«حسین مرعشی»، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران،در رابطه با احتمال حضور اعتدالیون و اصلاح طلبان در کابینه رئیس جمهور منتخب با توجه به شعارهای او عنوان کرد: اینکه از رییس جمهور انتظار داشته باشیم که کابینه اش از دیگر جناح های سیاسی باشد انتظار مناسبی نیست. مهمترین نکته ای که اگر آقای رییسی بتوانند عمل کنند مناسب خواهد بود این است که در سطوح بعد از وزرا، شایسته سالاری را مبنای انتخاب ها قرار بدهند و کمتر به سیاسی کاری توجه کنند. این خلاف کاری است که آقای احمدی نژاد انجام داد و در همه سطوح فنی و اجرایی کشور، نگاه سیاسی را اعمال کرد و با سیاسی کردن همه نهادها و بخش ها به کشور لطمه زد.

او افزود: امیدواریم آقای رییسی در معاونت های فنی و در حوزه های تخصصی اصل را بر تخصص بگذارند تا گرایش سیاسی، اگر این بخش موفق باشد دولت می تواند برای کشور کارهای موفقیت آمیز انجام بدهد.

عضو حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به برخی نقدها مبنی بر یکدست شدن حاکمیت پس از انتخابات ریاست جمهوری گفت: به نظر من نمی توانیم کشور را یکدست تلقی کنیم آقای قالیباف و رییسی کاملا با هم یکی نیستند. امروز کشور فاقد جناح ها و احزاب سیاسی دارای شناسنامه و هویت مشخص است.

او تاکید کرد: در حال حاضر کلیاتی به نام جبهه اصلاحات و کلیاتی به نام اصولگرایی وجود دارد هم در درون جبهه اصلاحات و هم در درون جبهه اصولگرایی. الزاما قرار نیست بگوییم یک حزب و یک جناح سیاسی با خط مشی مشخص در کشور حاکم است. نه اینطور نیست و هر کدام از روسای سه قوه برای خود شخصیتی مستقل هستند و منش و روش خاص خود را دارند و نمی توان، این وضعیت را به یکپارچگی تعبیر کرد.

هشدار مرعشی به رئیسی /مسیر احمدی نژاد را نروید

مرعشی با انتقاد از صفی که نمایندگان مجلس برای ورود به کابینه رئیسی تشکیل داده اند، ادامه داد: نمایندگان مجلس همیشه خود را مستحق ارتقا می دانند و این چیز جدیدی نیست و همیشه بوده است، امیدواریم آقای رییسی تذکری که رهبری به نمایندگان مجلس دادند را مورد توجه قرار بدهند و بعید است کسی از مجلس، وارد دولت شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در رابطه با سرنوشت جبهه اصلاحات تا انتخابات دوره بعدی خاظرنشان کرد: در جبهه اصلاحات هنوز بحث های کافی در مورد وضعیت جبهه صورت نگرفته است و بعد از گفتگو تصمیم گیری می شود. ما در حزب کارگزاران سه مساله اساسی داریم. یکی توسعه و گسترش سازمان سیاسی حزب است و دیگری رسیدن به راهکارهای جامع تر و کامل تر برای ائتلاف با گروه های هم فکر با جبهه اصلاحات و سوم بازسازی، روابط خود با اقشار مختلف جامعه و مردم و این سه موضوع در دستورکار است.

مرعشی در پایان با بیان اینکه تشکیل پارلمان اصلاحات هنوز فرضیه پخته ای ندارد، گفت: پارلمان اصلاحات تا اینجا سه چهار پیشنهاد متفاوت توسط گروه های مختلف گرفت؛ پارلمان اصلاحات مثل عنوان کلی جمهوری اسلامی است که در ۱۲ فروردین سال ۵۸ مردم به آن رای دادند؛ از یک واژه نمی توان به نتیجه رسید وقتی می گوییم پارلمان اصلاحات باید طرحی، روی میز باشد و بدانیم منظور چیست؟ ما در کارگزاران پیشنهاد مدونی داده بودیم که تفاوتی با سایر ائتلاف ها داشت و مهمترین تفاوت این بود که در پیشنهاد ما احزاب و گروه ها سطح بندی شده بودند و طبیعتا گروه های دیگر این را قبول نداشتند و از این طرح استقبال نشد.