هاشمی: با سیاه‌نمایی به یاس جامعه نیافزاییم

منبع: برترین ها

89

1400/4/13

11:27


رییس شورای شهر تهران گفت: انتظار از رسانه‌های حاکمیتی و مدیریت شهری آینده آن است که به نقاط مثبت گذشته نیز اشاره شود و ازسیاه نمایی خودداری گردد که بر فضای منفی ویاسی که در بخش قابل توجهی از جامعه نسبت به موثر بودن نهاد‌های انتخابی وجود دارد و موجب عدم مشارکت در انتخابات اخیر گردید افزوده نشود و امید جای یاس، مشارکت جای قهر و هم افزایی جای تخریب را بگیرد.

انتخاب: رییس شورای شهر تهران گفت: انتظار از رسانه‌های حاکمیتی و مدیریت شهری آینده آن است که به نقاط مثبت گذشته نیز اشاره شود و ازسیاه نمایی خودداری گردد که بر فضای منفی ویاسی که در بخش قابل توجهی از جامعه نسبت به موثر بودن نهاد‌های انتخابی وجود دارد و موجب عدم مشارکت در انتخابات اخیر گردید افزوده نشود و امید جای یاس، مشارکت جای قهر و هم افزایی جای تخریب را بگیرد.

رییس شورای شهر تهران گفت: در این دوره، برای نخستین بار در تاریخ شهرداری تهران، تعداد پرسنل رسمی وشرکتی شهرداری نه تنها افزایش نیافت بلکه شاهد کاهش ۲۰ درصدی وچابک سازی ساختاری نیز بودیم.

به گزارش «انتخاب»، محسن هاشمی در جلسه علنی امروز این شورا گفت: ابتدا انتصاب جناب حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای، را به ریاست قوه قضاییه تبریک گفته وبرای ایشان در جهت افزایش کارامدی، کاهش نارضایتی و تحقق اهداف مندرج در قانون اساسی و حکم انتصاب ابلاغ شده توسط رهبرانقلاب آرزوی موفقیت داریم.

او افزود: از امروز دقیقا یکماه تا آغاز کار شورای ششم، زمان باقی مانده است و با وجود تخریب‌های رسانه‌ای و بی مهری رسانه ملی، شورای پنجم مفتخر است که مدیریت شهری را در شرایطی با ثبات، شفاف و با آرامش به شورای بعد تحویل می‌دهد.

هاشمی ادامه داد: در این دوره، برای نخستین بار در تاریخ شهرداری تهران، تعداد پرسنل رسمی وشرکتی شهرداری نه تنها افزایش نیافت بلکه شاهد کاهش ۲۰ درصدی وچابک سازی ساختاری نیز بودیم.

او افزود: نه تنها بخش دیگری از املاک واموال شهرداری، در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی، عمومی یا خصوصی قرار نگرفت، بلکه وضعیت چندهزار ملکی که در گذشته بدون انجام فرایندی شفاف وقانونی واگذار شده بود، نیز مشخص گردید و چندصد ملک نیز بازپس گرفته شد.

رییس شورای شهر تهران افزود: نه تنها شهرفروشی وواگذاری بی رویه تراکم خارج از طرح تفصیلی متوقف شد، بلکه مصوبه بارگذاری‌های منفی مانند برج باغات نیز ابطال گردید.

او گفت: نه تنها توافقات نوشته ونانوشته‌ی جدیدی با سایر دستگاه‌ها ونهاد‌ها جهت واگذاری منابع مدیریت شهری منعقد نشد، بلکه برای احقاق حقوق شهر در توافقات گذشته نیز پیگیری جدی بعمل آمد.

او ادامه داد: با وجود همه بحران‌های مالی کرونا وتحریم، نه تنها بدهی جدیدی برای شهرداری ایجاد نشد بلکه بخشی از بدهی‌های گذشته نیز بازپرداخت گردید و تنها بهره وجرائم مربوط به بدهی دوره گذشته به تعهدات شهرداری اضافه شد.

هاشمی گفت: نه تنها دوستان، آشنایان و فعالان سیاسی مدیران و اعضای شورای شهر جذب شهرداری تهران نشدند بلکه برای نخستین بار آزمونی علمی و شفاف ومبتنی بر رقابت جهت جذب نیروی جوان ومتخصص در شهرداری برگزار شد.

او افزود: انتظار از رسانه‌های حاکمیتی و مدیریت شهری آینده آن است که به نقاط مثبت گذشته نیز اشاره شود و ازسیاه نمایی خودداری گردد که بر فضای منفی ویاسی که در بخش قابل توجهی از جامعه نسبت به موثر بودن نهاد‌های انتخابی وجود دارد و موجب عدم مشارکت در انتخابات اخیر گردید افزوده نشود و امید جای یاس، مشارکت جای قهر و هم افزایی جای تخریب را بگیرد.

او اضافه کرد: دستاورد‌های مهم مدیریت شهری در این دوره، منطبق با منویات بر زمین مانده رهبرانقلاب در مورد صیانت از باغات و جلوگیری از گسترش بی رویه شهر، شفافیت ومبارزه با رانت ومفاسد و همچنین حفظ سنت‌ها وسیمای اصیل تهران بوده است

هاشمی ادامه داد: با توجه به اینکه شورای ششم ومدیریت شهری آینده مدعی ولایتمداری و عمل به توصیه‌های رهبری است، مناسب است که از این دستاورد‌ها استقبال کرده و مسیر تحقق آن را تداوم دهد والبته نقاط ضعف وکاستی‌های این دوره مدیریت شهری را نیز جبران نماید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو