برای جذب سرمایه گذار چه باید کرد؟

برای جذب سرمایه گذار چه باید کرد؟


منبع: بیتوته

95

1400/4/13

11:31


برای جذب سرمایه گذار چه باید کرد؟



 جذب سرمایه گذار,موارد جذب سرمایه گذار جدید,برای جذب سرمایه گذار جدید

موارد جذب سرمایه گذار جدید

 

اصول و نکات مهم جذب سرمایه‌گذار

برای جذب سرمایه گذار جدید برای کار و تجارتتان، چند نکته مهم را باید به یاد داشته باشید که ما برای شما می گوییم.

مهم ترین موارد جذب سرمایه گذار جدید

با تحقیق آغاز کنید

تا آنجا که می توانید در رابطه با سرمایه گذاری که هدف قرار دادید اطلاعات جمع کنید.  درمورد سرمایه گذاری های قبلی آن ها اطلاعات جمع آوری کنید و تلاش کنید بفهمید بیشتر سرمایه آن ها در چه صنعت هایی است، چنانچه می توانید تلاش کنید بفهمید آیا سرمایه گذاری مانند دایره کاری شما در سبد سرمایه گذاری آن ها هم هست یا نه.

 

حتما خیلی از این اطلاعات سری است و یا دشوار به دست می آید ولی باور کنید سعی برای جمع آوری هر چه بیشتر اطلاعات ارزشش را دارد. در کنار این موضوع به شما کمک می کند تا به سرمایه گذار نشان دهید شناخت خیلی خوبی از آن ها دارید و کار را به درستی جدی گرفته اید که همین کار سبب ایجاد فضای مثبتی می شود.

 

بر ارزش محصول خود اضافه کنید

فکر کنید ایده‌ جدیدتان را به سرمایه‌گذاران می گویید و آن‌ها به آن علاقه‌مند می‌شوند.

 

وقتی که توقع دارید ۵۰۰.۰۰۰ دلار به شما پیشنهاد دهند، اما یک چک به مبلغ ۱.۳ میلیون دلار برایتان می‌نویسند. فوق العاده است، این چنین نیست؟ لزوما نه.

 

البته که پول بیشتر و جذب سرمایه بیشتر فوق العاده است، ولی انتظاراتتان را نیز بالا می‌برد و می‌تواند سرمایه‌گذاران دیگر را بترساند. بیشتر مردم، تامین وجه های بسیار شرکت را در نظر می‌گیرند و انتظاراتشان را به سرعت بالا می‌رود.

 

زمانی که محصول نهایی عرضه می‌شود، مطابقت آن با سطح انتظارات بسیار سخت می‌شود، چون برای آن‌ها دیگر اهمیت ندارد که محصول چه مقدار خوب و مناسب است.

 

 جذب سرمایه گذار,موارد جذب سرمایه گذار جدید,جذب سرمایه گذار جدید برای کار و تجارت

برای جذب سرمایه گذار جدید

 

برای کسب و کار سرمایه‌گذار مناسبی پیدا کنید

پیدا کردن سرمایه‌گذار خوب یک مسئله است؛ هر فردی نمی‌تواند آن را به خوبی انجام دهد و حتما باید تناسب صحیحی برقرار باشد.

 

اشتباه رایج این است که تصور کنیم سرمایه‌گذار نامناسب اساسا سرمایه‌گذار بدی است، این صحیح نیست.

 

یک سرمایه‌گذار متبحر می‌تواند به شرکت‌های بسیاری کمک کند، اما چنانچه انتخاب درستی نباشد، آنگاه تنها بهترین سرمایه‌گذار دنیا می‌تواند از پس این کار به خوبی بر آید. اما دسترسی به چنین سرمایه‌گذاری ممکن نیست.

 

در عوض، زمان بیشتری بگذارید تا اطمینان پیدا کنید که ایده‌تان را می‌فهمند و به طور کامل با آن رابطه برقرار کرده‌اند.

 

یک تحقیقات بازاریابی مهیا کنید

برای اینکه بازگشت سرمایه را ضمانت کنید، شما باید سرمایه گذاران را راضی کنید که ایده شما یک مشکل حقیقی را برطرف می کند و برای آن حقیقتا بازار وجود دارد. پس پیش از صحبت با سرمایه گذاران ما با اطمینان به شما توصیه می کنیم که کم هزینه کنید و یک تحقیق بازاریابی مناسب انجام دهید تا اصل ارائه اطلاعات ارائه شما باشد.

 

 جذب سرمایه گذار,موارد جذب سرمایه گذار جدید,چگونه سرمایه گذار جدید جذب کنیم

جذب سرمایه گذار جدید برای کار و تجارت

 

در ارائه خود حقیقت بین باشید

در جلسه ارائه استارتاپ خود به سرمایه گذار نقشه شما این باشد که با یک توضیح خیلی واضح و صحیح نشان دهید برای چه چیزی و به چه مدتی سرمایه احتیاج دارید. همینطور یک تصویر صادقانه و قانع کننده از اینکه استارتاپ شما چقدر پتانسیل رشد دارد و چقدر از این رشد را اکنون به دست آوردید به سرمایه گذار ارائه دهید. سرمایه گذار دوست دارد بداند چه وقتی برگشت سرمایه اش شروع می شود. پس یک طرح کسب و کار کامل تهیه کنید که هدف های قابل دسترسی و قدم های عملی برای رسیدن به این خواسته سرمایه گذار را نشان دهد.

 

در سطح خودتان جستجو کنید

چنانچه کسب و کار یا استارتاپ شما در مرحله های اولیه راه اندازی خود است بهتر است به دنبال افراد یا شرکت هایی باشید که هنوز به سطح ملی یا بین المللی نرسیده باشند. سرمایه گذاران کوچک تر آسان تر راضی می شوند که ریسک سرمایه گذاری در یک استارتاپ کوچک قبول کنند.

 

اشتیاق نشان دهید

امکان دارد در گفتگوهای تجاری صرف خیلی رایج نباشد ولی اشخاصی که شما از آن ها انتظار دارید منابع مالی مورد احتیاج برای استارتاپ شما را تامین کنند، نیاز دارند ببینند شما حقیقتا این پروژه را جدی گرفته اید و خود را متعهد هستید که همه سعی خودتان را بکنید تا این پرژوه واقعا کار کند! البته که باید این اشتیاق را با اتفاقات موجود در پروژه نشان دهید نه تنها حرف!

 

 جذب سرمایه گذار,موارد جذب سرمایه گذار جدید,عوامل مهم در مهارت جذب سرمایه گذار

عوامل مهم در مهارت جذب سرمایه گذار

 

آماده باشید تا به سرمایه گذار وقت مشارکت بدهید

چنانچه برنامه شما این است که یک سرمایه گذار بسیارخوب را جذب کنید، آن ها می توانند مشاور شما باشند، پس هنگامی که به سراغ یک سرمایه گذار می روید باید از گذشته به این موارد فکر کرده باشید و راه کار هایی برای آن داشته باشید و انعطاف داشته باشید!

 

از شکست هایتان یاد بگیرید

چنانچه گفتگوهای شما با سرمایه گذارتان خوب جلو نرفت و شکست خورد حتما به دنبال بررسی علتهایش باشید. پاسخ های سرمایه گذاران به حرف های شما بهترین منبع برای این هستند که بفهمید چه چیزی از ارائه شما قبول شده است و کدام بخش ها با مخالفت رو به رو شده است. این بررسی ها به شما کمک می کند که استراتژی بهتری برای مراجعه به سرمایه گذار بعدی آماده کنید.

 

کسب و کارتان را بشناسید

شما باید بتوانید هر سوالی را درمورد کسب و کارتان جواب دهید، حتی چنانچه این سوالات بالاتر از محدوده طرح کسب و کار شما باشد. این کسب و کاری است که شما ارائه می دهید و نباید هیچ موردی درباره آن وجود داشته باشد که شما را سردرگم کند و یا در رابطه با آن حس نبود اطمینان داشته باشید.

 

گردآوری: بخش روانشناسی بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو