باتوجه به کیفیت پایین آب های شهری و اهمیت تاثیر آب سالم در سلامتی هر شخص استفاده از یک دستگاه تصفیه آب خانگی میتواند یک راه حل مناسب باشد.

دلایل بسیار زیادی برای تصفیه آب آشامیدنی وجود دارد. آب سالم و تمیز برای هر انسانی ضروری است و با استفاده از دستگاه تصفیه آب می توانید اطمینان حاصل کنید که آب خانه شما همیشه سالم، تمیز و عاری از طعم و بوی نامطبوع است.

دسترسی به آب آشامیدنی تمیز و گوارا حق هر انسانی در این دنیا می باشد، اما متاسفانه تعداد زیادی از مناطق در جهان با کمبود منابع آب آشامیدنی سالم روبرو هستند.  چالش دسترسی به آب آشامیدنی سالم تنها محدود به کشور های فقیر و یا غیر صنعتی نیست. بلکه کشور های صنعتی بزرگی همچون آمریکا و یا برخی از کشور های اروپا نیز با مشکلاتی از قبیل: بهداشتی نبودن، میزان آلاینده های موجود در آب، طعم و بوی آب آشامیدنی رو به رو هستند. 

خبر خوب این است که استفاده از یک دستگاه تصفیه آب خانگی می تواند به شما کمک کند از پس این چالش ها برآیید و آب را در منزل خود تصفیه کنید و از سلامت و بهداشتی بودن آن اطمینان داشته باشید. 

در این مقاله قصد داریم پنج دلیل مهم برای اینکه چرا باید آب آشامیدنی را تصفیه کنیم را برای شما توضیح دهیم.

۱- لایه امنیتی اضافه کنید 

در بیشتر کشورهای صنعتی، سیستم های تصفیه آب شهری معمولا موثر هستند. با این حال در تصفیه آب عمومی امکان خطا وجود دارد. جای نگران کننده آن است که در آزمایش های انجام شده بر روی نمونه های مختلفی از آب های شهری نتایجی بدست آمده است که ثابت می کند در آب های شهری نیز میزان قابل توجهی سرب ناشی از لوله های کهنه آب زیر زمینی، بقایای ناشی از سموم دفع آفت های کشاورزی و... به آب لوله کشی راه پیدا کرده اند. 

در برخی از شرایط آب و هوایی خاص مثل، بارندگی های شدید این شرایط می توانند تاسیسات آب شهری را دست خوش فشار و اختلال در عملکرد مناسب نمایند. در چنین شرایطی افزودن یک لایه امنیتی (دستگاه تصفیه آب خانگی) برای تکیمل تصفیه آب مورد نیاز برای آشامیدن با بهترین کیفیت ممکن کاری منطقی بنظر می رسد. یک دستگاه تصفیه آب می تواند طیف وسیعی از ناخالصی هارا از آب های شهری پاک کند و به شما در حداقل ترین حالت ممکن اطمینان دهد که آب ناسالمی را نمی نوشید.

۲- حذف آلوده کنند های ناخواسته 

از جمله موارد خطرناکی که میتواند در آب های شهری وجود داشته باشد میتوان از : سرب، سموم دفع آفات، باکتری ها، ویروس ها و بسیاری از ترکیبات و مواد فیزیکی، شیمیایی، بیولوژیکی و رادیولوژیکی نام برد. حذف تمام این موارد در تاسیسات آب های عمومی تقریبا غیر ممکن است. بنابراین سازمان های تصفیه آب یک استانداردی را برای قابل قبول بودن آب آشامیدنی تعیین می کنند.

در حالی که نوشیدن آبی که مطابق با این استانداردها باشد معمولاً برای نوشیدن بی خطر تلقی می شود! در چنین شرایطی شما تعیین می کنید از یک آب معمولی جهت آشامیدن استفاده نمایید و یا تصفیه آب شخصی خود را در منزل داشته باشید و آبی بالاتر از این استاندارد ها را میل کنید.

۳- از سلامتی خود محافظت کنید 

نوشیدن آب حاوی ناخالصی های معلق و محلول، می تواند منجر به ایجاد مشکلاتی نظیر: سنگ کلیه، فشار خون، اختلالات گوارشی وحتی اختلالات عصبی شود. موثرترین راه برای حذف ناخالصی های آب استفاده از دستگاه های تصفیه آب خانگی می باشد . بخصوص دستگاه هایی که دارای تکنولوژی اسمز معکوس ((RO هستند.

اندازه منافذ غشاهای مورد استفاده برای اسمز معکوس در اندازه نانومتر اندازه گیری می شود، که این اندازه برای حذف ناخالصی های معلق و محلول کاملا موثر هستند. علاوه بر این، اسمز معکوس آلودگی های شیمیایی رایجی مانند: سدیم، کلرید، مس و سرب را از بین می برد.

۴- به محیط زیست کمک کنید 

در سرتاسر جهان سالانه میلیون ها نفر از آب های معدنی استفاده می کنند. آمارها نشان داده است که ۳۵ درصد از کشور های اروپایی که حدود ۵۰ میلیون خانوار می شوند، حتی از آب لوله کشی منزل خود نمی نوشند! و استفاده از آب های معدنی در دهه گذشته بیش از ۱۰ درصد در سال افزایش داشته است.

بطور کلی آب بطری به دلیل قابل حمل بودن مناسب در نظر گرفته می شود. اما این راحتی با مشکلات و هزینه های بالای محیطی همراه است. هزینه هایی مانند آلودگی مرتبط با تولید پلاستیک، انرژی و حمل و نقل و همچنین استفاده اضافی از آب، آب های معدنی را به گزینه ای نامناسب برای آشامیدن تبدیل می کند.

آب لوله کشی

نوشیدن آب لوله کشی ارزان است اما خسارات سنگینی به محیط زیست وارد میکند. طبق گفته های کمیسیون اروپا، دسترسی به آب با کیفیت بهتر می تواند 17 درصد از مصرف آب معدنی را کاهش دهد.  با نصب یک دستگاه تصفیه آب خانگی ، مصرف کنندگان می توانند به آسانی به یک آب آشامیدنی سالم دست پیدا کنند و خسارات وارده به محیط زیست را کاهش دهند.

5- طعم و بوی آب آشامیدنی را بهبود ببخشید

نوشیدن آب تازه و شفاف با طعم تازگی و بدون بوی نامطبوع می تواند تأثیر زیادی در سلامتی و کیفیت زندگی شما داشته باشد. یکی از رایج ترین شکایات به سازمان های آب و فاضلاب مربوط به طعم آب لوله کشی می باشد حتی کلر ، که عامل ضدعفونی کردن آب آشامیدنی است و در سرتاسر جهان استفاده می شود، نیز می تواند باعث ایجاد طعم و بوی نامطلوب در آب شود.

در رابطه با بو نیز سولفید هیدروژن در آب های لوله کشی باعث بوی نامطبوعی همچون تخم مرغ گندیده می شود. تصفیه آب نه تنها می تواند به حذف مواد مضر کمک کند بلکه باعث بهبود طعم، بو و زلال بودن آب آشامیدنی شما می شود. در مجموع، تصفیه آب سرمایه گذاری در سلامتی، کمک به محیط زیست و روشی هوشمندانه برای کاهش هزینه های شما برای خرید آب های معدنی می باشد.

آکواجوی

در حال حاضر شما میتوانید از فروشگاه آنلاین آکواجوی بهترین و با کیفیت ترین دستگاه های تصفیه آب را خریداری نمایید که این دستگاه ها همگی دارای 3 سال گارانتی بی قید و شرط و 10 سال خدمات پس از فروش می باشند که نشان از اهمیت این برند به رضایت مصرف کنندگان خود دارد.