طرز تهیه کوکو مرغ و قارچ

کوکو مرغ و قارچ , طرز تهیه کوکو مرغ و قارچ , دستور پخت کوکو مرغ و قارچ با سیب زمینی

کوکو یکی از غذاهای رایج است که از ترکیب سبزیجات مختلف با تخم مرغ بدست می آید. کوکو مرغ در فر یک کوکو گوشتی و سبزیجاتی بسیار خوشمزه و شیک است که به راحتی در فر پخته می شود و می توان در مهمانی ها و مجالس خاص آن را تزیین و سرو نمود. این کوکو از سینه مرغ و سبزیجاتی مانند سیب زمینی و هویج و فلفل دلمه ای تهیه می شود که با تخم مرغ ترکیب و در فر پخته می شود. وجود پنیر پیتزا روی کوکو علاوه بر طعم خوبی که به آن می دهد، ظاهر زیبایی را بوجود می آورد. طبخ آن ساده است و به راحتی بدون کمترین زمان ممکن، به غذا تنوع می دهد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکو مرغ و قارچ در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
قارچ۲۰۰ گرم
آرد سوخاری۱ پیمانه
جعفری۲ قاشق غذا خوری
سینه مرغ پخته۱ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
آویشن و زردچوبه و پول بیبربه مقدار لازم
تخم مرغ۲ عدد
سیب زمینی پخته۱ عدد
پیازچه۲ عدد

طرز تهیه کوکو مرغ و قارچ

مرحله اول

برای تهیه کوکوی مرغ خوشمزه با قارچ در ابتدای کار، مرغ را با پیاز و کمی ادویه و آب درون قابلمه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا پخته شود. سیب زمینی را خوب شسته و با پوست به مرغ اضافه می کنیم تا درسته پخته شود.

مرحله دوم

وقتی مرغ و سیب زمینی پخته شد آن را از قابلمه خارج می کنیم. در ادامه مرغ را به صورت ریش ریش در می آوریم. سیب زمینی را هم پوست می کنیم و رنده می کنیم. قارچ ها را شسته و به صورت ورقه ای خرد می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله یک تابه مناسب برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. سپس قارچ را اضافه کرده و مرتب هم می زنیم تا آب آن کشیده و قارچ تفت داده شود. مرغ ریش ریش شده را درون یک کاسه می ریزیم.

مرحله چهارم

پیازچه های خرد شده و جعفری و سیب زمینی رنده شده و تخم مرغ و ادویه ها و پودر سوخاری را به آن اضافه می کنیم. قارچ های تفت خورده را هم به آن اضافه می کنیم. سپس با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

مرحله پنجم

در این مرحله یک تابه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. سپس از مواد به مقدار دلخواه برداشته و کف دست به صورت کوکو شکل می دهیم و سرخ می کنیم. وقتی که یک طرف کوکو ها سرخ و برشته شد،

مرحله ششم

آن را به آرامی برگردانده تا طرف دیگر آن نیز سرخ و درون آن مغز پخت شود. کوکو ها را در ظرف مناسب می چینیم. سپس با مقداری گوجه گیلاسی و جعفری و خیار شور و انواع شوریجات و ترشی جات مختلف در کنار نان تزیین و سرو می کنیم.