تهران قرمز است.
 
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه ۶۸ کشور جهان درگیر موج دلتای کرونا شدند, گفت: زمانی که عبور غیر قانونی از مرزها زیاد است بنابراین مشخص است که درگیری موج دلتا اتفاق می‌افتد.
 
رئیسی افزود: استان سیستان و بلوچستان از نظر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی جزو آخرین استان کشور است و رعایت این شیوه نامه‌ها در آن جا زیر ۴۰ درصد است.
 
وی اضافه کرد: از تقریباً سه ماه پیش، نیروهای مسلح سپاه، ارتش و ناجا برای کنترل مرزهای شرقی تلاش بسیار زیادی کردند و نظارت آن‌ها ۱۱۷ درصد است اما با این وجود, ویروس گردش می‌کند و نمی‌شود جلوی آن را گرفت.
 
رئیسی افزود: در مرزهای قانونی مشکل کمتری داریم و مشکل در مرزهای غیر قانونی است بنابر این مقرر شد کنترل این مرزها شدیدتر شود.
 
وی اضافه کرد: با توجه به تحولاتی که در کشور افغانستان در حال وقوع است, تعداد مهاجران به سمت کشورمان زیاد شده است.
 
سخنگوی ستاد ملی مقابله گفت: مقرر شد برای استان سیستان و بلوچستان چند کار ویژه انجام شود از جمله اینکه واکسیناسیون گروه‌های سنی پایین‌تر را در آن جا آغاز کنیم و بانک‌ها و ادارات دولتی به جز ادارات خیلی ضروری, تعطیل شوند.
 
سخنگوی ستاد کرونا گفت: در شهرهای قرمز فقط مشاغل ضروری می‌توانند فعالیت کنند و بقیه مشاغل تعطیل هستند. ممنوعیت سفر و خروج به شهرهای قرمز نیاز به ابلاغ ندارد و اعمال می‌شود.
 
رئیسی با بیان اینکه پشتیبانی و لجستیک بیمارستان‌های این استان هم در دستور کار قرار دارد, افزود: کمبود تخت و دستگاه‌های اکسیژن ساز و کمک تنفسی در استان سیستان وبلوچستان نداریم و گروه‌هایی هم اعزام شدند تا کمک کنند.
 
وی اضافه کرد: کل واکسنی که تاکنون از گروه دارویی برکت تحویل گرفتیم ۳۲۰ هزار تا است اما تا آخر این هفته و هفته آینده قرار شد یک میلیون دُز دیگر به ما تحویل دهند.
 
رئیسی افزود: از ۳۲۰ هزار دُز, ۲۲۰ هزار دُز را بین استان‌ها توزیع کردیم و روند تزریق آغاز شده است.
 
وی اضافه کرد: از هفته آینده این روند، منظم تر و سرعت واکسیناسیون بهتر خواهد شد.
 
منبع: مهر

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو